$
פרסום ושיווק

שוק הסלולר נערך למותג החדש של פרטנר

המותג החדש והלא כתום של פרטנר יושק בשבוע הבא באירוע נוצץ בנוכחות הבעלים חיים סבן. בינתיים המתחרות כבר מכינות תחמושת: פלאפון תשיק מחר מותג סמארטפון פרטי משלה, וטלזר 019 נכנסת לשוק כמפעילה סלולרית נוספת

אלירן מלכי 22:5007.02.16

חודש פברואר לא עומד להיות רגוע בקרב חברות הסלולר, הוותיקות והחדשות. השוק כולו נערך להשקת המותג החדש של חברת פרטנר בגני התערוכה בתל אביב בעוד תשעה ימים. פרטנר הודיעה כי הפרידה הסופית מהמותג אורנג' שליווה אותה מאז 1995 תיעשה באירוע נוצץ שיתקיים ב־16 בפברואר. מה שיוכל להעיד על חשיבות האירוע היא נוכחותו של איש העסקים ובעלי החברה חיים סבן, שיגיע בעצמו להשקת המותג החדש.

 

 

 

ההערכות בשוק הן שהצבע הכתום של אורנג' יוחלף לצבעים ירוק־כחול במותג החדש. החלפת המותג והצבע הכתום מצריכים מהחברה לעשות למעשה השקה מחודשת של כל הרשת שלה - מרכזי שירות, מכירה, מוקדים טלפוניים, משרדי החברה ברחבי הארץ, הפלטפורמות הדיגיטליות וכדומה. החברה תצטרך להיאבק על מקומה בתודעה הציבורית ובקרב הלקוחות שפתאום יגלו כי המותג הכתום נעלם ובמקומו נכנס משהו חדש. המיתוג מחדש הוא תהליך מורכב ויקר, ולא לחינם יהיה סבן נוכח במסיבת ההשקה ויאותת כי הוא משגיח מקרוב על תהליך המיתוג מחדש.

 

הטלוויזיה של פרטנר תיאלץ לחכות

 

כזכור, ביוני בשנה שעברה אמר מנכ"ל אורנג' העולמית סטפן רישר במסיבת עיתונאים בקהיר כי לו היה הדבר תלוי בו, הוא היה מפסיק את ההתקשרות עם פרטנר מיד. דבריו של רישר עוררו סערה גדולה בישראל, וכמה שבועות לאחר מכן החליטה פרטנר להתנתק מאורנג'. אורנג' חויבה לשלם לפרטנר כ־90 מיליון יורו עבור פיצוי, מחקר שוק ובניית מותג פרטי. מנכ"ל קבוצת פרטנר איציק בנבנישתי מסר לקראת ההשקה כי "אחרי חודשים של הכנות, אנחנו נמצאים לקראת יציאה לדרך חדשה, שתחילתה בהשקה החגיגית ועיקרה הרבה מעבר לשינוי בשם המותג, בצבע ובלוגו. מדובר באירוע משמעותי בחיי החברה, ואנחנו נרגשים לקראת הצגת התפיסה החדשה של הארגון".  

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון רן גוראון, מנכ"ל פלאפון

 

גורמים בשוק מעריכים כי לאחר שהפסידה פרטנר את המכרז של מינהלת הליגה לשידור חבילת הספורט - ועקב זאת דחתה את השקת מותג הטלוויזיה שלה - היא תחפש לבצע מהלך בעולם האינטרנט. שוק הסלולר הולך ונשחק, וכמה מהחברות מנסות לבנות לעצמן קבוצת תקשורת. כך, למשל, קבוצת בזק, המספקת סלולרי דרך פלאפון, מחזיקה בטלוויזיה בלוויין של yes ובספק אינטרנט של בזק בינלאומי. גם סלקום, שספקית האינטרנט שלה היא נטוויז'ן, השיקה בשנה שעברה את סלקום TV. לפרטנר אין טלוויזיה, אבל היא מחזיקה בסמייל 012, וההערכות הן שהיא תיצור מהלך גדול בעולם האינטרנט שיתחרה בבזק - כל זה בהנהגת בנבנישתי, לשעבר מנכ"ל בזק בינלאומי.

 

המתחרות עם אצבע על הדופק

 

על אף המהלך הגדול של פרטנר, שיוביל לפי ההערכות לשילוש תקציב הפרסום שלה בשנה הקרובה, שאר המתחרות לא מתכננות מהלכים בומבסטיים כמו הורדת מחירים או העלאת קמפיין פרסומי המחזק את המותג שלהן לצד פרטנר. אך גורמים בשוק מסרו כי החברות בוחנות בשבע עיניים את המהלכים של המתחרה, נמצאות עם אצבע על הדופק באופן קבוע, ומנתחות איך בניית המותג החדש של פרטנר תגרע מהן לקוחות או תוסיף להן אותם.

 

בינתיים, חברת פלאפון תבצע מהלך משלה כבר מחר. החברה צפויה לערוך מסיבת עיתונאים שבה תשיק את מותג הסמארטפון הפרטי שלה. על פי הערכות היתה פלאפון שותפה פעילה בהקמת המותג החדש, ואף יש גורמים הסבורים כי היתה מעורבת בתהליכי הייצור של הסמארטפון. אם הדבר נכון, מדובר בשינוי כיוון אסטרטגי לפלאפון וכניסה לשוק חדש מול שחקניות ענק כמו אפל, סמסונג ו־LG.

 

סלקום מעדיפה להמשיך לפתח את סלקום TV, אך בגזרת המפעילים הסלולריים הקטנים, התחרות דווקא צפויה להתגבר. חברת טלזר 019 צפויה להיכנס לשוק כמפעילה סלולרית במשך השבוע. טלזר תשיק את הרשת הסלולרית שלה עם חבילות של שיחות ומסרונים ללא הגבלה, לצד נפח גלישה של 10 ג'יגה במחיר של 39 שקל למשך שלוש שנים. חברת טלזר מוכרת יותר כספקית אינטרנט ושיחות לחו"ל, אך להשקה החגיגית נלווה גם מבצע אגרסיבי ופתיחת מוקד שירות נוסף באופקים. בחברה מסבירים כי העיר קרובה ללבו של המנכ"ל עזריה סלע, וחזונו הוא ליצור מקומות תעסוקה נוספים בפריפריה. סלע אמר: "תושבי העיר זקוקים לפרנסה נוספת בשכר הוגן, כך נוכל להתרחב ועם זאת לדאוג לתושבי הפריפריה למקומות עבודה נוספים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x