$
בורסת ת"א

סלקום מזנקת: עלייה של 27.5% ברווח הנקי לכ-350 מיליון שקל

ההכנסות הכוללות ירדו ב-2.1% ל-1.56 מיליארד שקל אך החברה הצליחה להמשיך לצמוח בזמן אוויר ב-1.1%; שיעור ה-EBITDA מהמכירות לשיא של 39%

אמיר טייג 08:1426.05.09

חברת הסלולר סלקום דיווח היום (ג') על המשך עלייה ברווח הנקי והתפעולי, לצד ירידה קלה בהכנסות, שנבעה בעיקר מירידה במכירת מכשירים.

 

הרווח התפעולי בניכוי פחת (EBITDA) הסתכם ברבעון הראשון של 2009 בכ-611 מיליון שקל, אשר מהווים 39.1% מהמכירות, וזאת לעומת 37.2% ברבעון

המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסגולה הסתכם בכ-348 מיליון שקל, כ-27.5% יותר מהרבעון המקביל. תוצאות החברה טובות מתחזיות האנליסטים, גם בזווית ההכנסות וגם ברווחיות.

 

בשורת ההכנסות רשמה החברה ירידה של 2.1% לרמה של 1.561 מיליארד שקל וזאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד. האחראי העיקרי לירידה הוא סעיף מכירת הציוד, כלומר מכשירי סלולר. מכירות אלו צנחו ב-20.7% לרמה של 188 מיליון שקל.

 

מנגד, החברה הצליחה למרות המיתון לרשום עלייה בהכנסות משירות שהן הכנסות הליבה שלה. הכנסות אלו הסתכמו ברבעון הראשון של השנה בכ-1.373 מיליארד שקל, כ-1.1% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד. בסלקום מסבירים כי צמיחה זו מוסברת בעיקר בשל עלייה כ-36% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל SMS) אשר הסתכמו ברבעון הראשון של 2009 ב-202 מיליון שקל, המהווים 12.9% מסך ההכנסות.

 

סלקום הוסיפה ברבעון הראשון של השנה 21 אלף מנויים חדשים, כך שנכון לתום הרבעון לחברה 3.21 מיליון מנויים פעילים. בדומה למתחרה שלה פרטנר רשמה סלקום ירידה בשיעור השימוש (MOU) ובהכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU).

 

נתון ה-MOU עמד ברבעון הראשון על 323 דקות שימוש לחודש, ירידה של 3.2% לעומת הרבעון המקביל. ה-ARPU ירד ב-1.3% מול הרבעון המקביל והסתכם ברבעון הראשון על 140 שקל למנוי. יש לציין כי ה-ARPU של פרטנר (145 שקל לחודש) עדיין גבוה מזה של סלקום, אם כי רשם ירידה חדה יותר של 5.8% ברבעון הראשון מול הרבעון המקביל.

 

באופן כללי, הנתונים הכספיים שמציגה סלקום טובים משמעותית מאלו של המתחרה פרטנר, אשר הציגה ירידה של 10.7% בהכנסות, מתוכן ירידה של 2.9% בהכנסות מזמן אוויר. כמו כן, סלקום הצליחה לגייס ברבעון החולף פי 4 לקוחות חדשים מהמתחרה הכתומה שלה. פרטנר עמדה בתחזיות הרווח של האנליסטים, אך הציגה הכנסות נמוכות מהתחזיות.

 

מנכ"ל החברה עמוס שפירא התייחס לדוחות ואמר כי "ברבעון הזה המשיכה סלקום להציג נתוני רווחיות חזקים, כשהרווח התפעולי והנקי מטפסים לרמות חדשות. תוצאות אלו נובעות בעיקר ממיקודנו בעסקי הליבה שלנו, מתהליכי ההתייעלות ומטיוב מצבת המנויים. הישגים אלו ראויים במיוחד לציון לאור הסביבה המקרו-כלכלית הנוכחית, שהביאה לירידה בהכנסות משירותי נדידה של תיירות נכנסת ויוצאת, ועלייה בהפרשה לחובות מסופקים אשר יתכן שאף הם הושפעו מההאטה הכלכלית העולמית וזאת בנוסף לסביבה התחרותית המאתגרת ולשחיקת התעריפים המתמשכת".

 

טל רז, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר כי "אנו מרוצים במיוחד מהצמיחה המשמעותית ברווחיות שלנו, ובייחוד מהגידול בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף כמו גם בהכנסות משירותי תקשורת קווית וזאת על רקע המשך השחיקה בהכנסה לדקת שימוש של כ-2% ברבעון הראשון מול הרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה ברווחיות מיוחסת בעיקר לניהול עלויות צמוד,שהוביל לרמת הוצאות שיווק, מכירה, הנהלה וכלליות זהה לרבעון המקביל אשתקד. בנוסף, תזרים המזומנים החופשי שלנו עלה שוב והסתכם ברבעון ב-393 מיליון שקל, עלייה של 454% בהשוואה לרבעון הראשון שנה קודמת, דבר המאפשר לנו חלוקת דיבידנד בסך כ-330 מיליון שקל, המהווה 95% מהרווח הנקי".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x