$
בורסת ת"א

בלעדי - הצמצומים מגיעים גם לנייס: המשכורות יקוצצו ב־5%-8%

במקביל, פיטרה החברה 15 עובדים והודיעה על שורה של קיצוצים: העובדים יחלו לשלם עבור ארוחות בחדר האוכל ועבור שימוש בחדר כושר, חוגי יוגה ופילאטיס - שעד כה ניתנו בחינם

תומר קורנפלד 07:1510.05.09

כשחברת נייס פרסמה ביום חמישי את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון, התברר שהמיתון הגיע גם אל מי שנחשבה עד כה לחסינה מפניו. לאחר שנים רבות של צמיחה רשמה נייס ירידה רבעונית של 5% בהכנסותיה, לרמה של 139 מיליון דולר.

 

התוצאות הכספיות אולי הפתיעו את האנליסטים, אך לא את בכירי החברה אשר נוקטים מהלכים אגרסיביים להקטנת ההוצאות. ל"כלכליסט" נודע כי ביום פרסום הדו"חות פיטרה נייס כ־15 עובדים - כולם עובדי המטה של החברה. במקביל, כינס המנכ"ל חיים שני את העובדים והסביר שעקב המיתון, תנקוט גם נייס קיצוצי שכר בשיעור של 5%–8% לעובדים המרוויחים יותר מעשרת אלפים שקל בחודש.

 

נייס פועלת בתחום ההקלטה וניתוח שיחות במרכזי שירות. כמו כן, החברה עוסקת בתחום הביטחוני, ובמסגרתו היא מפתחת מערכות וידיאו לבקרה ומעקב עבור רשתות טלוויזיה במעגל סגור. מערכות אלו מותקנות במקומות דוגמת שדות תעופה, תחנות רכבת ומרכזי ערים. נוסף על כך, החברה־בת של נייס, אקטימייז, פועלת בתחום הבנקאות.

 

את הרבעון הראשון של 2009 חתמה נייס ברווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 21.4 מיליון דולר, שענה על ציפיות החברה. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי עומד על 10.6 מיליון דולר. כאשר בוחנים את הפערים בין שני הרווחים שהציגה נייס, מתברר שבמהלך הרבעון הראשון רשמה החברה הוצאות של 2.2 מיליון דולר בגלל פיטורי עובדים, רובם מתחום המו"פ והמכירות. בשיחת הוועידה שנערכה לאחר פרסום הדו"חות, אמר שני שלמרות ההוצאה, כמעט לא השתנתה מצבת העובדים של נייס.

 

 צילומים: חיים צח, shutterstock

 

בשיחה עם "כלכליסט" הסביר שני: "עד סוף 2009 נגדיל את מצבת העובדים נטו ב־20–30 איש ונוריד את מספר העובדים בתחומי האדמיניסטרציה, כדי להגדיל את מצבת העובדים במחקר ופיתוח", אמר.

 

המהלכים שבהם נוקטת נייס אינם רק רוחביים, אלא גם מתבצעים בצורה נקודתית במקומות שבהם ניכרת חולשה. ל"כלכליסט" נודע למשל שנייס הורידה באופן ניכר את היקף פעילותה בשוויץ — מהלך שכלל פיטורים של אנשי מכירות במדינה. פעילות החברה בשוויץ מרוכזת בחברה־בת Nice Switzerland AG (לשעבר FAST Video), שאותה רכשה בשנת 2006 תמורת 22 מיליון דולר. החברה שייכת למגזר הביטחוני של נייס והיא מפתחת מערכות אבטחה באמצעות וידיאו.

 

כחלק מרכישת החברה בשוויץ, נקבע מנגנון שלפיו תמורת הרכישה עשויה להיות גבוהה יותר בהתבסס על התוצאות הכספיות שלה, ובשנת 2006 שילמה נייס עוד 6.2 מיליון דולר לחברה.

 

בדומה לחברות אחרות בתקופה הנוכחית נייס משתדלת לצמצם הוצאות לא נחוצות. החברה נקטה כמה מהלכים לצמצום הוצאותיה בתחומי הטיסות, התקשורת, המזון והרווחה של העובדים.

 

בתחום הטיסות, החליטה נייס שהאפשרות הזולה תקבל עדיפות ראשונה, והמשמעות היא שטיסות טרנס־אטנלטיות לעובדי החברה לא יהיו בהכרח ישירות. נוסף על כך, הקטינה נייס את היקף השימוש במכשירי הסלולר של העובדים. בתחום המזון צמצמה נייס את פינות הקפה והאוכל המוגש בהן, והחלה לחייב את העובדים עבור ארוחות צהריים.

 

בתחום הרווחה החלה נייס לגבות כסף מהעובדים עבור פעילויות שעד כה סופקו ללא תשלום: כעת, שימוש בחדר כושר עולה 40 שקל לחודש לעובד החברה, וחוגים כגון יוגה או פילאטיס עולים 20 שקל לחודש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x