$
פרסום ושיווק

חברות המזון מקצצות בפרסום, בזק מכפילה

הבעיות של חברות המזון התבטאו גם בהשקעותיהן בפרסום במחצית 2016 שירדו בעשרות אחוזים. ענף החשמל רשם עלייה של 19% בזכות פרסום מזגנים

אורנה יפת 08:09 18.07.16

 

חברות המזון הגדולות משקיעות פחות בפרסום, סופר פארם מקטינה משמעותית את תקציבה ולעומתה המתחרה, קבוצת 365, מזניקה את ההוצאה לפרסום. במקביל, המזגנים מעוררים את ענף החשמל והיבואניות מגדילות השקעתן. כך עולה מניתוח דירוג הפרסום של חברת יפעת בקרת פרסום לחציון הראשון של שנת 2016.

 

קטגוריית רשתות השיווק הנחשבת למובילה בפרסום ממשיכה גם במחצית הראשונה של השנה במגמה, אך לא בגלל סופר פארם, אלא דווקא בגלל המתחרה במוצרי הפארם, המשביר לצרכן. סופר פארם שמובילה תדיר את טבלת המותגים חתכה באופן חריג רבע מההוצאה על פרסום — רשת הפארם השקיעה 46.8 מיליון שקל לעומת 62.7 מיליון שקל בתקופה מקבילה. "למרות הירידות הגדולות בפרסום של סופר פארם ורבוע כחול עם מגה, מי שמאזנות את היקפי הפרסום בקטגוריה הן קבוצת 365, רשת המזון חצי חינם והום סנטר", מסר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת, "יהיה מעניין לבחון את הקטגוריה לאחר רכישת מגה".

 

 

קבוצת 365 מגדילה היקפי פרסום ב־50% ל־35.7 מיליון שקל במחצית הראשונה, כאשר ההוצאה לפרסום של המשביר לצרכן עלתה מ־14.2 ל־22.1 מיליון שקל ושל ניו פארם זינקה מ־6.7 מיליון שקל ל־12.1 מיליון שקל. מצבו הקשה של ענף האופנה והשחיקה ברווחיות החברות הציבוריות ברבעון הראשון מתבטאים בצמצום היקפי הפרסום ב־26%. רשתות האופנה היפנו 55 מיליון שקל לפרסום לעומת 74.4 מיליון שקל.

 

נתי יעקבי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום
נתי יעקבי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום

 

מי שעוד חתכו את היקפי הפרסום הן יצרניות המזון, שמתמודדות עם ירידה בצריכת בשר מעובד וחטיפים ומוצרי מזון ממותקים, לנוכח קמפיינים של משרד הבריאות והצהרות ארגון הבריאות העולמי על הקשר בין בשר מעובד למחלת הסרטן. היקף הפרסום של החברה המרכזית למשקאות, שמשווקת קוקה־קולה, פאנטה וספרייט, צנח ב־33%. הפרסום למחלבת טרה שבבעלות החברה ירד מ־18.9 מיליון ל־12.8 מיליון שקל במחצית. בתנובה נרשמה ירידה של 20% בפרסום שהסתכם ב־24.8 מיליון שקל. פרסום המותג יולו, שתקלה מתמשכת גרמה להפסקה זמנית בייצורו, ירד מ־10.5 מיליון שקל ל־4.4 מיליון שקל. המותג טירת צבי, שמשווק בין היתר נקניקיות ופסטרמות, ירד בהיקפי הפרסום מ־1.2 מיליון שקל ל־250 אלף שקל. תנובה צמצמה גם את הפרסום של מאמא עוף מ־1.9 מיליון שקל ל־100 אלף שקל. נסטלה הורידה אף היא את היקפי הפרסום ב־25%, יוניליוור ירדה ב־20% ושטראוס ב־12%.

 

ענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה רשם עלייה של 19% בזכות פרסום מזגנים. טורנדו יותר מהכפילה את ההוצאה, שעלתה מ־4.4 מיליון שקל ל־10.5 מיליון שקל, אלקטרה הגדילה את פרסום המזגנים מ־3 מיליון שקל ל־5.5 מיליון שקל ותדיראן השקיעה בקטגוריה 3.1 מיליון שקל לעומת 500 אלף שקל במחצית המקבילה. מיניליין, יבואנית שהחלה באופן מסיבי בשיווק מזגני סמסונג בתחילת השנה, השקיעה 1.8 מיליון שקל. אלקטרה הפסיקה כמעט לגמרי את הפרסום לשקם אלקטריק שהולכת ומצטמצמת, שעמד במחצית השנה הקודמת על 6 מיליון שקל.

x