• תפריט
פרסום ושיווק

אספרסו קלאב ניצחה את נספרסו בתביעה על דמותו של ג'ורג' קלוני

שופט ביהמ"ש המחוזי קבע כי תשדיר אספרסו קלאב מציג סיטואציה משעשעת, שנועדה להדגיש את ההבדל בין החברה למתחרותיה בשוק ובעיקר לנספרסו. נספרסו חויבה לשלם הוצאות משפט בסף 110 אלף שקל

אורנה יפת 18:0705.03.17

נספרסו הפסידה בתביעה נגד אספרסו קלאב שהוגשה בנוגע לדמותו של ג'ורג' קלוני, וחויבה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב לשאת בהוצאות משפט של אספרסו קלאב בסך 110 אלף שקל.

 

צפו בפרסומת של אספרסו קלאב

 

 

תחילתו של הסיפור בסוף 2014, אז העלתה אספרסו קלאב פרסומת פארודית למכונות קפה מתוצרתה עם הכפיל של ג'ורג' קלוני, השחקן ההוליוודי שמככב בפרסומות של חברת נספרסו המתחרה המובילה. בנספרסו לא אהבו את הרעיון והגישו תביעה לבית המשפט בה נטען כי הפרסומת שבה מציגה אספרסו קלאב כפיל של ג'ורג' קלוני פוגעת בה וגורמת נזק לשמה הטוב, מבייש ומגמד את המותג שנבנה במשך שנים בארץ ובעולם והפך למותג יוקרתי ומוכר בתחום הקפה. עוד טענה נספרסו כי אספרסו קלאב מנסה לרכב על המוניטין שלה על ידי שימוש בדמותו של קלוני שמזוהה באופן בלעדי עם המותג נספרסו.

 

ג'ורג' קלוני ג'ורג' קלוני צילום: nespresso

 

אספרסו קלאב, שיוצגה על ידי עורכי הדין זוהר לנדה, איתי חתם וגילי כהן-ארזי ממשרד ברנע ושות' טענה כי סימני המסחר של נספרסו אינם כוללים רמז או אזכור לדמותו של קלוני וכי מעולם לא נעשה מאמץ לרשום את דמותו של קלוני כסימן מסחר שבבעלותם. עוד טענה נספרסו קלאב כי לא קיים שום חשש להטעיית הציבור, טענה אשר עלתה מתביעתה של נספרסו, שכן הפרסומת שלה כללה את הכיתוב "המציג אינו ג'ורג' קלוני".

 

השופט מגן אלטוביה דחה את טענות נספרסו וקבע כי "ברור שהקמפיין של אספרסו קלאב לא נולד בחלל האוויר ולא ניתן לחלוק על כך שהוא מתכתב עם קמפיין הפרסום של נספרסו, בכיכובו של ג'ורג' קלוני, וטומן בחובו קריצה למותג המתחרה. תשדיר אספרסו קלאב מציג סיטואציה משעשעת, מעט סאטירית, שנועדה להדגיש את ההבדל בין אספרסו קלאב למתחרותיה בשוק ובעיקר לנספרסו. הרעיון המרכזי העולה מן התשדיר אינו אלא שחברת אספרסו קלאב מספקת אלטרנטיבה פשוטה לחווית שתיית קפה מקפסולות, נטולת גינוני לבוש והתנהגות כאשר המסר העיקרי הוא מודל המכירה הייחודי במסגרתו ניתן לקבל מכונת קפה ללא עלות, וכן שירות משלוחים לבית הלקוח".

 

עוד קבע השופט כי אינו מוצא שהצופה הממוצע למד מכך שהתשדיר מעביר מסר לפיו חברת נספרסו אינה נגישה לכל, כי מוצריה יקרים יותר או כי אינה מספקת משלוחים. "מדובר בפרשנות מרחיקת לכת שאין לה עיגון מילולי בתוכן התשדיר".

 

מחברת אספרסו קלאב נמסר בתגובה: "בית המשפט בישראל בלם היום את סוללת עורכי הדין של נספרסו העולמית מפגיעה בתחרות בשוק מכונות הקפה. בפס"ד המעודד תחרות ומחזק את חופש הביטוי בפרסום, קבע כי אספרסו קלאב מציעה קו חשיבה אחר לפיו, 'קפה טוב אפשר לשתות גם בגופיית טריקו' ומציעה חלופה בגובה העיניים המבודלת מהמתחרה נספרסו. גם אם פרסום זה פחות נוח לתאגידים בינלאומיים עתירי משאבים הרוצים להשתמש במערכת המשפט כדי למנוע הורדת מחירים ולחסום תחרות משמעותית ראשונה בשוק מכונות הקפה והקפסולות בישראל. אנו מציעים לנספרסו להתמקד בהורדת המחירים ויצירת ערך אמיתי לצרכנים ולא במאבקים משפטיים וקמפיינים יקרים המועמסים בסופו של דבר על גב הצרכן".

בטל שלח
    לכל התגובות