$
שוק ההון

פרוטרום: גידול של 33% ברווח הנקי ב-2010 ל-44 מיליון דולר

בהשוואה לרווח נקי של 33 מיליון דולר ב-2009. החברה רשמה גידול של 6.1% במכירות השנתיות וזאת לאחר שחיקה של 1.9% בהיקף המכירות עקב התחזקות הדולר

שי סלינס 10:00 24.03.11

 

חברת פרוטרום המתמחה בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים, דיווחה הבוקר (ה') לבורסה על תוצאות הרבעון הרביעי של 2010 ולכל השנה.

 

הרווח הנקי ב-2010 גדל ב-33% ל-44 מיליון דולר, לעומת 33 מיליון דולר ב-2009. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2010 עלה ב-18% ל-8.8 מיליון דולר, לעומת 7.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הכנסות פרוטרום ב-2010 הסתכמו ב-451 מיליון דולר, עלייה של 8% לעומת 425 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד במונחי מטבע מקומי. התחזקות הדולר לעומת המטבעות האירופאים קיזזה 1.9% מהגידול במכירות פרוטרום כך שבמונחים דולריים צמחו המכירות בסך הכל ב- 6.1% לעומת 2009. הכנסות פרוטרום ברבעון הרביעי של 2010 הגיעו לכ-112.4 מיליון דולר, גידול של 7.3% במונחים מטבע מקומי בהשוואה לרבעון המקביל. התחזקות הדולר לעומת המטבעות האירופאים קיזזה 3.7% מהגידול במכירות פרוטרום כך שבמונחים דולריים הושגה צמיחה פנימית של כ- 3.6%.

 

אורי יהודאי, נשיא פרוטרום הגיב היום לאחר פרסום הדוחות הכספיים ואמר כי "עם התאוששות שוק המיזוגים והרכישות מהשפעות המשבר הכלכלי במהלך שנת 2009, שבנו בחודשים האחרונים לבצע רכישות ורכשנו את פעילות ה- Savory של חברת Rieber & Son הנורבגית ואת נכסי ופעילות EAFI האנגלית. שתי רכישות אלו, כמו גם רכישות קודמות שביצענו ב-2009, סינרגטיות לפעילותנו, מרחיבות את מאגר הלקוחות ואת תמהיל המוצרים שלנו, ומאפשרות לנו לספק מענה מלא ואיכותי לדרישות לקוחותינו המגוונים".

 

יהודאי נהנה ב-2010 ממענק של 944 אלף שקל על ביצועיו. סך הכל עלות שכרו של יהודאי עמדה על 2 מיליון שקל במהלך השנה.

   

פרוטרום היא חברה בינלאומית הפועלת בשווקי התמציות וחומרי הגלם העולמיים. לפרוטרום מרכזי ייצור ופיתוח בשלוש יבשות, והיא משווקת ומוכרת מעל 20 אלף מוצרים ל-13 אלף לקוחות ביותר מ-120 מדינות.

x