$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

גד זאבי הגיש הצעה לרכישת אפריקה השקעות - יתחרה מול מאיר שמיר

זאבי מציע 280 מיליון שקל במזומן, ובנוסף ינפיק סדרת אג"ח חדשה של 270 מיליון שקל לשבע שנים; המחזיקים יהיו זכאים ל-25% מהרווח השנתי הנקי של החברה הבת דניה סיבוס במשך שש שנים, עד לתקרה של 100 מיליון שקל

גולן חזני 20:5304.08.19
גד זאבי הגיש לפני שעה קלה במפתיע הצעה למחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל לרכוש את אפריקה השקעות שכוללת בעיקר את חברת התשתיות דניה סיבוס ושמחזיקה גם ב-74% ממניות אפריקה מגורים. ההצעה תתחרה מול ההצעה שהגיש מאיר שמיר באמצעות מבטח שמיר. ההצעה היא העתק לא מדויק של ההצעה של שמיר.

 

זאבי מציע באמצעות עו"ד אמיר ברטוב 280 מיליון שקל במזומן, 115 מיליון שקל מיידית ו-165 מיליון שקל תוך חצי שנה. בנוסף ינפיק זאבי סידרת אג"ח חדשה של 270 מיליון שקל לשבע שנים, שהקרן שבהם תיפרע החל מהשנה הרביעית, וישאו ריבית של 4%. איגרות החוב ישועבדו במניות אפריקה מגורים.

 

המחזיקים יקבלו את המזומנים מקופת החברה. זאבי יוכל להמיר 40 מיליון שקל מהאג"ח לתשלום במזומן, כך שהמזומן יגדל ל-320 מיליון שקל על חשבון האג"ח שיירדו ל-230 מיליון שקל. המחזיקים יהיו זכאים ל-25% מהרווח השנתי הנקי של דניה סיבוס במשך שש שנים, עד לתקרה של 100 מיליון שקל.

 

גד זאבי גד זאבי צילום: אלעד גרשגורן

 

לשם השוואה, ההצעה של מבטח שמיר כללה 335 מיליון שקל במזומן, וכן 14% ממניות אפריקה מגורים בסך 140 מיליון שקל שווי. שמיר התחייב להעביר 50% מרווחי דניה סיבוס במשך שש שנים עם התחיבות למינימום של 80 מיליון שקל למחזיקי האג"ח.

 

המחזיקים יצטרכו להחליט אם לקבל מזומן ומניות מידי שמיר או חוב של 270 מיליון שקל מידי זאבי, בהבדל העיקרי שבין ההצעות. ההצעה של זאבי תעלה להצבעה יחד עם זו של שמיר.

 

גם לפידות של יעקב לוקסנבורג צפויה להגיש הצעה משלה עד מחר לרכישת אפריקה.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x