$
שוק ההון

"קיימת אפשרות שתוך שנתיים נראה מיזוג של שתי רשתות שיווק קטנות"

כך מעריך צחי אברהם מכלל פיננסים בסקירה שערך על שוק הקמעונאות. אברהם ממליץ לקנות את מניית ויקטורי ומעניק לה מחיר יעד הגבוה ב-25% מהמחיר בבורסה

גיל קליאן 13:17 06.02.12

 

 "לא היינו מוצאים מכלל אפשרות את הסיכוי שבמהלך השנתיים הבאות נראה שילוב של שתיים מבין שלושת הרשתות ויקטורי-צים שיווק-רמי לוי לרשת גדולה וחזקה שתעלה דרגה אחת כלפי מעלה, עם פריסה רחבה, משקל גדול יותר מול הספקים, כוח שיווקי גדול יותר וסינרגיה בהוצאות. שינוי כזה יציג אתגר גדול יותר מול שתי הרשתות הגדולות". כך צופה האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים, שהחל לסקר את מניית ויקטורי.

  

להערכת אברהם, אחד הגורמים שיכולים להניע תהליך שכזה הוא היותן של החברות הקטנות בענף חברות משפחתיות – וכך ייתכן כי הלחצים הנוכחיים בשוק יגרמו לחלק מבני המשפחה לרצות ב"אקזיט".  

 

בכלל פיננסים מציינים כי השחקנים הקטנים בשוק קמעונאות המזון מרוויחים כעת מהאווירה השלילית נגד הרשתות הגדולות שופרסל ורבוע כחול ברשות ההגבלים, שהכשילה לאחרונה רכישת 2 סניפים של רשת ממן על ידי רבוע כחול. אברהם מעריך כי מהלך זה עשוי להחליש את התחרות מצד הרשתות הגדולות ברכישת מיקומים חדשים. בחלק אחר של הסקירה מציין אברהם כי רבוע כחול עדיין לא מצליחה לייצר אסטרטגיה אפקטיבית לפעילותה בשוק. 

 

אברהם מציין אמנם כי שוק המזון כולו סבל משחיקה ברווחיות עקב המחאה החברתית בקיץ האחרון ומלחמת המחירים בין הרשתות לקראת החגים, אך ציין לטובה את ויקטורי המתרחבת כיום במקומות עם תחרות מועטה (רכשה בחודשים האחרונים סניפים באלקנה ואורנית) או מקומות עם סביבת מחירים גבוהה כמו תל אביב. אברהם מעריך כי התרחבות זו תסייע לויקטורי למתן את השפעות התחרות החריפה יותר במקומות כמו אשדוד, שם עומדת ויקטורי בתחרות מול רמי לוי ואושר עד. אברהם מביע חשש מהמגמות בשוק, ובפרט פתיחת שטחי המסחר החדשים על ידי כל השחקנים, אך מעריך כי ויקטורי תוכל לשפר רווחיות אם תשמור על מבנה הוצאות יעיל.

 

למניית ויקטורי ניתנה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 25 שקלים, מחיר הגבוה ב-25% ממחיר המניה בעת פתיחת המסחר הבוקר.

 

 

 

 

x