$
שווקי חו"ל

קוקה-קולה יוצאת למאבק נגד סודהסטרים - בגלל קמפיין

ענקית המשקאות שלחה מכתב זועם למנכ"ל סודהסטרים, בעקבות קמפיין נגד זיהום בו יצאה החברה הישראלית, ואשר כולל מיצב ובו בקבוקים ריקים שנאספו במזבלות. סודהסטרים: "דרישות קוקה קולה הזויות". צפו בתמונות מתוך הקמפיין

שהם לוי 14:5818.06.12

סודהסטרים הישראלית תופסת אמנם רק 0.7% מנתח שוק המשקאות בארה"ב, אבל כבר מצליחה לעורר את זעמה של יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם: קוקה-קולה.

 

הסיפור קשור לקמפיין שמובילה באחרונה סודהסטרים ברחבי העולם שמטרתו לעורר את המודעות העולמית לשמירה על איכות הסביבה.

 

סודהסטרים הציבה ב-20 מקומות ברחבי העולם, מתקן ובו כ-10,000 בקבוקי משקה ופחיות ריקים שמכרו חברות המשקאות הגדולות בעולם. החברה טוענת כי בקבוק משקה אחד שלה חוסך את הצורך בייצור אותה כמות של בקבוקי משקה שבסופו של דבר מוצאים את דרכם למזבלות בעולם. הבקבוקים והפחיות נאספו על ידי סודהסטרים מאתרי פסולת שונים בעולם.

 

סוזן סרנדון ודניאל בירנבאום ליד הקמפיין סוזן סרנדון ודניאל בירנבאום ליד הקמפיין

 

הקמפיין של סודהסטרים לא מופנה ישירות כלפי קוקה-קולה אלא נוגע יותר לשימוש בבקבוקי משקה, במקום בשימוש בבקבוקי משקה רב-פעמיים.  

 

"הפרת הזכויות על הסימן הרשום של קוקה-קולה"

 

בסוף השבוע שעבר שלחה קוקה-קולה מכתב זועם למנכ"ל סודהסטרים בדרישה להסרת הקמפיין של החברה המוצב בשדה התעופה ביוהנסבורג, דרום אפריקה. עורכי הדין של קוקה- קולה מאשימים את סודהסטרים בהפרת הזכויות על הסימן הרשום של קוקה-קולה על ידי פרסומת לא הולמת. קוקה-קולה דרשה שסודהסטרים תגיב מיידית למכתב.

 

קוקה-קולה לא הסתפקה רק במשלוח מכתב אל סודהסטרים, אלא בחרה לעשות שימוש באמצעי התקשורת בדרום אפריקה כדי להצדיק את עמדתה. אלה בחרו בינתיים דווקא לתמוך בעמדתה של סודהסטרים במאבק למען איכות הסביבה, שנראה בעיניהם כצודק.

 

אתר הפסולת בפרטוריה דרום אפריקה ממנו נאספו בקבוקים ופחיות לטובת קמפיין סודהסטרים. קוקה קולה מתנגדת לשימוש בבקבוקים שלה לצורך הקמפיין אתר הפסולת בפרטוריה דרום אפריקה ממנו נאספו בקבוקים ופחיות לטובת קמפיין סודהסטרים. קוקה קולה מתנגדת לשימוש בבקבוקים שלה לצורך הקמפיין

 

במכתב ששלחה קוקה-קולה למנכ"ל סודהסטרים ושעותק ממנו הגיע לידי "כלכליסט", דורשת ענקית המשקאות המוגזים מסודהסטרים להסיר את הקמפיין שלה בכל רחבי העולם, בשל השימוש בסימן המסחרי הרשום של קוקה-קולה. כמו כן דורשת קולה-קולה מהחברה להתחייב שלא לעשות יותר שימוש בסימן המסחרי שלה בשום דרך שהיא.

 

בנוסף, דורשת קוקה-קולה מסודהסטרים להתחייב שלא לעשות שימוש בפרסום השוואתי מול קוקה-קולה. בקוקה-קולה זועמים על העובדה שסודהסטרים ערכה השוואה בין המוצרים שלה לבין המוצרים של קוקה קולה שנתפסים כמזהמים את הסביבה.

 

"הפרסומת שלכם פוגעת במוניטין של הלקוח שלנו (קוקה-קולה - ש"ל) ללא רשותו. הפרסומת שלכם עלולה לפגוע במוניטין שלנו", כתב משרד עורכי הדין אדמס אנד אדמס.

 

דניאל בירנבאום, אמר בהתייחס למכתב ששלחה קוקה קולה כי "במקום להודות לנו על איסוף האשפה שהם גורמים לה, הם שולחים לנו מכתב מעו"ד. מגוחך בעיניי, שקוקה קולה מנכסים לעצמם את הזבל שהם בעצמם מייצרים, אם כך שייקחו אחריות למיליוני הבקבוקים והפחיות שמזהמים את העולם מדי יום".

 

 

שלט בכניסה לאתר איסוף אשפה בפרטוריה שלט בכניסה לאתר איסוף אשפה בפרטוריה

 

זה אינו המהלך הראשון של סודהסטרים למען איכות הסביבה ואזרחי ארה"בלפני כשבועיים  פרסמה החברה מודעת ענק עמוד שעליה היה חתום דניאל בירנבאום, המכוונת לראש העירייה  מייקל בלומברג. בירנבאום הביע הסתייגות מתוכניתו של בלומברג לחוקק חוק שיאסור מכירת משקאות מוגזים בנפח של 0.5 ליטר במרחב הציבורי בניו יורק.

 

תחת הכותרת "מכתב גלוי לראש העיר" כתב בירנבאום: "ראש עיר יקר, אנחנו תומכים ביוזמתך החדשה להילחם בהשמנת יתר. מדובר בנושא שאין להתעלם ממנו. אבל אנחנו לא סבורים שהפתרון הוא הגבלת גודלו של המשקה המוגז. להערכתנו, פתרון עדיף יהיה לתת לניו יורקים יותר שליטה על מה שהם שותים, ולא להגבילם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x