$
בורסת ת"א

"הכנסות הפוקר בענף ירדו, אנחנו צמחנו"

חברת ההימורים המקוונים 888 רשמה זינוק של 26% בהכנסות ל־331 מיליון דולר ב־2011, אולם כשליש מהכנסותיה על שיווק ומכירות. מנהל התפעול המנכ"ל איתי פרייברגר: "הצלחנו להביא יותר לקוחות ומכל לקוח הצלחנו להוציא יותר כסף"

ענת ציפקין 07:4928.03.12

חברת ההימורים המקוונים 888 הציגה הכנסות שיא של 331 מיליון דולר ב־2011, זינוק של 26% לעומת 2010, ו־EBITDA של 55.6 מיליון דולר, 94% יותר מבשנה הקודמת. למרות זאת הציגה החברה ב־2011 ירידה של 14% ברווח לפני מס ל־13 מיליון דולר עקב הפחתות חד פעמיות ושינויים בשערי המטבעות.

 

בתוך כך דיווחה 888, הנמצאת בשליטת משפחות שקד (51%) ובן יצחק (11%), כי סגן יו"ר החברה בריאן מטינגלי (70), העובד ב־888 מאז הקמתה ב־1996, ימונה למנכ"ל קבוע במקומו של גיגי לוי שפרש באפריל אשתקד.

 

888, הנסחרת בבורסת לונדון בשווי שוק של 218 מיליון ליש"ט, נחשבת לאחת החברות הגדולות בעולם בתחום אתרי ההימורים באינטרנט. ההכנסות מלקוחות פרטיים (B2C) הסתכמו ב־2011 ב־284 מיליון דולר, עלייה של 28% לעומת 2010. ההכנסות בתחום הקזינו עלו ב־27% ב־2011 והסתכמו ב־148 מיליון דולר, ואילו ההכנסות בתחום הפוקר הסתכמו ב־60 מיליון דולר - זינק של 57% לעומת 2010.

 

"מוצר הדגל שלנו הוא הפוקר שהוכיח את עצמו כחזק ביותר בתעשייה. בזמן שהתעשייה רשמה ירידה בהכנסותיה בתחום הפוקר המקוון, אנחנו רשמנו עלייה. לאורך כל השנה שברנו פעם אחר פעם את השיאים של עצמנו בכל התחומים בהם אנחנו פועלים. המגמה של צמיחה בריאה בחברה ממשיכה גם ב־2012", הסביר אתמול ל"כלכליסט" איתי פרייברגר, מנהל התפעול הראשי של 888, שכיהן מאז פרישתו של לוי כמנכ"ל הזמני של החברה.

 

ההכנסות מחברות אחרות (B2B) הניבו ל־888 בשנה החולפת הכנסות של 46.9 מיליון דולר, לעומת 40.4 מיליון דולר ב־2010. "העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מהזינוק בתחום הקזינו והפוקר המקוונים ומהגדלת פעילויות השיווק הקשורות למוצרים אלו", הסביר פרייברגר. "הצלחנו להביא יותר לקוחות באמצעות כל דולר שהשקענו בשיווק, ומכל לקוח שהבאנו הצלחנו להוציא יותר כסף".

 

ב־2011 הוציאה 888 כשליש מהכנסותיה - 102.3 מיליון דולר - על פעילויות שיווק ומכירה לעומת 91.5 מיליון דולר ב־2010. "רשמנו בשנה החולפת הצלחה גם בפרמטרים אחרים כדוגמת עלייה בשימור הלקוחות ובהיקף הפקדת הכספים של לקוחות חדשים. מדובר בתוצאה של השקת מוצרים חדשים ופלטפורמות תוכן חדשות ואפקטיביות יותר", הוסיף פרייברגר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x