$
פרסום ושיווק

מנכל ג'יימס ריצ'רדסון, אורי גלבוע, עוזב את תפקידו אחרי 3.5 שנים

גורמים מקורבים לריצ'רדסון טוענים כי בהנהלת החברה לא היו מרוצים מביצועי החברה ומהירידה במכירות; יחליף אותו אמנון תגורי

אורנה יפת 16:5017.02.16

מנכ"ל ג'יימס ריצ'רדסון אורי גלבוע, עוזב את תפקידו בהחלטה משותפת עם הנהלת החברה הבינלאומית.

 

גלבוע עוזב לאחר תקופה של 3.5 שנים בתפקיד, בעוד קודמו אבי בן חור, כיהן בתפקיד זה במשך 14 שנים. ל"כלכליסט" נודע שהמחליף שלו הוא אמנון תגורי, שכיום מנהל את רצפת המכירה בחנות ג'יימס ריצ'רדסון. תגורי עובד בחנות 27 שנים.

 

גורמים מקורבים לריצ'רדסון טוענים כי בהנהלת החברה לא היו מרוצים מביצועי החברה ומהירידה במכירות שהציגה החנות בתקופת כהונתו של גלבוע, וכי הוא נאלץ לעזוב על רקע הביצועים הירודים.

 

עם כניסתו לתפקיד הוביל גלבוע שינויים רבים בחנות ג'יימס ריצ'רדסון, אך רובם לא צלחו, ובשורה תחתונה, המכירות בחנות שנחשבת לחנות המובילה בדיוט פרי בנתב"ג, ירדו. ראשית, הוא החליף את כל אנשי המטה שעבדו בחברה במשך שנים רבות וביניהם אנשי השיווק והכספים.

 

בשלב הבא גלבוע החל לשנות את כל השפה השיווקית של החנות. בעוד בעבר הוצגו בג'יימס ריצ'רדסון מבצעי מחיר רבים כגון 3 פלוס 1 או 2 פלוס 1, גלבוע החליף את כל סוגי המבצעים שאיפיינו את החנות לאורך השנים והוביל מהלך של הורדת מחיר לפריט, במקום מבצעי כמות. אלא שמהלך זה רק פגע במכירות שכן סל הקניה של הלקוח הצטמצם. בניגוד לרשתות קמעונאיות רגילות, שבוחנות את מחזור המכירות, בנתב"ג ההערכה היא על פי מכירות פר נוסע. ובפרמטר זה הציגה ג'יימס ריצ'רדסון ירידה.

חנות משופצת של ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג חנות משופצת של ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג צילום: יריב כץ

 

המהלך בו התהדר גלבוע יותר מכל הוא שיפוץ החנות שבו הושקעו עשרות מיליוני שקלים ולא הוביל לעליה במכירות. עיצוב החנות הפפך ליוקרתי ומרתיע והרחיק את הישראלים שהיו רגילים לחנות רבוית דילים. גם בקופות עשה גלבוע שינוי ובעוד בעבר היה התור ליד כל אחת מהקופות, כעת יש תור אחד ארוך ומפותל לכל הקופות יחד, והלקוחות פונים לכל קופה שמתפנה. גם אם המהלך עושה הגיון, ומרות שמספר הקופות גדל מ-44 ל-60, בפועל השינוי הוביל לתור ארוך שמרתיע אנשים המבקשים לקנות חבילת שוקולד או פריט יחיד אחר. בנוסף, שיפוץ החנות לא הסתיים ונפסק באמצע. ג'יימס ריצ'רדסון אמורה הייתה לסיים את השיפוץ בחורף 2014-15 והפסיקה אותו באמצע. רש"ת נתנה לה ארכה לסיים אותו עד חורף 2015-16 וגם במועד זה לא התבצע סיום השיפוץ וכיום החנות משופצת חלקית.

 

כפי שנחשף בחודש שעבר ב"כלכליסט", ג'יימס ריצ'רדסון דחתה תשלומי תמלוגים לרשות שדות התעופה. באופן חריג ונדיר אישרה הרשות לריצרדסון לפרוס את התמלוגים של דצמבר 2015 על פני 12 חודשים בשנת 2016. בנוסף, משלחת מטעם רש"ת יצאה לפגישה דחופה עם בעלי ג'יימס ריצ'רדסון במלבורן, אוסטרליה. הנסיעה התבצעה כדי לדון במצבה של ג'יייממס ריצ'רדסון שנחשבת לחנות עוגן משמעותית בדיוטי פרי.

 

תגובת ג'יימס ריצ'רדסון: "החברה מכחישה את הטענה שמוזכרת בכתבה. לאחר כ-3.5 שנים בהן כיהן כמנכ"ל ג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי הודיע היום אורי גלבוע על רצונו לסיים את כהונתו. גלבוע הוביל את החברה בהתמודדות וזכיה במכרז רשות שדות התעופה ב-2013 במסגרתו חודש זיכיון למשך 10 שנים נוספות. תחת ניהולו עוצבה ונבנתה חנות החדשה של JR דיוטי פרי במתחם שדה התעופה והיא מהמתקדמות והמובילות בעולם. אורי הודה ליו"ר החברה, גארי סטוק, על העבודה המשותפת והתמיכה לאורך השנים ואיחל בהצלחה לחברה בהמשך דרכה". 

 

יו"ר ג'יימס ריצ'רדסון, גארי סטוק: "אנו מכבדים את רצונו של אורי, מודים לו על יוזמותיו ועל תרומתו לחברה. אורי הוביל את החברה להישגים חשובים ואנו מאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x