$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

סופר־פארם מנסה לגדול עם מזון תינוקות

הרשת נכנסת לראשונה לקטגוריית המחיות והביסקוויטים לתינוקות תחת המותג הפרטי Life Baby's. במקביל היא ממשיכה לחפש ספק שייצר לה תחליף חלב

אורנה יפת 09:0002.03.15

רשת סופר־פארם מבססת אחיזה בתחום מזון התינוקות. ל"כלכליסט" נודע כי רשת הדראגסטור נכנסת לראשונה לקטגוריית המחיות לילדים תחת המותג הפרטי Life Baby's. הרשת תשיק מחיות ומזון אצבעות (ביסקוויטים לתינוקות), המיועדים למאכל תינוקות מגיל ארבעה חודשים וחצי שנה בהתאמה. מוצרי Life Baby's יתחרו במוצרים מקבילים שמשווקות מטרנה ופרומדיקו, יבואנית סימילאק.

 

קטגוריית המחיות היא קטגוריה קטנה יחסית לקטגוריית תחליפי החלב וקטגוריית הדייסות. ב־2014 גלגלה קטגוריית המחיות כ־23 מיליון שקל. לפי נתוני סטורנקסט לשנת 2014, השחקנית המובילה בקטגוריה היא מטרנה עם 48.42%, אחריה פרינוק עם 28.5%, טעמן עם 20.13% ו־Beloved עם 2.95%. קטגוריית מזון האצבעות מגלגלת כ־6.3 מיליון שקל בשנה בלבד. את הקטגוריה מוביל המותג בייבי ביס עם 54%, אחריו ביסקוויטמינים שמשווק על ידי חברת הארט עם 25.8%, מטרנה עם 14.5% ו־Beloved עם 5.7%.

 

 

מזון התינוקות החדש של המותג Life יוצב על מדפי סופר־פארם בחודש מאי הקרוב. הרשת תשיק שלושה סוגי מחיות, גם מחיות רגילות וגם מחיות אורגניות, בטעמים: סלט פירות עם ביסקוויטים, תפוח ובננה, ומחית אורגנית בטעם תפוח. בתחום מזון האצבעות תשיק סופר־פארם ביסקוויטים משני סוגים: בטעם טבעי וללא גלוטן. את המוצרים תייצר עבור הרשת חברה אירופית המשווקת, בין היתר, מחיות אורגניות וביסקוויטים ללא גלוטן תחת המותג LO BELLO. המוצרים יכילו רכיבים של ויטמינים, מינרלים, סידן וברזל, ויהיו דלי נתרן וללא צבע מאכל.

 

סופר־פארם תשקיע בהחדרת המוצרים כמיליון שקל, שיופנו בעיקר למיתוג ולקידום המוצרים. תחום מזון התינוקות הוא ליבת פעילותה של רשת סופר־פארם ומצוי בתחרות קשה בינה לבין רשתות השיווק. רשת הדראגסטור מחזיקה במרבית המכר של מוצרי המזון לתינוקות, ובשנים האחרונות בחרה להגביר את המכירות ובעיקר את הרווחיות בתחום זה באמצעות השקת מוצרים תחת המותג הפרטי Life. השחקניות המובילות את תחום מזון התינוקות הן מטרנה ופרומדיקו שמשווקות תחליפי חלב, דייסות, מזון אצבעות, ביסקוויט פתי בר ובמבה לילדים. לצד תחליפי החלב מטרנה וסימילאק פועל גם תחליף החלב נוטרילון, שתחתיו לא משווקים מוצרי מזון לילדים מעבר לתחליפי חלב.

 

ב־2011 נכנסה סופר־פארם לראשונה לתחום מזון התינוקות והשיקה דייסות שמייצרת עבורה חברת גלעם, תחת המותג הפרטי. עד אז שלטה בקטגוריה מטרנה, שהחזיקה את מרבית המכירות. כיום מחזיקות הדייסות של Life נתח לא מבוטל של 20% ממכירות הדייסות בסניפי סופר־פארם בלבד.

 

במקביל, סופר־פארם כבר הצהירה שהיא מחפשת ספק שייצר לה תחליפי חלב תחת המותג הפרטי, וכאשר היא תמצא ספק ראוי תיכנס לקטגוריה שמגלגלת יותר מ־500 מיליון שקל בשנה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x