$
מדיה

בלעדי לכלכליסט

סלקום TV משנה כיוון, ומוסיפה ערוצי פנאי

החברה השיקה בסוף 2014 חבילת טלוויזיה צרה במחיר נמוך, אבל מתרחבת בהדרגה ותכלול גם ערוצים ברוסית. השאלה אם לאורך זמן מחירה ישתנה

אלירן מלכי 08:4706.09.16

קבוצת סלקום משנה אסטרטגיה לגבי פעילות הטלוויזיה. ל"כלכליסט" נודע כי החברה עומדת להרחיב משמעותית את חבילת הערוצים שברשותה ולצרף ערוצים ברוסית לצד ערוצי לייפסטייל.

 

סלקום TV שהושקה בדצמבר 2014, נבנתה במודל רזה. סלקום הציעה מעט ערוצים וספריית VOD על סמך מחקרים שביצעה, שלפיהם לקוחות הכבלים והלוויין צופים בשישה ערוצים בממוצע באופן קבוע, כאשר 87% מהם בערוצים 1,2 ו־10. בסלקום אף ציינו כי לפי מחקרה, רק 2% מהלקוחות צופים בערוצים הזרים ו־91% מהם מרגישים שהם משלמים על ערוצים שהם לא צופים.

 

מנקודת המוצא הזו סלקום החלה לשווק את חבילת הטלוויזיה המהפכנית שלה. ביום ההשקה הדגישו בחברה כי הערוצים שאיש לא צופה בהם לא יהיו חלק מסלקום TV. אך כעת נראה שסלקום משנה אסטרטגיה ומתחילה לצרף עוד ערוצים מתוך הבנה כי עם כל הכבוד למודל הרזה והחדשני, השוק הישראלי רגיל למגוון ערוצים רחב ואם הם רוצים להיות אלטרנטיבה אמיתית הם חייבים להציג תוכן עשיר יותר. סלקום TV הושקה עם שישה ערוצי עידן פלוס, לצד חבילת VOD, אך במהרה נוספו ערוץ 20, ערוץ 24, ערוץ 9 וערוצי ילדים כמו בייבי וג'ים ג'אם. בספטמבר 2015 נוספו ערוץ CNN, חודש אחרי ערוצי VIVA ו־VIVA+, ובדצמבר אותה שנה גם FOX news ו־FOX Business. בפברואר 2016 הוסיפו בסלקום לחבילה את ערוץ הספורט one ובמאי את חמשת ערוצי ספורט 5.

 

מנכ"ל סלקום ניר שטרן בהשקת סלקום TV בדצמבר 2014. כבר לא צרים מנכ"ל סלקום ניר שטרן בהשקת סלקום TV בדצמבר 2014. כבר לא צרים צילום: נמרוד גליקמן

 

שלשום הכריזה סלקום על פתיחת החבילה של ערוצי ספורט 5 חינם למשך חצי שנה ללקוחותיה, ועוד כשבועיים יצורפו על פי הערכות ערוצי האוכל, החיים הטובים והטיולים, בנוסף לערוצים ברוסית שפונים לפלח שוק חדש. גורמים בשוק טוענים כי הערוצים ברוסית שסלקום תוסיף לחבילה לא יהיו הפופולרים בקרב הקהל הרוסי. המהלך עשוי להחריף את נטישת הלקוחות אצל HOT, שאיבדה 5,000 לקוחות, ו־yes, שאיבדה 12 אלף לקוחות, מתחילת השנה. בתקופה זאת סלקום גייסה 23 אלף לקוחות חדשים, ונכון לסוף הרבעון השני של 2016 יש לה 87 אלף לקוחות.

 

השאלה שנשארה תלויה היא האם סלקום מתכוונים להשאיר את מחיר הטלוויזיה שלהם ב־99 שקל ומחיר הטריפל הכולל גם קו טלפון ואינטרנט ב־149 שקל. אם סלקום לא תעלה את המחיר, היא תהווה דוגמה לשחקנים כשתהיה היחידה שתציע תוכן עשיר במחיר נמוך. אך אם בעקבות הרחבת החבילה המחיר יחל לעלות בהדרגה - היא לא תהיה שונה מהמתחרות.

 

בתוך כך, משרד התקשורת קנס אתמול את סלקום ב־1.2 מיליון שקל לאחר שסיפקה למנויי הסלולר שלה שירות שלא ביקשו, וגבתה על כך תשלום. למשרד התקשורת הגיעו תלונות כי סלקום הגדילה באופן אוטומטי את חבילות הגלישה הסלולרית בנפח של ג'יגה תמורת חמישה שקלים, וכך המשיכה להגדיל עד 10 פעמים בחודש.

 

לגבי הרחבת חבילת הטלוויזיה, נמסר מסלקום: "איננו נוהגים להתייחס לשמועות וספקולציות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x