$
פרסום ושיווק

שופטי בג"ץ גיבו את פסילת הפרסומת של אתר הבגידות אשלי מדיסון

השופטים המליצו למפעילת אתר למשוך את עתירתם נגד פסילת הפרסומת לשידור בערוצים 2 ו-10. היועצת המשפטית של הרשות השנייה עו"ד הילה שמיר: "הניסיון להיתלות בחופש הביטוי אינו ראוי"

אופיר דור 14:5604.08.15

הרכב של שלושה שופטי בג"ץ בראשות השופט יורם דנציגר קיבל אתמול (ב') את החלטת הרשות השנייה לפסול לשידור בערוצים 2 ו-10 את תשדיר הפרסומת לאתר הבגידות אשלי מדיסון.  

 

 

השופטים לא קיבלו החלטה רשמית אך המליצו לעותרים, חברת Avid life media הקנדית, המפעילה את האתר להיכרויות הפונה לבני זוג נשואים, למשוך את עתירתם ולהגיש פרסומת חדשה, בעלת אופי אינפורמטיבי יותר, לבדיקת הרשות השנייה.

 

הפרסומת במחלוקת שודרה רק בזכיינית ערוץ 2 קשת, לאחר שבערוץ 10 וברשת החליטו שלא לשדרה. הפרסומת שודרה שמונה פעמים בלבד לאחר השעה 11 בלילה, לפני שהורדה מהאוויר בעקבות תלונות מהציבור. בפרסומת מתוארים בני זוג נשואים כ"זומבים" שרק הגלישה לאתר ההיכרויות מחזירה אותם לחיים. בסופה משודר הסלוגן הפרסומי של אתר אשלי מדיסון: "החיים קצרים, נהל רומן".

 

הילה שמיר, היועצת המשפטית של הרשות השנייה הילה שמיר, היועצת המשפטית של הרשות השנייה

 

בעלי האתר טענו כי הפרסומת חוסה תחת כנפי הגנת חופש הביטוי ולכן פסילתה אינה מוצדקת. לעומת זאת, הרשות השנייה, שיוצגה על ידי היועצת המשפטית עו"ד הילה שמיר ועל ידי עוה"ד יאיר עשהאל ונגה גל ממשרד אברמזון ושות', טענו בתגובה כי מדובר בתשדיר פרסומת המעודד את בני הזוג לשקר ולרמות את בני זוגם, תוך פגיעה בעוצמה רבה ברגשות הציבור, באופן אשר חייב את פסילתו לשידור. לטענת הרשות, שידור הפרסומת יחייב צופים לצפות בניגוד לרצונם בתוכן המעודד התנהגות שנתפסת כפסולה בעיני רוב הציבור, ומובילה להרס משפחות ולפגיעה קשה בילדים.

 

שמיר אמרה כי "אני שמחה על הגיבוי שניתן על ידי בית המשפט העליון לרגולציה המאוזנת והמידתית שהרשות השנייה מבצעת על רמת השיח והביטוי בתחום הפרסומות בערוצים המסחריים. בית המשפט העליון השתכנע כי ניסיון התחנה להצדיק בדיעבד הניסיונות להיתלות בחופש הביטוי על מנת לקדם אתר בגידות שעצם פרסומו שנוי במחלוקת ציבורית ועלול לפגוע באופן חמור ברגשות ציבור הצופים אינו ראוי".

 

ניר שויקי, המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, הוסיף כי "ישנה משמעות רבה לדעת הציבור במקרים כאלו ולא בכדי הפרסומת, ששודרה פעמים בודדות בלבד, גם הן בשעות הלילה המאוחרות הביאה לעשרות תלונות מקהל הצופים".

 

אין זאת הפעם הראשונה שפרסומת לאתר נפסלת בעולם. כך סירבה בעבר רשת NBC האמריקאית לשדר פרסומת לאתר במשחק הסופר בול וגם הניסיון של אשלי מדיסון לפרסם על גבי התחבורה הציבורית בטורנטו קנדה נפסל. לצד זה ערוצים רבים אחרים בעולם אפשרו את שידור הפרסומת לאשלי מדיסון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x