$
פרסום ושיווק

ערוצים 2 ו-10: " YouTube ופייסבוק יביאו לקריסתנו"

מנכ"לי קשת, רשת וערוץ 10 פנו למשרד התקשורת ולרשות השנייה על רקע מעבר תקציבי הפרסום לענקיות הדיגיטל הבינלאומיות: "נדרש שינוי משמעותי שיאפשר תחרות הוגנת ושוויונית"

אופיר דור 11:1505.08.15

שלושת מנכ"לי גופי השידור המסחריים יוצאים בקריאה משותפת לרשות השנייה ולמשרד התקשורת לסייע להם להתמודד עם האיום מצד גופי האינטרנט הבינלאומיים כדוגמת YouTube של גוגל ופייסבוק.

 

במכתב שהעבירו אתמול (ג') מנכ"ל קשת אבי ניר, מנכ"ל רשת אבי צבי ומנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, הם כותבים כי "אנחנו, גופי השידור המסחריים, קוראים לכם לפעול באופן מיידי, ולהוביל שינוי משמעותי שיאפשר תחרות הוגנת ושוויונית מול ענקיות הדיגיטל הבינלאומיות, בטרם יביא העיוות הרגולטורי המובנה בשוק לקריסת השידור המסחרי ואיתו תעשייה שלמה של הפקה מקומית הניזונה ממנו ותוך פגיעה בציבור הצופים ובתרבות הישראלית".

 

אבי ניר, אבי צבי ויוסי ורשבסקי אבי ניר, אבי צבי ויוסי ורשבסקי צילום: עמית שעל, ינאי יחיאל, אביגיל עוזי

 

המכתב נשלח למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ויו"ר מועצת הרשות השנייה אוה מדז'יבוזי על רקע הירידה העקבית בהיקפי הפרסום בטלוויזיה והמעבר של תקציבי פרסום לענקיות הדיגיטל הבינלאומיות. לתפיסת מנכ"לי גופי השידור המצב כרגע אינו שוויוני והוגן כאשר על חברות כמו גוגל ופייסבוק לא מוטלת אף חובה רגולטורית, בעוד עליהם מוטלת רגולציה קפדנית.

 

"גופי ענק אלו פועלים ללא כל מגבלות וללא רגולציה בכל תחום שהוא (אף לא תשלומי מיסים מקומיים), פעולותיהם האגרסיביות כבר החלו ליצור אפקט דומינו של פגיעה בגופי השידור, המובילה לפגיעה במפיקים, היוצרים ואלפי עובדים בתעשייה. מנגד, העולם הרגולטורי טרם השיג את ההתפתחויות הטכנולוגיות", כותבים שלושת המנכ"לים.

 

ניר, צבי וורשבסקי מסיימים את מכתבם בקריאה לכנס פגישה דחופה כדי לגבש מערכת רגולטורית חדשה, כוללת ושוויונית ולבחון את הכללים שיוטלו על גופי המדיה החדשה כולל המחויבות שלהם להפיק הפקות מקור, כפי שמוטלת על הגופים המסחריים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x