$
שוק ההון

דניאל בירנבאום: "גם במיתון, נעביר 70% מתקציב השיווק לארה"ב"

סודה סטרים העלתה את תחזיות הרווח ל־2011 ל־19 מיליון יורו. הרווח ברבעון השלישי זינק ב־270%

ניר צליק 07:31 10.11.11

 

לאחר תקופה לא קלה העלתה אתמול חברת סודה סטרים את תחזיותיה להכנסות ב־2011. החברה מעריכה עתה את הכנסותיה ב־218.6 מיליון יורו (עלייה של 36% בהשוואה ל־2010) לעומת 209 מיליון יורו בתחזית הקודמת (עלייה של 30% לעומת השנה שעברה). בחודש מאי ראו מחזיקי מניית סודה סטרים, יצרנית מכשירי הסודה הביתיים, את מניית החברה צונחת לשפל של 27 דולר, לאחר שכבר הגיעה לשיא של 77.7 דולר בינואר השנה, ששיקף אז לחברה שווי של יותר מ־1.5 מיליארד דולר.

 

המניה התאוששה מאט אך אז פורסמו תוצאות הרבעון השני והיא שבה לרדת על רקע החששות כי הצמיחה של החברה לא תהיה מספקת. זאת, מאחר שאף על פי שהיא היכתה את התחזיות ברבעון השני - היא לא העלתה את התחזיות ליתרת השנה.

 

כעת, עם פרסום תוצאות הרבעון השלישי, מעלה, כאמור, החברה את תחזיותיה באיחור של רבעון מבחינת המשקיעים. בשורה התחתונה מצפה החברה כי היא תרשום השנה רווח נקי כפול מזה שרשמה בשנת 2010, כלומר 19.4 מיליון יורו לעומת התחזית הקודמת לרווח של 15.5 מיליון יורו - עלייה של כ־25%.

 

לרבעון הרביעי צופה החברה הכנסות של 62 מיליון יורו, עלייה של 24% לעומת הרבעון המקביל, אך השורה התחתונה צפויה להיות זהה ולעמוד על 4.3 מיליון יורו, על רקע הצמיחה בהוצאות השיווק של סודה סטרים בארצות הברית.

 

את הרבעון השלישי של 2011 סיימה החברה עם הכנסות של 58.3 מיליון יורו, עלייה של 39% לעומת הכנסות של 42 מיליון יורו ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב־7.8 מיליון יורו לעומת 2.1 מיליון יורו ברבעון המקביל - זינוק של 270%.

 

זינוק בהכנסות בארה"ב

 

מבחינת חלוקת הכנסות, סודה סטרים רשמה עלייה של 54% בהכנסות ממכירת מכשירי סודה, בהיקף של 29.1 מיליון יורו, וצמיחה של 26% ממכירות מילויי גז וסירופים למכשירי החברה. סודה סטרים מכרה כ־267 אלף מכשירי סודה בארה"ב, כאשר עיקר הצמיחה של החברה בעתיד צפוי לנבוע ממדינה זו, שאת פעילותה שם היא מנסה להעמיק מאז הנפקתה. לשם השוואה, ברבעון הקודם מכרה החברה רק 119 אלף מכשירים בשוק האמריקאי.

 

מבחינה גיאוגרפית, עיקר הצמיחה בהכנסותיה של סודה סטרים נבע מארה"ב, שם הסתכמו ההכנסות ב־18.5 מיליון יורו לעומת 8.2 מיליון יורו ברבעון המקביל - עלייה של 124.4%.

 

"אין האטה באירופה"

 

"זה רבעון שיא בשלושה פרמטרים משמעותיים: מכירות, רווח ומכירות של מכשירי הגזה", הסביר דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודה סטרים, בשיחה עם "כלכליסט". "בעיקר ראינו צמיחה חזקה בארה"ב. הצלחנו להיכנס ברבעון השלישי בחוזקה לרשת החנויות בסט ביי, ומאז סוף הרבעון השלישי נכנסנו לעוד כמה משווקים מאוד מוכרים, בהם טרטט, שאליו נכנסנו עם בדיקה של 80 חנויות ואחרי חמישה שבועות בלבד הגענו להיקף של 1,100 חנויות.

 

"אנחנו נכנסים עכשיו לעונת החגים בשוק האמריקאי, ואנחנו גם מגדילים שם את תקציב השיווק של החברה - נשים 70% מתקציב השיווק על ארה"ב אף שהיא רק 30% מהמכירות שלנו. אנחנו מרגישים שההצעה שלנו לצרכן טובה גם לזמני מיתון".

 

באשר למצב הכלכלי באירופה אמר בירנבאום כי "אנחנו לא מרגישים שום האטה באירופה, למעט מפיץ אחד בשבדיה שיש לו בעיה תזרימית ויש לו ארגון מחדש, אז אנחנו קצת מעכבים לו משלוחים, אבל למרות זאת היה לנו גידול יפה במכירות וברווח. אפילו במדינות הנורדיות, שעיכבנו בהן את המשלוחים, גדלנו ב־10%".

 

את הרבעון השלישי של 2011 סיימה סודה סטרים עם הכנסות של 58.3 מיליון יורו - עלייה של 39% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב־7.8 מיליון יורו
x