$
פרסום ושיווק

מה קורה כשיבואן זארה הוא בעלי קניון

JTLV מסיימת לשפץ את סי מול אשדוד, שרכשה עם יבואן קבוצת זארה ג'ואי שוובל ותפתח חנויות ענק למותגים שבבעלותה. המתחרה הגדול ביג פאשן אשדוד נשאר בלי

אורנה יפת 08:0827.12.16
כשהמלחמה על שטחי מסחר בעיר אחת מסלימה, נדרשים אמצעים מיוחדים בשביל להטות את הכף. שנתיים לאחר שקיבלה את המפתחות, תסיים בקרוב קבוצת JTLV בניהולו של עמיר בירם, את שיפוץ קניון פרנדלי סי מול אשדוד בו השקיעה 70 מיליון שקל. לא רחוק משם ניצב קניון ביג פאשן אשדוד, ועל מנת להתמודד עם התחרות, התגייס אחד מבעלי הסי מול, יבואן קבוצת זארה החזקה ג'ואי שוובל.

 

JTLV רכשה את סי מול מכונס נכסים ב־2013 בתמורה ל־172 מיליון שקל, ורק שנתיים לאחר החתימה על הרכישה, קיבלה הקבוצה את הקניון לידיה. הקבוצה מחזיקה ב־51% מהקניון, ביחד עם יבואן זארה ג'ואי שוובל ויבואן H&M ג'ורג' חורש (24.5% כל אחד). מדובר במבנה לא שגרתי שבו יבואנים מחזיקים בבעלות על קניון. במרץ 2015 נפתח בקול תרועה ביג פאשן אשדוד בהשקעה של 400 מיליון שקל, וכעת, שולפים בירם ושוובל את הקלפים המנצחים שלהם לתחרות שמתחדשת בעיר. שוובל פתח בסי מול חנויות של כלל מותגי הקבוצה הספרדיים, כולל הרשת החדשה סטרדווריוס, מלבד מסימו דוטי: חנות ענק של זארה על שטח של 2,000 מ"ר, סטרדווריוס על 600 מ"ר, ברשקה על 500 מ"ר ופול אנד בר על 600 מ"ר. מדובר בקבוצת מותגים חזקה שמהווה עוגן בקניונים, בעיקר זארה, ותאפשר לסי מול להתמודד בתחרות מול הביג. לעומת שוובל, השותף הנוסף בקניון, ג'ורג' חורש, פתח את חנות H&M דווקא בביג פאשן אשדוד ולא בסי מול, שכן פתיחתו של הסי מול הייתה ארוכה וממושכת לאור העובדה שהיה בכינוס נכסים.

 

 

באשדוד יש לא מעט קניונים, כמו עופר לב אשדוד וסטאר סנטר, אבל המתחרה העיקרי של סי מול הוא ביג החדש. "היתרון של הסי מול על פני ביג פאשן אשדוד הוא במותגי זארה ובמיקום של הקניון", אומר בירם העומד בראש קבוצת הרוכשים. "הקניון שלנו ממוקם במרכז העיר ואנשים באים אלינו ברגל. ביג פאשן נמצא בפאתי העיר אשדוד. העתיד של הקניונים לאור התפתחות האי־קומרס הוא בקניונים העירוניים. מי שישרוד הם מרכזי הקניות האורבניים ולא אלה שממוקמים מחוץ לעיר. אני מאמין שהמסחר העתידי יהיה במקומות בהם אנשים גרים, עובדים וקונים, לא מרכזי מסחר שמנותקים מהרקמה העירונית".

 

התחרות בין הקניונים באשדוד כבר הובילה את קבוצת מליסרון להודות בכישלון הקניון שלה, לב אשדוד, ולבקש שינוי ייעוד לקניון במטרה להפוך אותו לבניין מגורים. בוועידת הקניונים באילת לפי חודש התייחס מנכ"ל הקבוצה, אבי לוי, לריבוי הקניונים ואמר. "הקניון שלנו באשדוד לא מצליח בגלל שביג פאשן אשדוד נפתח בעיר והחלטנו שבמקום להשקיע עשרות מיליונים בקניון שיתחרה בביג, נפנה לכיוון אחר. פנינו לעירייה בבקשה להפוך את הקניון לשכונת מגורים עם מרכז מסחרי ואני מאמין שיהיו לא מעט קניונים שידרשו לעשות שינוי פרופיל בגלל התחרות".

 

בירם מודה כי הליך הרכישה והבינוי היה ארוך וממושך אך טוען כי הקבוצה ראתה את הפוטנציאל. "יש לנו מגורים שעוטפים אותנו. מעל הקניון יש בניין משרדים בגודל 12 אלף מ"ר שמחציתו בבעלותנו, ויש לנו זכויות בנייה למגדל משרדים נוסף על שטח של 20 אלף מ"ר שנממש אותן בשנה הקרובה".

 

שטחו של הסי מול הוא 17 אלף מ"ר, שכר הדירה הממוצע בו עומד על 150 שקל למ"ר ודמי הניהול שמשלמים השוכרים עומדים על 70 שקל למ"ר. לדברי בירם, הפדיון הממוצע של החנויות בקניון הוא 2,000 שקל למ"ר. דמי הניהול בביג פאשן אשדוד עומדים על 41 שקל למ"ר, ואילו שכר הדירה עומד על 160–300 שקל למ"ר.

 

לקבוצת JTLV אחזקות ב־8 קניונים ומרכזי מסחר והיא מנהלת שלושה מרכזים של קרן ריט 1. תחת JTLV נמצאים פאוור סנטר פרינדלי עפולה בשיתוף עם ריט 1, פרינדלי סי מול אשדוד, קניון רננים, קניון סביונים, קניון רמות ירושלים בשותפות עם הפניקס, מתחם מסחרי בגן יבנה בשותפות עם ריט 1. לקבוצה עוד שני קניונים בבנייה: מתחם דיזיין סנטר בקריית אתא עם טולמנ'ס ומרכז מסחרי בשכונת בורוכוב בגבעתיים בבעלותה המלאה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x