$
פרסום ושיווק

שנה אחרי השקתו: שוופס 22 קולה יורד מהמדפים

ל"כלכליסט" נודע כי יפאורה מורידה מהמדפים את משקה הקולה מופחת הסוכר שבהשקתו הושקעו 12 מיליון שקל.

נורית קדוש 09:3206.07.15
יפאורה מורידה מהמדפים את משקה הקולה מופחת הסוכר שוופס 22 קולה כשנה לאחר שהושק בהשקעה של 12 מיליון שקל - כך נודע ל"כלכליסט". ברשתות השיווק אמרו שהזמנות המוצר צומצמו למינימום בתקופה האחרונה בשל היעדר ביקוש. "המשקה לא היה נטול סוכר, אלא ממותק בשילוב בין סוכר לממתיק סטיביה שהצרכנים התקשו לקבל", טוען מנהל באחת מרשתות השיווק. בשיאו הגיע המוצר ל־1.8% משוק המשקאות הקלים, אך מאז צנח ל־0.1%, מה שהוביל להחלטה להפסיק לשווקו. בעת השקת המוצר הציגה אותו יפאורה כ"קטגוריה חדשה לצרכנים שאוהבים קולה אבל לא מעוניינים לצרוך כל כך הרבה סוכר". השימוש במותג המוביל שוופס במקום במותג RC קולה שבבעלות החברה מלמד על החשיבות שהוענקה לו.

 

שוופס 22 קולה שוופס 22 קולה צילם: קית גלסמן

 

הפגיעה החדה במכירות קטגוריית המשקאות הקלים מובילה את הירידה במכירות שוק המזון הנרשמת זה שנתיים. זאת מאחר שמדובר במוצר הנתפס כמותרות שהוויתור עליו קל יחסית בעת צמצום הוצאות מזון משפחתיות, במקביל לעלייה בצריכת מים בהשפעת טרנד הבריאות על חשבון משקאות ממותקים.

 

לפי נתוני סטורנקסט לחמשת החודשים הראשונים של 2015, קטגוריית המשקאות הקלים רשמה ירידה כספית של 5% במאי ובחמשת החודשים הראשונים של השנה ביחס לתקופה המקבילה ב־2014.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x