$
בורסת ת"א

בבילון: הצמיחה תבוא מהמובייל

בתי הספר למינהל עסקים מכל העולם התחרו על בניית מודל צמיחה בתחום הסלולר והטאבלטים לחברת התרגום באינטרנט

שניר הנדלר 08:2828.05.12

בשבוע שעבר קיימה הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל־אביב את תחרות Sofaer הבינלאומית לניהול אסטרטגי. במרכז התחרות שנערכה במכון אלי הורביץ לניהול אסטרטגי, עמדה חברת האינטרנט בבילון. כל אחת מקבוצות בתי הספר למינהל עסקים שהשתתפו בתחרות נדרשה להציג ניתוח אסטרטגי לחברה, בראייה

ארוכת טווח.

 

עיקר הכנסותיה של בבילון מקורן בתוכנת התרגום של החברה על מחשביהם האישיים של כ־150 מיליון משתמשים שהסבו את עמוד הבית שלהם לזה של החברה. דרך עמוד זה מופעל מנגנון החיפוש של גוגל או כל מנוע חיפוש אחר. כשהמשתמש מקליק על מודעה בצד המסך, בבילון מקבלת חלק מהכנסות הפרסום של מנוע החיפוש. האתר מדורג בין 45 האתרים המובילים בעולם מבחינת היקפי הגלישה והכנסות החברה גדלות ככל שיותר משתמשים מתקינים את התוכנה שלה.

 

בבילון יכולה להמשיך ולצמוח מפעילות זו אך קברניטיה סימנו את תחום הטאבלטים והסלולר כמנוע הצמיחה הבא שלה, והסטודנטים שהשתתפו בתחרות התבקשו להציע לחברה תוכנית חדירה לתחום זה. בתחרות השנה התמודדו 13 קבוצות של בתי ספר מובילים בעולם ובישראל. העולות לגמר — קופנהגן ביזנס סקול מדנמרק, UCLA אנדרסון מארצות הברית ואוניברסיטת בן־גוריון — הציגו את הפתרון לבעל השליטה בבבילון נועם לניר, למנכ"ל אלון כרמלי, ולחבר השופטים שעמם נמנו בין היתר יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים, חיים הורביץ, דירקטור בטבע, מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון, מנכ"ל אלווריון היוצא ערן גורב, איש העסקים ליאון רקנאטי, מנכ"ל סלקום היוצא עמוס שפירא, דקאן הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א פרופ' אשר טישלר ומנהל הפעילות של מכון אלי הורביץ ומנכ"ל לה"ב אודי אהרוני.

 

הצוות מאוניברסיטת בן־גוריון הציע לבבילון לחדור לתחום המובייל באמצעות תרגום אפליקציות, ואילו הסטודנטים מדנמרק הציעו לה לפתח אפליקציית ללימוד מרחוק (E-Learning) של שפות והצביעו על ברזיל כיעד ראשוני לחדירה. הצוות המנצח מאוניברסיטת UCLA הציע לבבילון לעומת זאת לחדור לשוק המובייל באמצעות רכישת דפדפן ייעודי למובייל. לדברי הזוכים, בבילון נהנית היום מהיכולת להוסיף סרגל כלים לדפדפנים השונים במחשבים האישיים — אפשרות שלא קיימת היום בדפדפני המובייל. לכן הם גורסים כי על ידי חיפוש בדפדפן החדש, בבילון תיהנה מרווחים שיגיעו מפרסום בעמוד תוצאות החיפוש. בנוסף, הדפדפן יאפשר לבבילון לאסוף מידע על הרגלי הצריכה של הגולשים — מידע שיווקי יקר ערך שחברות רבות ישמחו לרכוש.

 

"העברתי לסטודנטים מצגת על החברה ותוך זמן קצר הצוות הזוכה הבין את המודל של בבילון", אמר מנכ"ל בבילון אלון כרמלי. "הדרך שהם בחרו בה נכונה אך לא כל הקצוות פתורים בה וזה בסדר בתעשייה הזאת. אני אוהב את הפתרון כי גודל ההשקעה הוא יחסית לא גדול וכך גם גודל האפשרות לטעות".

 

לניר הוסיף ש"לא רלבנטי מה נעשה עם הפתרון של הצוות הזוכה, ומה שחשוב הוא שהאנשים הבינו את העסק ומה על בבילון לעשות בעולם של מציאות משתנה שבו היא פועלת. הפתרון הזוכה מרתק, מעורר מחשבה וראוי לבדיקה".

 

מכון אלי הורביץ הוקם ב־2004 במטרה להעמיק את הקשר בין העולם האקדמי לעולם העסקי בתחומי ניהול אסטרטגי. פעילות המכון מתמקדת בהפצת ידע עדכני, חשיבה אסטרטגית ויישומים מעשיים של התיאוריות האסטרטגיות שיקנו למנהלי חברות וארגונים את הכללים והידע הנדרשים ליצירה ושיפור יתרון תחרותי בסביבה העסקית והארגונית שבה הם פועלים. אלי הורביץ עמד בראש המכון מיום הקמתו ועד פטירתו בשנה שעברה. החל מהשנה עומד בראש המכון יאיר סרוסי.

 

אודי אהרוני אמר כי "הערך המוסף הוא בראייה הניהולית הייחודית של כל בית ספר, ובכך שבתחרות באו לידי ביטוי מגוון השקפות וניתוחים אסטרטגיים מרחבי העולם". גם פרופ' טישלר היה בטוח שבבילון תצא נשכרת מהתחרות. "בתחום האינטרנט העתיד שייך לצעירים ואני בטוח שבבבילון קיבלו הרבה רעיונות. החברה תעכל את ההצעות ואני בטוח שהם ייצאו מפה עם משהו טוב", סיכם טישלר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x