צניחה של 40.6% ברווח הנקי של שטראוס במחצית הראשונה ל-81 מיליון שקל
זאת למרות גידול בהכנסות ל-3.6 מיליארד שקל. הסיבה לשחיקה ברווחיות: עליית מחירי חומרי הגלם והפסד משערי מטבע. עופרה שטראוס: "אנו קשובים למחאה הציבורית"
שטראוס מדווחת על עלייה במכירות, לצד שחיקה ברווחיות. השחיקה ברווחיות החברה נובעת מהמשך עליית מחירי חומרי הגלם, בעיקר בתחום הקפה, וכן ההתאוששות האיטית מהמשבר הפיננסי בחלק גדול מהשווקים בהן פועלת החברה.
במחצית הראשונה של השנה (שמנטרלת את השפעות חג הפסח שחל השנה ברבעון השני ובשנה שעברה ברבעון הראשון, ג"ק) צמחו מכירות שטראוס ישראל ב-6.5%, מכירות חברת הקפה עלו ב-9.9%, מכירות סברה (חברת הסלטים בארה"ב) זינקו ב-38.4% ומגזר האחרים, הכולל בין השאר את פעילות תמי 4, צמח במחצית ב-19.1%. בסך הכל מדווחת שטראוס על מכירות של כ-3.6 מיליארד שקל, צמיחה של 10.3%. בנטרול שערי חליפין עומדת הצמיחה החציונית על 10.5%, ובנטרול רכישות היא עומדת על 9%.
את השפעת שחיקת הרווחיות רואים בשיעור הרווח הגולמי של החברה – שירד במחצית ל-36.4% לעומת 39.9% במחצית המקבילה. ההתכווצות המשיכה גם לשורת הרווח התפעולי, שעמד במחצית על 248 מיליון שקל, ירידה של 22.8%. שיעור הרווח התפעולי ירד במחצית ל-6.9%, לעומת 9.8% במחצית המקבילה.
כל הגורמים האלה, במקביל לעליה בהוצאות המימון של החברה, הביאו לצניחה של 40.6% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לסכום של 81 מיליון שקל.
בשורת תזרים המזומנים עברה שטראוס במחצית לתזרים שלילי של 88 מיליון שקל, לעומת תזרים חיובי של 186 מיליון שקל במחצית המקבילה. המעבר לתזרים שלילי נבע בעיקר מעליה ביתרות המלאי של החברה.
"קשובים לצרכן"
"קבוצת שטראוס מתמודדת עם אתגרים מורכבים בישראל ובכל המדינות בהן היא פועלת עקב התנודתיות בשווקים הגלובלים המתבטאת בין היתר בעליות חדות במחירי התשומות לתעשייה ובמחירי חומרי הגלם בעולם כולו. שטראוס מבצעת מהלכים משמעותיים על מנת לספוג חלק ניכר מהעליות האמורות" מסרה יו"ר החברה עופרה שטראוס.
עוד אמרה שטראוס כי "בימים אלו מתקיימת מחאה ציבורית במדינת ישראל סביב נושא יוקר המחייה. אנו קשובים למחאה זו ומבינים שיש לנו מחויבות ואחריות להתאים את אופן הפעולה שלנו ליכולות של הצרכנים. התאמות אלו מחייבות הערכות כוללת ואנו נכונים לתרום את חלקנו יחד עם הממשלה, הקמעונאיים, היצרנים והחקלאים במטרה למצוא פתרון מידי וכולל לטובת הצרכן. לצד זאת ממשיכה שטראוס להשקיע בפיתוח חדשנות וטכנולוגיות מתקדמות בתחומי הפעילות שלנו".


