אורי יהודאי: "העולם הולך לכיוון של בריאות, פרוטרום הלכה לשם כבר לפני"
"אני צופה את המשך התעצמות המגמה של שינוי באופן צריכת המזון בעולם, ככל שיותר צרכנים מודעים לערכים התזונתיים "
לקראת כנס ת"א־100 של "כלכליסט" התבקש אורי יהודאי, מנכ"ל ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, לשרטט תחזית לעתיד ענף המזון ופרוטרום בפרט בעוד 20 שנה.
פרוטרום, בבעלות ICC בשליטתו של איש העסקים האמריקאי ג'ון פרבר, מפתחת, מייצרת ומשווקת מגוון רחב של תמציות טעם וריח לתעשיית המזון והמשקאות העולמית, כמו גם לחברות קוסמטיקה, פרמצבטיקה ועוד. החברה משווקת כ־20 אלף מוצרים שונים לכ־10,000 לקוחות ב־120 מדינות בעולם, כש־90% מהכנסותיה מגיעות מחו"ל. פרוטרום נסחרת בבורסת תל אביב בשווי שוק של כ־2 מיליארד שקל.
מדד ת"א־100 חוגג 20 שנה. איפה תהיה פרוטרום בעוד 20 שנה מהיום?
"אני צופה את המשך התעצמות המגמה של שינוי באופן צריכת המזון בעולם, ככל שיותר צרכנים מודעים לערכים התזונתיים של המזון. העולם הולך לכיוון של בריאות. פרוטרום הלכה לשם כבר לפני חמש שנים ותמשיך ללכת לכיוון הזה בעתיד. החיבור של בריאות וטעם זה החזון של פרוטרום, לשם העולם הולך ולשם גם אנחנו הולכים".
איפה תהיה אתה בעוד 20 שנה מהיום?
"השאלה האמיתית היא איפה יהיו התעשייה והכלכלה הישראלית. עכשיו, כמו גם בעוד 20 שנה, אני רוצה להמשיך ולתרום לכלכלה ישראלית חזקה, המבוססת על יצוא ומובילות גלובלית. שם אני רוצה להיות".
איך לדעתך הולכת להיות שנת 2012 בענף שבו אתה פועל?
"ב־2012 תמשיך פרוטרום לפעול בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלה, המבוססת על רכישת חברות צומחות בשוקי יעד חשובים. כל תחום הצריכה בעולם משתנה. יותר ויותר צרכנים מודעים למזון בריא ובמקביל לא מוותרים על הטעם. זה בדיוק מה שאנחנו עושים - מתכוונים למוצרים טבעיים מבוססי טבע, כגון שורשים, ירקות ופירות.
"אנחנו רואים את עצמנו כאחד השחקנים המובילים בתחום זה. העולם בתחום הטעמים והחומרים הטבעיים עובר מגמה מהותית של קונסולידציה. פרוטרום היא אחת החברות הרוכשות וגם נמשיך כך הלאה. אין לי ספק שפרוטרום תתחזק גם בצמיחה פנימית, ובאמצעות רכישות נוספות נמשיך לחזק את המובילות שלנו בתחומים שבהם אנו פועלים".


