$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

כתר בונה על ארה"ב ותקים מפעל להום דיפו

לפי נתוני הקבוצה שהוצגו למועמדות לרכישתה, בתוך שנתיים ההכנסות בארה"ב הוכפלו והמכירות לרשת עשה זאת בעצמך האמריקאית מגיעות לכ־20% מהמכירות בעולם. כתר מתכננת להקים מפעל חדש שייצר עבור הום דיפו בלבד

גולן חזני 08:1328.06.16

מכירת כתר פלסטיק נכנסת לישורת האחרונה והשבוע יגישו הקבוצות את ההצעות הסופיות — ולשם שינוי, המחייבות, לרכישה. בתמונה נותרו שלוש קבוצות: ביסי פרטנרס, קרלייל, וקרן CVC שחברה לחברת ניהול הנכסים של גולדמן זאקס.

 

סמי סגול ימשיך שנתיים נוספות לנהל את החברה ויישאר עם 20%–30% מהמניות. ההצעות הלא מחייבות עמדו על 1.55 מיליארד דולר לחברה, אולם הן צפויות לגדול מעט בשלב המחייב.

 

 

לקראת הגשת ההצעות קיבלו המתמודדים את התוצאות העדכניות של החברה ב־2016, לפי המכירות בחמישה החודשים הראשונים של 2016. כתר לא מציגה את המכירות המדויקות, אלא גילום של תוצאות 2016 כולה על בסיס תוצאות אלה.

 

הנתונים הגיעו לידי "כלכליסט" ובפועל די דומים לאילו שהוצגו במצגת הקודמת לרוכשים שכללה רק תחזית לגבי 2016, אולם הן מדגישות את היותה של ארה"ב מנוע הצמיחה העיקרי של החברה. המכירות בחמישה החודשים הראשונים בארה"ב וקנדה בחמישה החודשים הראשונים של 2016 מגלמות קצב מכירות שנתי של 384 מיליון דולר, ביחס ל־308 מיליון דולר ב־2015, ומשקפות עלייה משמעותית של 25% במכירות. היקף ההכנסות מצפון אמריקה הינו כ־38% מהיקף ההכנסות של כתר בעולם ב־2016 לפי אותה מדידה: 1.020 מיליארד דולר.

 

יוסי סגול יוסי סגול צילום: יוסי כהן

 

שיתוף הפעולה עם רשת הום דיפו יתרחב

 

למעשה בתוך שנתיים מכפילה כתר USA את מכירותיה מ־193 ל־384 מיליון דולר בשנה. בשורת ה־EBITDA (רווח בניכוי הוצאות מימון והפחיתות) תרשום כתר USA ב־2016 לפי הערכותיה EBITDA של 80.3 מיליון דולר, שמהווים יותר ממחצית מה־EBITDA של החברה כולה שעומד על כ־148 מיליון דולר. בשנת 2015 עמדה ה־EBITDA של כתר USA על פחות מ־44 מיליון דולר.

 

על הקפיצה אחראי יוסי סגול (38) שהוא בנו של יצחק סגול, שותפו של סמי סגול לחברה המשפחתית ומשמש בשלוש השנים האחרונות כמנכ"ל הפעילות של כתר צפון אמריקה (ארה"ב וקנדה). סגול הוא זה שעומד מאחורי הגידול העצום במכירות להום דיפו. אלה מגיעות לפי הערכות ב־2016 ל־196.5 מיליון דולר, לפי תוצאות חמשת החודשים הראשונים ובגילום שנתי, ומהוות כמעט 20% מכל המכירות של כתר בעולם. ב־2015 עמדו המכירות להום דיפו על 166 מיליון דולר וב־2014 על 119 מיליון דולר.

 

בחודש האחרון ביקרו נציגי שלוש הקבוצות שהגיעו לשלב הסופי באתרי הייצור החשובים והמרכזיים של כתר בעולם, בעיקר בארה"ב ובצרפת, וקיבלו סקירה מפי המנהלים האזוריים אודות החברה ותוכניותיה. המצגת של כתר USA שהוכנה על ידי סגול והגיעה ל"כלכליסט", מציינת כי בתוכניות העבודה ישנה התמקדות ספיציפית בהום דיפו והעמקת הקשר עימה. זאת באמצעות כוונה מיידית להקים מפעל חדש מיוחד של כתר שייצר עבור הום דיפו בלבד.

 

במפעל זה ייוצרו מוצרי פלסטיק של כתר שיהיו ייחודיים עבור הום דיפו ולא ישווקו ללקוחות אחרים, צוות מיוחד שיעצב מוצרים (מדפים, מוצרי אחסון וארגזי כלים) לפי הצרכים של הלקוחות של הום דיפו, בשיתוף פעולה עם הנהלת הום דיפו, כולל עיצוב מוצר והנדסה תהליכית שמתאימה להום דיפו. כתר תפחית את מחירי המכירה להום דיפו, בנסיון להביא את ההפחתה גם ללקוחות הום דיפו, כשגם אספקת המוצרים תהיה מהירה יותר. כתר צופה כי המכירות בארה"ב וקנדה יגדלו בשנתיים הקרובות ל־534 מיליון דולר ב־2018.

 

המכירות במזרח אירופה צומחות בשיעור נמוך יותר

 

הצמיחה בצרפת ובנלוקס (הולנד, בלגיה ולוקסמבורג), שם מצויה החברה־הבת של כתר, אליברט, היא בקצב נמוך יותר, ועומדת על 174 מיליון יורו ב־2016, לעומת 157 מיליון ב־2015. ה־EBITDA היא בשיעור נמוך בהרבה מארה"ב, 22.7 מיליון יורו לעומת 15 מיליון יורו ב־2015. צרפת מהווה את מרבית המכירות באזור, 105 מיליון יורו, לעומת 37 מיליון יורו בהולנד ו־30 מיליון יורו בבלגיה. צרפת צמחה ב־2016 ב־15% ואילו הולנד ובלגיה ב־10%. המכירות הצפויות בצרפת ב־2018 יעמדו על 222 מיליון יורו.

 

בבריטניה, השוק השלישי בגודלו של כתר, צמחו המכירות ל־97 מיליון ליש"ט, לעומת 86 מיליון ליש"ט ב־2015, וה־EBITDA עלה ל־13.8 מיליון לעומת 11.7 מיליון ליש"ט. המכירות ב־2018 צפויות לפי התחזית הפנימית להגיע ל־128 מיליון ליש"ט. מזרח אירופה מציגה צמיחה נמוכה של פחות מ־10% ל־68 מיליון יורו ב־2016.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x