$
פרסום ושיווק

רמי לוי: עד שנת 2020 לפחות 20% מקניות המזון יהיו באינטרנט

בעל השליטה בחברת רמי לוי שיווק השקמה: "אני אמכור באינטרנט דברים שאני לא מוכר בחנויות הרגילות". דורי סגל, יו"ר גזית גלוב: "מוצרים כמו אלקטרוניקה לא ימכרו בחנויות"

אורן פרוינד 13:1015.06.15

"עד סוף שנת 2020 נראה לפחות 20% מתחום המזון שיימכר דרך האינטרנט. אני הקמתי לאחרונה מחסן שישרת רק את הלקוחות שלנו באינטרנט. אנחנו עכשיו נמצאים בפיילוט ועוד מעט ניתן שירות לכל תל אביב והסביבה". כך אמר היום (ב') רמי לוי, בעל השליטה בחברת רמי לוי שיווק השקמה, בפאנל שעסק בעתיד הנדל"ן והקמעונאים לאור ההתפתחות הטכנולוגית בישראל ובעולם. הפאנל נערך במסגרת כנס הנדל"ן השנתי של פירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג בשיתוף משרד עוה"ד שטיינמץ הרינג גורמן ושות'.

רמי לוי רמי לוי

 

לוי הסביר כי "ככל שהטכנולוגיה מתקדמת נוצר יותר ביקוש למוצרים. הטלפונים המתקדמים מייצרים יותר ביקוש והיום אתה בדקה יוצר קשר עם יותר אנשים ומייצר יותר ביקוש". לדבריו, "אנשים ירצו לחסוך את הזמן שלהם ויעשו את הקניות דרך האינטרנט. אני אמכור שם דברים שאני לא מוכר בחנויות הרגילות. אני חושב שהעידן של מרכזי קניות ילכו לתחומים האלו. ואם כבר יקומו מרכזי קניות הם יקומו במקומות שהקרקע יותר זולה.

 

לשאלה איזה לקוחות הוא מעדיף יותר – באינטרנט או בחנויות ענה לוי כי "עדיף שהלקוח יגיע לחנות ויקנה כי ככה הוא לא יקטר. הוא לא יבוא בטענות שהמוצר שהוא קיבל הוא לא טוב. עדיף שיבוא לחנות ויראה את המוצר שלו".

 

גם דורי סגל, בעל השליטה ויו"ר דירקטוריון של חברת הנדל"ן גזית גלוב נכח בפאנל ואמר כי "לאף אחד אין ספק שבעתיד יצטרכו פחות מטר מסחרי כדי למכור אותו דבר. השאלה היא מה הקצב שהדברים קורים. התהליכים בעולם הזה קורים בקצב אחר. מוצרים כמו אלקטרוניקה לא ימכרו בחנויות. בינתיים יש תופעות שמאוד מעניין להסתכל עליהם. בית ממוצע בישראל קטן ואנשים מבלים יותר מחוץ לבית.

 

סגל המשיך ואמר כי "אנשים רוצים ללכת למקומות שכיף ללכת בהם. אתה רוצה לייצר מקומות שכיף להגיע אליהם. היתרון הגדול של העסק שלנו הוא, שבשונה ממבני מגורים, משרדים ומלונות, במרכזי קניות הערך של הנכס יושב באדמה ולא בבניין. באדמה עולה הערך עולה ובניין בהגדרה זה מוצר מתקלה".

 

עוד אמר סגל כי "בצפון אמריקה יש 50 אלף מרכזי קניות. זה אומר שלנו לגזית גלוב יש עוד הרבה לאן להתפתח. אנחנו קיבלנו החלטה שאנו מגדילים את השירותים הרפואיים במרכזים שלנו. הבנו שזה ענף שפחות רגיש לתנודות כלכליות. בנדל"ן כמה שזה נדמה שהאונליין מטריד אותנו, הניסיון שלנו מלמד אותנו שאנו צריכים להבין איפה אנחנו צריכים להיות. השינויים יקרו ואנחנו נגיב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x