$
בורסת ת"א

הטלפון והאינטרנט היו מנועי הצמיחה של HOT בשנת 2009

הכנסות החברה בשנת 2009 הסתכמו בכ-3.1 מיליארד שקל לעומת כ-3 מיליארד שקל בשנת 2008 - עלייה של כ-5%. המנכ"ל קיבל ב-2009 שכר בעלות של כ-4.1 מיליון שקל

גילעד נס 08:5010.03.10

מנכ"ל הוט, הרצל עוזר, יכול לסכם שנה ראשונה בתפקיד בהרגשה מעורבת – מחד, החברה המשיכה לאבד מנויים בתחום הטלוויזיה, וזכתה גם ב-2009 לתדמית בעייתית מבחינת שירות הלקוחות. מאידך, פעילות האינטרנט והטלפוניה ממשיכה לצבור תאוצה. על הדו"חות חתום לראשונה גם יו"ר החברה הטרי, דקסטר גואי.

 

בשורה העליונה מציגה הוט עלייה של 5% בהכנסות, שהסתכמו בכ-3.1 מיליארד שקלים, ושיפור מתמשך בתזרים המזומנים, שהגיע ב-2009 ל-911 מיליון שקלים (19% יותר מ-2008). פעילות הטלוויזיה הציגה הפסד תפעולי בסך מיליון שקלים, בעוד פעילות התקשורת (אינטרנט וטלפוניה) הציגה רווח תפעולי בסך 267 מיליון שקלים.

 

החברה הציגה עלייה בהוצאות התפעול, שהובילה לירידה בשיעור הרווח הגולמי (מ-23% ל-21%), אולם ה-EBITDA המשיך לצמוח במעט ועמד על כ-1.08 מיליארד שקלים, המהווים כ-35% מההכנסות. הרווח הנקי הסתכם ב-77 מיליון שקלים, לעומת 92 מיליון שקלים ב-2008, אולם הרווח הנקי ב-2008 עלה מביטול הפרשה לתביעות מטעם חברת וורנר, שהוסיף חשבונאית 76 מיליון שקלים לרווח. הוט אינה מחלקת דיבידנדים, כנגזר מחובה לבנקים, אולם הרווח הצבור עמד בסוף השנה על 160 מיליון שקלים.

 

הוט איבדה ב-2009 כעשרת אלפים מנויי טלוויזיה, בעוד המתחרה יס מצליחה לגייס כ-11 אלף מנויים באותה שנה, אולם עוזר מעדיף להבליט דווקא את המרת כ-30 אלף מלקוחותיה האנלוגיים של החברה לעידן הדיגיטלי, פעולה שאמורה להגדיל את ההכנסות מאותם מנויים.

 

נכון לסוף 2009 היו 83% מ-908 אלף מנויי הטלוויזיה של החברה מחוברים לממירים דיגיטליים. לקוח טלוויזיה ממוצע שילם ב-2009 להוט 199.8 שקלים לחודש, לעומת 197 שקלים ב-2008.

 

בהוט, כמו גם ביס, ממשיכים לראות בשידורים הדיגיטליים החינמיים (DTT) כאיום בטווח הקצר, אולם בחודשים האחרונים הצטרף לאיום זה גם פעילות בכנסת לקביעת חבילת בסיס צרה שתכלול מספר ערוצים מוגבל בעלות של כ-90 שקלים לחודש. המהלך טרם הגיע לכדי חקיקה, והוא מתנהל במקביל לדיונים ברפורמה בתחום השידורים, העוסקת גם במעבר למודל של רשיונות לשידורים (לעומת זכיונות כיום) ומתן אפשרות לפרסום בכבלים ובלווין.

 

החברה גייסה ב-2009 כ-92 אלף מנויים לשירותי הטלפוניה שלה, אולם מדובר בירידה לעומת קצבי גיוס ממוצעים של 140-150 אלף לקוחות בשנים 2006-2008. יש לציין כי התחרות בתחום הטלפוניה הפכה לקשה יותר בשנתיים האחרונות, עם כניסתן של סמייל, פרטנר, נטוויז'ן ובזק בינלאומי לתחום.

 

בפעילות האינטרנט גייסה הוט ב-2009 כ-40 אלף מנויים, כאשר במחצית השניה של השנה השיקה את רשת ה-UFI, המציעה מהירויות של עד 100 מגה, מספר חודשים לאחר השקת ה-NGN של בזק. בהוט מתכוונים להשלים את פריסת ה-UFI עד לסוף השנה, ולאחרונה אף הוחלט בחברה לבטל את חבילות האינטרנט האיטיות יותר ולהציע ללקוחות מהירויות חיבור מ-2.5 מגה ומעלה. עם זאת, בחברה ביטלו גם חלק מחבילות הביניים שהושקו בעת ההכרזה על הרשת.

 

"הצלחנו לצמצם את אובדן המנויים בטלוויזיה, ובתחום הזה, כנגזר מהעובדה שהוא רווי, נעסוק בעיקר בשימור הלקוחות והתייעלות פנימית. מנוע הצמיחה שלנו יהיה האינטרנט, ובימים הקרובים אני מאמין שנקבל רישיון לאספקת קישוריות אינטרנט (ISP) לאחר שנשלים תיקונים אחרונים מצד משרד התקשורת", אמר עוזר.

 

החברה הודיעה השבוע על מינויו של סבייה דארש כמנהל הטכנולוגיות הראשי שלה. דארש, שימש כסמנכ"ל טכנולוגי בחברת נומריכייבל, בשליטתו של פטריק דרהי ולדברי עוזר יסייע ביעול התשתית הטכנולוגית של החברה, כמו גם בפיתוחים טכנולוגיים עתידיים.

 

עוזר, המכהן כמנכ"ל מ-1 בדצמבר 2008, זכה לאחרונה להארכת כהונתו בשנתיים נוספות, עד לסוף 2012. שכרו של עוזר עומד על 100 אלף שקלים בחודש, וסך כל עלות העסקתו עומדת על כ-2.7 מיליון שקלים בשנה. לעוזר גם כמיליון אופציות למניות הוט (המהוות כ-1.4% ממניות החברה), ובהמרה לערך מימושן מגיע סך עלות העסקתו של עוזר לכ-4.1 מיליון שקלים בשנת 2009. עוזר זכאי גם לבונוס בשיעור של 1% מהגידול ב-EBITDA, שיעמוד, לאור הדו"חות האחרונים, על כ-730 אלף שקלים, אך החברה טרם הודיעה על אישור מענק זה.

 

ישראל צ'צ'יק, יו"ר החברה היוצא, זכה לעלות שכר של כ-1.3 מיליון שקל. ישראל לדרברג, סמנכ"ל הכספים, קיבל בשנת 2009 שכר בעלות של כ-2.7 מיליון שקל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x