$
פרסום ושיווק

חברת סינון האינטרנט לחרדים פוזלת לשוק החילוני

אינטרנט רימון, שעד כה נתנה שירות למגזר החרדי באמצעות המותג אתרוג, השיקה את המותג tom, שדרכו תפנה לציבור החילוני. את יריבתה בזק בינלאומי היא תוקפת על ידי הצגת תוכי מעשן ושותה בירה

אופיר דור 08:4320.08.15

אינטרנט רימון, ספקית האינטרנט המתמחה בשירותי סינון אתרים למגזר החרדי והדתי לאומי, החלה לפזול לציבור החילוני. תחת המותג tom יצאה החברה בשבוע שעבר בקמפיין פרובוקטיבי למדי שבו היא תוקפת חזיתית את בזק בינלאומי, ספקית האינטרנט הגדולה בישראל והמתחרה שלה בתחום סינון התכנים. באחד הפרסומים שהיא הפיצה בפייסבוק מוצג תוכי, הסמל המסחרי המוכר של בזקבינלאומי, מעשן סיגריה ומחזיק בקבוק בירה, והכיתוב המלווה את המודעה הוא "אל תיתן לתוכי לשמור על הילד שלך". במודעה אחרת עיני התוכי מכוסות במסננת, והכיתוב הוא "הסנן של התוכי מנקה לך את המצפון".

 

מנכ"ל אינטרנט רימון יריב פאר מנכ"ל אינטרנט רימון יריב פאר

 

אינטרנט רימון, שבשליטת סלקום (51%), מעסיקה כ־150 עובדים, קיימת כבר שמונה שנים, ועד כה חוג לקוחותיה נמנה בעיקר עם הציבור הדתי־לאומי, והחרדי, שאליו פנתה החברה באמצעות המותג אתרוג. בסוף יוני השיקה החברה את המותג tom המיועד להורים חילונים המעוניינים למנוע מילדיהם החשיפה לתמונות ולסרטונים העוסקים במין ובאלימות.

 

"במשך שמונה שנים אנחנו מפתחים פתרון טכנולוגי יציב שנותן סינון איכותי, ואף מאפשר ללקוח לבחור את רמת הסינון שהוא רוצה", אומר יריב פאר, מנכ"ל אינטרנט רימון. "רשמנו עשרות פטנטים בתחום, אבל מפניות של לקוחות הבנו שאנחנו עדיין נתפסים כחברה שמספקת אינטרנט לדתיים וזה לא נכון", הוא מסביר את ההחלטה להקים את המותג החדש.

 

לדבריו, 85% מההורים חושבים שחשוב להגן על ילדים ברשת, אבל רק 4% ממשקי הבית רוכשים סינון כלשהו. "חשבנו שנכון לצאת במהלך בועט שיוציא את ההורים מההדחקה", אומר פאר. "אנחנו חברה פרטית רזה שאין לה מיליונים להשקיע בפרסום כמו לקבוצת בזק לדוגמה, שהוציאה 10 מיליון שקל על כניסה לתחום הבית החכם, ולכן רצינו לעשות בליץ שיכניס את הנושא לשיח ולתודעה".

 

המותג tom אמנם חדש, אבל אינטרנט רימון כבר הספיקה להסתבך במיני־שערוריה עת הרשות השנייה פסלה לשידור בזכיינית ערוץ 2 רשת סרט על תופעת הפדופיליה ברשת, בהשתתפות אביב גפן, מאחר שהפקתו מומנה על ידי אינטרנט רימון, שהיא חברה מסחרית בעלת אינטרס למכור שירותי סינון. "בדיעבד ברור שזאת היתה טעות להפיק את הסרט, ויכול להיות שהיינו עושים דברים אחרת", מודה פאר, "אבל ראינו אחריות ציבורית במימון הסרט ואנחנו מקבלים הרבה מאוד בקשות להקרינו בבתי ספר". לדבריו, אחת הסיבות שהקמפיין תוקף דווקא את בזק בינלאומי היא שבזק שתלה ברשת פרסומים שקפצו בכל פעם שהוקלדו מילות החיפוש בגוגל "אביב גפן מחפש פדופילים". "שלחנו להם מכתב שהם מטעים את הציבור ורק אז הפרסומת הוסרה", אומר פאר.

 

 

מבזק בינלאומי נמסר: "כל בר דעת מבין כי מדובר בניסיון כושל של חברה עלומה להתפרסם על גבה של בזק בינלאומי, המובילה בתחום, ומעבר לכך הדברים אינם ראויים לתגובה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x