קרדן ישראל סיימה את הרבעון בהפסד של 55 מיליון שקל
להפסד תרמו ירידת ערך ההשקעה בפרויקט הולילנד, רכישת השליטה בדן רכב וירידת ערך אחזקותיה של קרדן ישראל במניות החברה־האם קרדן אן.וי
קרדן ישראל, הנמצאת בשליטתה של חברת האחזקות קרדן אן.וי (73.67%), סיימה את הרבעון הראשון של 2011 עם הפסד של 54.9 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 530 אלף שקל ברבעון המקביל. זאת למרות צמיחה של 29% בהכנסותיה בהשוואה לרבעון המקביל, ל־410 מיליון שקל.
ההפסד שרשמה קרדן ישראל, בניהולו של איתן רכטר, נבע מירידת ערך אחזקותיה (11%) במניות החברה־האם קרדן אן.וי, מהוצאה שרשמה בגין השלמת רכישת השליטה בחברת דן רכב ומהפרשה בגין פרויקט הולילינד בירושלים של החברה־הבת קרדן נדל"ן.
קרדן ישראל, הנסחרת בבורסת תל אביב בשווי שוק של כ־546 מיליון שקל, פועלת בחמישה מגזרי פעילות: נדל"ן לייזום, ביצוע עבודות נדל"ן, מכירת רכב, ליסינג תפעולי והשכרת רכב לזמן קצר, תקשורת וטכנולוגיות.
עיקר הגידול בהכנסותיה של קרדן ישראל נרשם במגזר השכרת הרכב, לאחר שרכשה בינואר 2011 את אחזקותיה (54.25%) של חברת אמד בדן רכב, ועברה לשליטה מלאה בחברה המפעילה בזיכיון את חברת השכרת הרכב אוויס. במגזר זה רשמה קרדן ישראל הכנסות של 162 מיליון שקל, עלייה של 28% לעומת הרבעון המקביל. אולם, מגזר זה תרם בתקופה המדווחת הפסד של 35.1 מיליון שקל, שנבע ברובו מהטיפול החשבונאי הקשור להשלמת עסקת רכישת מניות דן רכב מחברת אמד.
מגזר מכירת הרכב, שבו פועלת קרדן ישראל באמצעות אחזקותיה בחברת UMI, יבואנית רכבי איסוזו ורכבים מתוצרת ג'נרל מוטורס, תרם לקרדן ישראל רווח של 14 מיליון שקל ברבעון הראשון על מחזור מכירות של 698 מיליון שקל באותה תקופה.
מגזר הנדל"ן לייזום, שבו פועלת החברה באמצעות אחזקותיה ב־71.9% מקרדן נדל"ן, תרם לקרדן ישראל רווח של כ־10 מיליון שקל ברבעון הראשון, בעיקר בשל שיערוך נכס שבו מסתכם חלקה של קרדן ב־18 מיליון שקל. מנגד, הפרישה קרדן ישראל 9 מיליון שקל בגין ירידת ערך השקעתה של קרדן נדל"ן בפרויקט הולילנד בירושלים.
מגזר התקשורת והטכנולוגיות תרם לקרדן ישראל הפסד של 13.7 מיליון שקל ברבעון הראשון בגין ירידת ערך מניות אנבלנס (Enablence) שבהן היא מחזיקה בעקיפין, לצד הוצאות מימון בחברה־הבת קרדן תקשורת.
קרדן ישראל רשמה ירידת ערך של 19.9 מיליון שקל בגין ירידת ערך מניית קרדן אן.וי, שבה היא מחזיקה 11%.


