$
פרסום ושיווק

המיתוג החדש של פרטנר: "כולם רואים שהלוגו מכוער ולא יגידו מילה"

אודי פרידן, מבעלי ראובני פרידן: "זו תעודת עניות שהמיתוג נעשה בחו"ל"; פרטנר: "המתחרים שלנו לא יודעים איך להתמודד עם הצלחת המיתוג"

אלירן מלכי 08:5818.02.16

המיתוג החדש של חברת פרטנר מתקבל בתחושות מעורבות בקרב בכירי עולם הפרסום. מעטים מאוד מסכימים לענות מה הם חושבים על הלוגו והשפה המותגית החדשה של החברה. את הלוגו השנוי במחלוקת עיצבה החברה MetaDesign, שמעסיקה כיום כ־250 עובדים בשלוחות שונות מסביב לעולם, ביניהן בז'נבה, סן פרנסיסקו ובייג'ינג.

מלבד אודי פרידן הבעלים של המשרד ראובני פרידן (המפרסם בין השאר את חברת HOT), שצייץ בטוויטר לפרסומאי יורם באומן (פרסומאי פרטנר) "לוגו מכוער וקשה ליישום", שאר הקולגות לא ממהרים להביע את עמדתם בנושא. ראובן אדלר, הבעלים של אדלר חומסקי & ורשבסקי (המפרסם בין היתר את בזק ופלאפון), אמר כי התוצאה הסופית נראית לו "בסדר גמור". עינת יוזנט־רביד, מנכ"לית המשרד יהושע TBWA קטעה את השיחה באמצע. חן ענבר, הבעלים של ענבר מרחב, אמר "ממה שלפחות הצלחתי לראות — זו שפה שנראית לי מוזרה". עמית לבני מגיתם BBDO (המפרסם בין השאר את סלקום), אמר "זו חברה שנקלעה למצוקה עם מותג חדש שנבנה לאורך שנים ועם הזמן המותג שלה נשחק. המקרה המצער עם פרשת מנכ"ל אורנג' הביא את החברה למצוקה. כל המהלך החדש נעשה מתוך אילוץ".

 

בעלי פרטנר חיים סבן. "שפה מוזרה" בעלי פרטנר חיים סבן. "שפה מוזרה" צילום: אוראל הכהן

 

פרידן, בעלי משרד ראובני פרידן, מתח ביקורת חריפה על פרטנר. "אני חושב שזו תעודת עניות לפרטנר, שבמקום לתת לאחד משני משרדי הפרסום שלהם לעבוד על המיתוג והלוגו, הוציאו את זה לקבוצת עיצוב בינלאומית. לישראלים יש אהבה גדולה לשלם למשרדים מחו"ל במקום למשרדי הפרסום שלהם, וכשרואים את התוצאה זה מכעיס שבעתיים. הלוגו הזה מכוער, אין בו שום שיק או ערך שהייתי רואה לשם פרטנר. לא בצבעוניות ולא בטיפוגרפיה. יותר מזה, הקווים המשוכים משמאל ללוגו ומעלה יגרמו לבעיות כאשר ישימו את הלוגו בכל מיני מקומות, שני הקווים יגרמו ללוגו להופיע מאוד בקטן. אנשי מקצוע מבינים את זה, אני משוכנע שבאומן וגליקמן משוכנעים שהלוגו הזה מכוער ולא נכון ומטעמי פוליטיקלי קורקט הם לא יגידו מילה".

 

רמי יהודיחה, הבעלים של משרד הפרסום LEAD העביר ביקורת עניינית בנושא. "נעשתה עבודה טובה, הייתה שם הרבה מחשבה להתאים לפחות את רוח המותג ולנסות להנגיש אותו בעידן החדש לצרכנים עם כל המהפכות ששוק הסלולר עבר בנושא הצריכה. כל עולמות הצריכה של הלקוחות השתנו בשנים האחרונות. כשהמותג אורנג' נכנס לישראל הוא בידל את עצמו כבינלאומי בזמן שסלקום היה הישראלי ופלאפון היה הישראלי האחר. היה להם אתגר גדול משום שהמותג אורנג' נשען על בינלאומיות ואיכות. ממה שאני ראיתי הם התמודדו עם זה בצורה טובה ויצרו משהו שמצד אחד מתאים לרוח התקופה כי הוא מונגש, גמיש ועם פרזנטורים ישראלים, ומצד שני מגשר בין הבינלאומי של אורנג' לישראלי של פרטנר".

 

מפרטנר נמסר בתגובה כי "המתחרים שלנו לא יודעים איך להתמודד עם הצלחת המיתוג מחדש והחשיפה האדירה שהוא זוכה לה. אחד האתגרים הכי מורכבים היה להסביר שאורנג' היא מעכשיו פרטנר, וכל הפרסום בנושא מסייע לזה. כנראה שכשאין מענה לאפקט העצום של המיתוג מחדש, אז הם משמיצים בעילום שם. נמשיך להשקיע את האנרגיות שלנו בשיפור מתמיד של הרשת המהירה בישראל ושל שירות הלקוחות האיכותי בישראל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x