$
שוק ההון

הרווח הנקי של גולף נחתך ב-75% ל-6.3 מיליון שקל

גולף דיווחה גם על מכירותיה בינואר-אפריל 2011 ואלה הסתכמו ב-229 מיליון שקל, צמיחה שלמ כ-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

גיל קליאן 12:49 16.05.11

 

גולף דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון, וסיפקה הצצה מעניינת להשפעה הגדולה שיש לחג הפסח על רשת אופנה וכלי בית. השנה חל חג הפסח ברבעון השני של השנה, בניגוד ל-2010 - כך שמכירות גולף ברבעון הראשון רשמו ירידה של 8.4% להיקף של 151.2 מיליון שקל.

 

הרווח הנקי נחתך אף הוא - לסכום של 6.3 מיליון שקל לעומת 24.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2010.

 

על מנת לשקף את התוצאות כולל חג הפסח דיווחה גולף גם על המכירות שלה בינואר-אפריל – שעמדו על 229 מיליון שקל והיוו צמיחה של כ-9% לעומת המכירות של החברה בינואר-אפריל 2010.

 

עם זאת, מנתון המכירות של גולף לינואר-אפריל יש לנקות את המכירות של מותג האופנה בלו בירד, אותו החלה גולף לאחד בדוחות רק בדצמבר 2010.

 

בניטרול מכירות בלו בירד, עולה כי גולף צמחה במכירותיה בינואר-אפריל 2011 בשיעור של 4.8% לעומת התקופה המקבילה ב-2010.

 

בלו בירד אמנם סייעה להגדיל את מכירות גולף – אך הרשת עדיין מפסידה, וסובלת ממכירות נמוכות למ"ר. בגולף צופים כי הרשת תרוויח עד סוף השנה, אך בינתיים פעילותה פוגעת ברווחיות.

 

שיעור הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון עמד על 58.4% לעומת 61.9% בתקופה המקבילה. הירידה ברווחיות נבעה גם מהגדלת ההנחות, הגדלת חלקן של מכירות סוף עונה וירידה בחלקה של הקולקציה החדשה במכירות.

 

הוספת רשת בלו בירד הגדילה את הוצאות המכירה והשיווק, והקצאת אופציות לעובדים הגדילה את הוצאות ההנהלה – ויחד עם הירידה במכירות התכווץ הרווח התפעולי של גולף ב-70% ועמד על 9.1 מיליון שקל בלבד.

x