• תפריט
פרסום ושיווק

בקרוב: פקק של קניונים בצומת גלילות

עד סוף שנת 2018 יוקמו בצומת גלילות, זה מול זה, שני קניוני ענק שכבר נלחמים על הרשתות הגדולות. בעוד חלק מהשכונות החדשות שאמורות לקום באזור מתעכבות, הראשונים להיפגע יהיו הקניונים הוותיקים בצפון תל אביב ובהרצליה

אורנה יפת 08:3010.06.15

מתחם פי גלילות, אחד הצמתים הכי אטרקטיביים בארץ ובעל כוח משיכה גדול של תושבים מכל אזור השרון וגוש דן, עומד בקרוב להיות אף אטרקטיבי יותר, עם הקמתם של שני קניונים זה מול זה — ביג פאשן גלילות של קבוצת ביג ובלו מול (Blue Mall) של קנדה ישראל. שני הקניונים יושקו לקראת סוף שנת 2018, וההכנות בעיצומן. לשתי הקבוצות עדיין אין את כל האישורים הנדרשים לשם התחלת הבינוי, אך הקרב על הסוחרים והשוכרים, מלווה בשיווק אגרסיבי, כבר החל.

קבוצת ביג, שכבר לפני עשור ניסתה לרכוש מבנק הפועלים קרקע שהחזיק בשעבוד בפי גלילות ללא הצלחה, הגיעה בתחילת השנה להסכמות על מתווה עקרונות לרכישת קרקע של כ־20.5 דונם בתמורה ל־170 מיליון שקל ולרכישת זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־4,500 מ"ר בתמורה ל־18 מיליון שקל נוספים. בסמוך מחזיקה חברת חוף התכלת, שמנוהלת על ידי אלייד נדל"ן, בשטח זהה. בכוונת ביג ואלייד להקים מיזם משותף על הקרקע המשותפת הצמודה לסינמה סיטי. שם תקים ביג קניון אופנה פתוח על שטח של 25 אלף מ"ר בקונספט של ביג פאשן אשדוד, אך ימוצב מעט גבוה יותר. ההשקעה בהקמת הפרויקט, כולל רכישת הקרקע, מוערכת בכמיליארד שקל.

 

ל"כלכליסט" נודע כי ביג כבר קיימה שיחות עם 20 מהרשתות המובילות בישראל בניסיון לגייס אותן לפרויקט. החברה שלחה שאלונים לעשרות סוחרים, ואלה מילאו את בקשותיהם בנוגע לחנויות שהיו מעוניינים להקים במתחם החדש. לא רק זאת, הקמעונאים כבר זומנו לכנס השקה שייערך ב־18.6. "בואו להציץ ולהתרשם בלעדית ממתחם הלייף סטייל שעתיד להציג סטנדרט חדש בעולם הקניות, האופנה והבילוי", כתבה החברה בהזמנה ששלחה שלוש שנים לפני השקתו של המתחם וכשנה וחצי לפני שהיא עתידה לקבל היתרי בנייה לפרויקט.

 

 

הפרויקט של ביג יכלול מגוון חנויות ששטחן בין 30 מ"ר ועד ל־2,000 מ"ר. בקבוצה אומרים כי הייחוד שלו יהיה בריבוי מסעדות שף תל־אביביות שיפתחו סניפים במתחם. "כבר יש לנו ביקושים של המסעדות הטובות בתל אביב. באשדוד יש לנו 14 מסעדות ובגלילות יהיו יותר", אומר איתן בר זאב, מנכ"ל קבוצת ביג.

 

מול ביג פאשן גלילות תתחיל לבנות קנדה ישראל את בלו מול, קניון סגור ומעוצב שישתרע על 34 אלף מ"ר. מי שאחראי לתכנון והייזום של הפרויקט הוא פאר נדיר, לשעבר מנכ"ל קניוני עזריאלי.

 

בעוד ביג פאשן גלילות יקבל גם מותגים קטנים, בבלו מון ינסו למשוך מותגים בינלאומיים חדשים שעדיין לא נמכרים בישראל, והם פונים למותגים ישראליים גדולים שמעוניינים להגדיל את שטחי המסחר שלהם בקניונים באזור.

 

 

על פי הערכות, אף אחד מהמותגים הגדולים לא ימהר לחתום בזמן הקרוב על חוזה באחד משני הקניונים. "אף אחד לא יחתום היום על חוזה, אלא אם כן הוא מחויב בהבטחה מהעבר. כולם יישבו על הגדר ויחכו לראות מי חותם ואיפה, מה תמהיל החנויות ומה התכנון", אומר תמיר בן שחר מחברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר.

 

שני הקניונים החדשים יתחרו לא רק זה בזה, אבל גם בקניונים רמת אביב, שבעת הכוכבים, ארנה הרצליה, איילון, שרונים בהוד השרון ורננים. בביג ובקנדה ישראל מסתמכים, בין היתר, על עשרות אלפי יחידות הדיור שעתידות לקום בשנים הקרובות ברדיוס המקיף את המתחם. אבל חלקן מתעכבות ומי שצפויים להיפגע הם הקניונים הוותיקים. לדברי בן שחר, שטחי המסחר בתל אביב עומדים על 700 אלף מ"ר ברוטו, המהווים כ־8% מכלל שטחי המסחר בישראל ומחוללים פדיון של מיליארד שקל בשנה. ביג ובלו לבדם יהוו תוספת של 10%–15% לשטחי המסחר בתל אביב. בהרצליה יש עוד 150 אלף מ"ר של שטחי מסחר.

 

"הפגיעה בקניון רמת אביב תהיה הקטנה ביותר כי הוא תמיד ממוצב מעל כולם. אבל הקניונים החדשים ייקחו מכל היתר קצת", אומר בן שחר. "מארנה הרצליה לא נשאר כמעט מה לקחת, ומי שיכול להיות הנפגע העיקרי, בוודאי בהתחלה, זה קניון שבעת הכוכבים שהוא הקרוב ביותר".

 

Blue Mall

בעלות: קנדה ישראל 75%, איתוראן 25%

שטח מסחרי: 34 אלף מ"ר

השקעה: כמיליארד שקל

מה במתחם: קניון סגור של מותגים ישראליים ובינלאומיים, ולה פרקינג וטיפולי אופניים

 

ביג פאשן גלילות

בעלות: קבוצת ביג שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי

שטח מסחרי: 25 אלף מ"ר

השקעה: כמיליארד שקל

מה במתחם: מרכז פתוח של אופנה ולייף סטייל עם סניפים של מסעדות שף תל־אביביות

בטל שלח
    לכל התגובות
    x