$
בורסת ת"א

בלעדי ל"כלכליסט": רעידת אדמה בבטר פלייס העולמית: שי אגסי הודח מתפקיד המנכ"ל

ל"כלכליסט" נודע כי דירקטוריון החברה החליט ברוב קולות למנות למנכ"ל החדש את הממונה על הפעילות של בטר פלייס באוסטרליה. "אגסי התאים לחזון - אבל לא לניהול השוטף", אמר גורם המקורב לחברה. אגסי יעבור לכהן כדירקטור; אגסי: "מעט מאד אנשים זוכים להפוך חזון מורכב כזה למציאות בחמש שנים מלאות עשייה"; יו"ר עידן עופר: "הדירקטוריון נערך מבעוד מועד לשינוי זה וכעת, לאחר חמש שנות הקמה, עומדת בראש החברה הנהלה מנוסה וחזקה שתוביל את בטר פלייס למימוש אתגריה הבאים"

גולן חזני 13:0002.10.12

רעידת אדמה בחברה בת של החברה לישראל - שי אגסי הודח לפני שעה קלה מתפקידו כמנכ"ל בטר פלייס העולמית, כך נודע ל"כלכליסט". את אגסי יחליף הממונה על הפעילות של בטר פלייס באוסטרליה, אוון ת'ורנלי.

 

דירקטוריון החברה החליט ברוב קולות למנות מנכ"ל חדש לחברה במקומו של אגסי. "אגסי התאים לחזון אבל לא לניהול השוטף", אמר גורם המקורב לחברה ל"כלכליסט". אגסי יעבור לכהן כדירקטור.

 

אוון תורנלי, המנכ"ל העולמי החדש של בטר פלייס אוון תורנלי, המנכ"ל העולמי החדש של בטר פלייס

 

שי אגסי אמר בתגובה: "לפני חמש שנים הלכתי בעקבות חזון של גמילת העולם מנפט והתלות בו, והנה בחודש שעבר הקפתי את מדינת ישראל במכונית חשמלית מדן ועד אילת. מעט מאד אנשים זוכים להפוך חזון מורכב כזה למציאות בחמש שנים מלאות עשייה. אני גאה בצוות האנשים שפיתחו את החזון ובטוח ביכולתו לקחת את החברה לשלב הבא".

 

חדרו הריק של אגסי

 

מנהלי החברה הופתעו הבוקר לראות את חדרו של אגסי ריק כשמזכירתו לא מגיעה גם היא לעבודה. מאוחר יותר קיבלו המנהלים הבכירים בחברה את ההודעה על החלפתו של אגסי. את המהלך הובילו הדירקטורים מטעם הבנקים הזרים מורגן סטנלי ו-HSBC לצדו של עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל שהיא המשקיע הגדול בחברה. "אין ספק, וגם אגסי עצמו הסכים עם העובדה שהחברה הגיעה לשלב שבו היא צריכה להתמקד במכירות ותפעול, ולכן הכי נכון להציב בתפקיד מישהו מהתחום ולא אגסי שהוא בעל חזון. כך קרה בגוגל, פייסבוק, יאהו וחברות אחרות", אמר אותו מקורב לחברה. 

 

שי אגסי והמכונית החשמלית של בטר פלייס שי אגסי והמכונית החשמלית של בטר פלייס צילום: עמית שעל

 

הפסד של 132 מיליון דולר בחצי שנה

 

הזעזוע בחברה הגיע על רקע ההפסד של בטר פלייס במחצית הראשונה של 2012 שעמד על 132 מיליון דולר, לעומת הפסד של 74 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני של 2012 הסתכם ההפסד ב-65 מיליון דולר, לעומת הפסד של 20 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011.

 

 

מנכ"ל החברה לישראל, ניר גלעד, התייחס לפני כחודשיים לפרויקט המכונית החשמלית של בטר פלייס ולהפסד שרשמה ברבעון השני של השנה ואמר כי "אנחנו לא מתייחסים לזה כהפסד אלא כהשקעה. הרישום החשבונאי הוא על הפסד אבל זה כסף שאנחנו משקיעים על מנת להחזיר אותו בעתיד".

 

"מבחינת בטר פלייס, המודל של מעבר למכונית חשמלית עובד. מדינת ישראל היא הראשונה בעולם שאפשר לעבור את כולה ברכב חשמלי בלי לעצור להטענה בדרך. זוהי גאווה ישראלית. לוקח זמן להחדיר טכנולוגיה חדשה ללקוחות. ככל שיהיו יותר משתמשים ברכב העלות שלו תרד", אמר גלעד.

 

עידן עופר, יו"ר בטר פלייס, מסר בתגובה: "תחת הנהגתו של שי אגסי וחזונו החדשני עמדה החברה בהצלחה ביעדי

החברה בפרק הראשון לחייה. אנו מוקירים תודה לשי שהצליח את החזון שלו למציאות. הדירקטוריון נערך מבעוד מועד לשינוי זה וכעת, לאחר חמש שנות הקמה, עומדת בראש החברה הנהלה מנוסה וחזקה שתוביל את בטר פלייס למימוש אתגריה הבאים. לת'ורנלי מנכ"ל בטר פלייס אוסטרליה בארבע השנים האחרונות רשימה ארוכה של הישגים ובהם יצירת רשת שותפים עסקיים מרשימה לחברה. אני בטוח ומאמין שהיכולות של אוון בתחום היזמות והניהול יביאו את בטר פלייס בבטחה אל השלב הבא".

 

אוון ת'ורנלי, אמר כי "לפני ארבע שנים שי אגסי הציע לי להצטרף לבטר פלייס ולהביא את חזון החברה גם אל אוסטרליה. לכבוד הוא לי להיכנס לתפקיד המנכ"ל הגלובלי של החברה ולהנהיג את הקבוצה המצוינת הזאת ברחבי העולם. יש לנו תשתית טעינה והחלפה, ראשונה בעולם, שמשרת מאות לקוחות מרוצים, ואנו מתחילים את הפרק הבא בחיי החברה עם המשך תמיכת משקיעים גלובליים והנהלה חדשה. אנחנו נתמקד בראש ובראשונה בלקוחות החברה הפרטיים והעסקיים שמספרם הולך וגדל. אנחנו נמשיך ביצירת שותפויות בקרב יצרני הרכב והאנרגיה".

 

משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל: "אגסי הנחיל לחברה חזון שממשיך איתנו הלאה בדרכנו העסקית. החברה כיום עוברת משלב ההקמה אל שלב המכירה בשוק הישראלי והעולמי. אנחנו נמשיך לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותינו העסקיים והפרטיים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x