$
פרסום ושיווק

תדיראן ואלקטרה מחפשות את המזגן הבא

יבואניות מוצרי החשמל סיכמו את 2015 עם עליות חדות במכירות, שהובלו על ידי תחום המזגנים. הרבעון הרווחי ביותר הוא יולי עד ספטמבר, שהוא החם ביותר

אורנה יפת 09:0510.03.16

התחרות בתחום מוצרי החשמל המגוון הולכת ומצטמצמת לסדרת מוצרים מרכזית — מזגנים — שמקבלת רוח תמיכה גם ממזג האוויר המתחמם בכל שנה. כך עולה מהדו"חות השנתיים של אלקטרה ותדיראן. הרבעון החזק במכירות של שתי החברות הוא הרבעון השלישי, יולי עד ספטמבר, שבו חלה עלייה חדה במכירות המזגנים. מדו"חות חברות החשמל עולה כי היקף המכירות של מיזוג אוויר ביתי ומסחרי מוערך בכ־2.4 מיליארד שקל בשנה, מה שהופך אותו למשמעותי בענף החשמל שמוערך בכ־7 מיליארד שקל בשנה. על פי ההערכות, נתח השוק של אלקטרה בתחום המיזוג עומד על 42.3%, ושל תדיראן 40.4%.

 

ההימור על המזגנים התברר כמוצלח

 

תדיראן, שהודיעה במרץ 2015 שתצא מפעילות המוצרים הלבנים ותתמקד במיזוג, סיימה את שנת 2015 עם עלייה של 17.4% במכירות, והן הסתכמו ב־719 מיליון שקל לעומת מכירות של 612.8 מיליון שקל. העלייה נבעה בעיקר ממכירות המזגנים בשנה שעברה, שמהוות 97% מהכנסות החברה. הכנסות אלקטרה מתחום המזגנים היוו 34% מכלל הכנסות הקבוצה ב־2015 והסתכמו בכ־925 מיליון שקל, עלייה לעומת 2014, אז הן הסתכמו בכ־855 מיליון שקל. שתי החברות מציבות יעדים אסטרטגיים בתחום המזגנים ומדברות על חדשנות בטכנולוגיית המזגנים ופיתוח מזגנים בטכנולוגיית האינברטר.

 

 

השיפור בהיקף המכירות ב־2015, לצד שיפור עלויות הרכש והסכמי הסחר של תדיראן עם ספקים של החברה בארץ ובעולם, גרמו לגידול של 18.4% ברווח הגולמי של תדיראן, והוא הסתכם ב־163.4 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 22.7%, לעומת 22.5% ב־2014.

 

השיפור במכירות וברווח הגולמי הוביל את תדיראן לעלייה של 54.6% ברווח התפעולי, שהסתכם ב־74.1 מיליון שקל, לעומת 48 מיליון שקל ב־2014. תדיראן סיימה את 2015 עם זינוק של 188.9% ברווח הנקי שהסתכם ב־60 מיליון שקל, לעומת 20.8 מיליון שקל בשנה הקודמת. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד נוספת ל־2015 של 15 מיליון שקל, ובסך הכל תחלק 30 מיליון שקל בגין רווחי השנה שעברה.

מימין מנכ"ל תדיראן משה ממרוד ומנכ"ל אלקטרה צריכה זאב קלימי מימין מנכ"ל תדיראן משה ממרוד ומנכ"ל אלקטרה צריכה זאב קלימי צילום: זהר שחר, יוני רייף

 

אלקטרה מובילה את קמעונאות החשמל

 

הרווח הנקי של תדיראן מגמד מעט את תוצאותיה של אלקטרה, שאמנם עברה מהפסד לרווח נקי של 48 מיליון שקל ב־2015, אך במחזור מכירות של 2.73 מיליארד שקל, לעומת מחזור נמוך במידה ניכרת מזה של תדיראן שגלגלה 719 מיליון שקל. הפערים בין החברות נובעים בעיקר מכך שאלקטרה, לצד היותה יבואנית של מוצרי חשמל, היא גם שחקנית גדולה בתחום הקמעונאות. אלקטרה נאבקת בתחרות הקשה בענף בשל העובדה שהיבואניות הן גם קמעונאיות ומקדמות את המוצרים שלהן ברשתות השיווק שלהן, ובמגמה הגוברת של מכירות באינטרנט, אליה הצטרפה החברה עם אתר סחר של מחסני חשמל ובקרוב צפויה להשיק אתר גם לשקם אלקטריק. תוכנית ההתייעלות שמובילה אלקטרה השפיעה לטובה גם הביצועים של מגזר הקמעונאות. בין היתר מיזגה אלקטרה בין המטות של מחסני חשמל, אייס ושקם אלקטריק. תדיראן לעומתה בחרה למקד מאמצים בתחום מיזוג האוויר וההתייעלות האנרגטית, בלי להיכנס למגרש הקמעונאי.

 

עלות שכרו של מנכ"ל תדיראן משה ממרוד עמדה ב־2015 על 3.4מיליון שקל ושל רפי אטיאס, סמנכ"ל חטיבת המיזוג, 1.07 מיליון שקל. באלקטרה עלות שכר המנכ"ל זאב קלימי היתה 4.08 מיליון שקל, ושל מנהל חטיבת המזגנים יגיל וויט עמדה על 2.11 מיליון שקל.

 

הכל נשאר במשפחה

משה ממרוד מצרף בת נוספת לתדיראן

 

משה ממרוד, בעל השליטה בתדיראן הולדינגס, מינה את בתו נופר ממרוד (30) לתפקיד מנהלת השיווק של הקבוצה. נופר תצטרף לאחותה מורן ממרוד (34), שמונתה לתפקיד סמנכ"ל אסטרטגיה בחברה בתחילת 2015, תפקיד שלא היה קיים עד אז. עלות שכרה החודשי של נופר ממרוד תעמוד על 25,000 שקל, בתוספת תנאים נלווים (רכב ותנאים סוציאליים). נוסף על כך תהיה ממרוד זכאית למענק שנתי בגובה עד 50,000 שקל בהתבסס על עמידה ביעדים אישיים שייקבעו לה מראש על ידי ועדת התגמול ודירקטוריון החברה. עלות שכרה השנתי של נופר תעמוד על 534 אלף שקל.

 

דירקטוריון החברה אישר את המינוי והוא כפוף לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של החברה. אישור העסקתה של נופר ממרוד הוא לשלוש שנים, והיא תהיה כפופה לסמנכ"לית השיווק מיכל איתן.

 

עלות שכרה החודשי של האחות מורן עומדת אף היא על 25,000 שקל, לאחר ששכרה ההתחלתי, 30 אלף שקל, קוצץ בלחץ המשקיעים המוסדיים. עלות שכרה השנתי הנוכחי מסתכמת ב־489.7 אלף שקל. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x