בלעדי ל"כלכליסט": אלביט הדמיה בין 4 האחרונות במכרז שדה התעופה באתונה
החברה שבשליטת מוטי זיסר תתחרה עם חברות מאנגליה, יוון וקטאר על הרכישה והפיתוח של מתחם הענק. סיכוייה של אלביט הדמיה להתקדם במכרז נחשבו נמוכים על רקע מצב איגרות החוב שלה, שנסחרות בתשואות של 30%–40%
הפתעה במכרז לרכישה ופיתוח של שטח שדה התעופה הישן הליניקון, שליד אתונה. ל"כלכליסט" נודע כי אלביט הדמיה נמנית עם ארבעת הגופים שהגיעו לשלבי המכרז הסופיים של ממשלת יוון. זאת אף שאיגרות החוב שלה נסחרות בתשואות של 30%–40% בגלל העימות של בעל השליטה מוטי זיסר עם בנק הפועלים, לאחר שלא עמד בפירעון החוב.
חברת הבנייה של דונלד טראמפ, שהיתה בין המתמודדות במכרז, לא העפילה לשלב הבא. בעוד שגזית גלוב הישראלית, שהביעה עניין במכרז, החליטה שלא להתמודד בו.
אלביט הדמיה קיבלה בשבוע שעבר הודעה מממשלת יוון על כך שהיא נמנית בין שלושת המתמודדים הסופיים במכרז. שני הגופים הנוספים הם חברת הבנייה הלאומית של ממשלת קטאר ולונדון רג'ינאל פרופרטיס שבבעלות האחים היהודים ליווינגסטון. ברגע האחרון נוספה מתמודדת רביעית לתחרות: חברה שבבעלות אחד הבנקאים הגדולים ביוון. המתמודדות אמורות להגיש בשלב הבא את תוכניות הפיתוח שלהן לפרויקט ואת ההצעה הכספית עבור הקרקע.
לדברי מקורבים לאלביט, מצב החברה לא אמור להפריע לה בהתמודדות, כיוון שהיא ממשיכה לפעול כרגיל ברמה העסקית. במקביל, מצוי המו"מ בין זיסר לבנק הפועלים על פריסה מחדש של החוב בשלבים הסופיים.
במסגרת המכרז, מוכרת ממשלת יוון 70% ממניות החברה שמחזיקה בשטח העצום של שדה התעופה הישן הליניקון, המשתרע על 6,200 דונם ומרוחק 8 ק"מ בלבד ממרכז העיר אתונה. השטח כולל רצועת חוף של 3.5 ק"מ, שתי מרינות וכ־480 מבנים של נדל"ן מניב. מחיר המניות מוערך במיליארד יורו, מחיר "מציאה" עבור הנכסים. עבור פיתוח השטח תידרש השקעה של 8 מיליארד יורו.


