$
בורסת ת"א

דלק ישראל: שחיקה של 33% ברווח התפעולי ב-2011 בגלל מרווח השיווק

גם התחרות הגואה והתייקרות תשומות הפעלת תחנות הדלק העיבו על תוצאות החברה ב-2011. מנכ"ל החברה אבי בן אסייאג, נהנה ב-2011 משכר בעלות של 3.4 מיליון שקל

שהם לוי 10:5326.03.12

המחאה החברתית, הפחתת מרווח השיווק וביטול מתווה הפחתת מס החברות הפילו בשנה החולפת את הרווח הנקי של דלק ישראל ב-70%. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של 18 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 60 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

ברבעון הרביעי לבדו הציגה החברה הפסד של 7.3 מיליון שקל, קיטון מפתיע לעומת הפסד של 15.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

הרווח התפעולי בשנת 2011 הסתכם בכ-139 מיליון שקל, לעומת כ-208 מיליון שקל בשנת 2010, ירידה של כ-33.2%.

הרווח התפעולי בנטרול השפעות חד פעמיות בשנת 2011 הסתכם בכ-136 מיליון שקל, לעומת 181 מיליוני  שקל ב-2010, ירידה של כ-24.3%.

 

מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן אסאייג אמר עם פרסום הדוחות הכספיים: "הרבעון הרביעי ושנת 2011 כולה התאפיינו בעלייה חדה במחירי הדלקים בעולם, אשר הביאו לשחיקה בביקושים בתחנות הציבוריות, הגברת התחרות, ושחיקה במרווחי השיווק. הורדת מרווח השיווק בסוף אוגוסט השנה הביאה להרעה משמעותית נוספת במרווח ממכירת בנזין בתחנות הדלק הציבוריות".

 

ברבעון הרביעי לשנת 2011 הסתכם הרווח התפעולי ב-19.5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-38.7%. בנטרול רווח הון ממכירת מניות דלק הונגריה הסתכם הרווח התפעולי ברבעון הרביעי השנה בכ-10 מיליון שקל. 

 

"קיצצנו בעלויות ובכוח האדם"

 

מנכ"ל החברה, אבי בן אסייאג קיבל ב-2011 שכר בעלות של 3.4 מיליון שקל. עלות השכר כללה מענק בגובה של 200 אלף שקל ששולם בגין ביצועי 2010 אך שולם בפועל ב-2011. משה עמית, יו"ר דירקטוריון החברה נהנה ב-2011 משכר בעלות של 1.16 מיליון שקל שכללה מענק בגין תוצאות החברה לשנת 2010 שעמד על 200 אלף שקל. כרמית אלרועי, בתו של בעל השליטה בדלק ישראל (יצחק תשובה) המשמשת כדירקטורית חיצונית בחברה, נהנתה ב-2011 משכר בעלות של 143 אלף שקל.

 

אסייאג התייחס למחאה החברתית ולהשפעתה על פעילות החברה: "במהלך הרבעון הרביעי החברה התמקדה במתן מענה יעיל לשיפור מרווחיה ממכירת דלקים באמצעות הורדת הנחות, הורדת שכירויות, קיצוץ בכח אדם והתייעלות כללית בכל אגפי החברה. אנחנו גאים בהמשך הצמיחה המואצת ברשת חנויות הנוחות מנטה, הן בשורת המכירות והן בשורת הרווח הגולמי (מעל 21% בכל אחד מהפרמטרים). החברה תמשיך בפיתוח האסטרטגיה להרחבת הפעילות הקמעונאית שאינה דלקים ובמסגרת זו המשיכה החברה בהרחבת הפריסה של רשת מנטה ומנטה מרקט, וברבעון הראשון של 2012 החלה החברה בפריסת פעילות קפה ג'ו בחנויות הנוחות ברשת מנטה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x