$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

"עוף טוב" מנסה את כוחה בשוק העופות ללא אנטיביוטיקה

למרות הכישלון של זוגלובק להחדיר לשוק את המותג "טבעוף" משיקה גם "עוף טוב" מותג משלה ללא אנטביוטיקה, ומבטיחה - המחיר לא יהיה גבוה יותר

אורנה יפת 08:2811.02.15

לאחר הכישלונות להחדיר לשוק את המותג טבעוף, עוף טבעי ללא אנטיביוטיקה, נכנסת לקטגוריה שחקנית חדשה וחזקה. ל"כלכליסט" נודע כי חברת עוף טוב נכנסת לתחום העופות ללא אנטיביוטיקה, ותשווק גם עופות פטם וגם שניצלים ארוזים קפואים ללא אנטיביוטיקה וללא תוספת הורמונים.

לאחרונה מכרה זוגלובק את מותג טבעוף למשק ארצי, והאחרונה מחכה לאישור רכישה מצד הממונה על הגבלים עסקיים. עוף טוב, שגם מגדלת את העופות, החלה במהלך כולל של גידול העופות ללא אנטיביוטיקה ותוספת הורמונים. תחילתו של התהליך לפני כשנה וחצי, וזה כמה חודשים שכל גידולי העופות של החברה הם ללא אנטיביוטיקה והורמונים.

 

בשלב ראשון, בעוד כמה ימים תשיק החברה 17 מוצרים של עוף טרי וארוז, ובהם חזה עוף, שוקיים, כרעיים וכנפיים, באריזה חדשה שעליה יופיע הכיתוב "גדל ללא אנטיביוטיקה וללא תוספת הורמונים". בשלב הבא, בעוד שלושה חודשים יושקו גם השניצלים הקפואים של החברה ללא אנטיביוטיקה וללא תוספת הורמונים עם כיתוב המכריז על שינוי המוצרים. בשנים הקרובות יורחב המהלך לכלל מוצרי החברה. המעבר לשניצלים קפואים ללא אנטיביוטיקה יהיה מדורג, ובשלב ראשון תישאר על המדפים ברשתות השיווק גם הסדרה הרגילה. זאת במטרה לבחון את תגובת הצרכנים ואת יכולת הייצור של החברה וכדי לא לפגוע במותג.

 

 

עוף טוב השקיעה בגידול העופות ללא אנטיביוטיקה 10 מיליון שקל, שהופנו להחלפת התערובות שמהן ניזונים העופות, לשינוי סדרי התפעול של החטיבה החקלאית האחראית על גידול העופות, ולשיתוף פעולה עם החברה ההולנדית NUTRECO המתמחה בהזנת עופות. "לפני שלוש שנים בחנו לאיזה כיוון ענף העופות הולך בעולם, וראינו שבאירופה מ־2006 כמעט כל המדינות מגדלות עופות ללא אנטיביוטיקה, מתוך תפיסה של קיימות. בשנה וחצי האחרונות ערכנו ניסוי על שליש מלהקות העופות שלנו, ואנחנו עוברים כבר חורף שני בגידול ללא אנטיביוטיקה בהצלחה", אמר ל"כלכליסט" יוסי ניר, מנכ"ל עוף טוב. לדבריו, "אנחנו לא נהיה רק בנישה המצומצמת שחברת משק ארצי וטבעוף נמצאות בה, אלא עושים מהלך כולל שכל המוצרים שלנו - גם הפטם וגם המוצרים הקפואים הממותגים - ייוצרו מעופות ללא אנטיביוטיקה וללא

הורמונים".

 

קטגוריית העוף ללא אנטיביוטיקה היא זניחה ומהווה 2% בלבד מכלל שוק העופות שמגלגל כ־4.5 מיליארד שקל בשנה. הסיבה לנתח הזניח היא המחירים הגבוהים שבהם נמכרים המוצרים. הצרכנים נרתעים מלשלם פרמיית מחיר של 25% גם כשמדובר במוצר בריא ובתנאי גידול נוחים לעופות.

 

מנכ"ל עוף טוב יוסי ניר מנכ"ל עוף טוב יוסי ניר צילום: אפי שריר

 

בניגוד למתחרים, מבטיח ניר כי עוף טוב תשווק לקמעונאים את העוף הארוז טרי במחיר של עוף רגיל. בשניצלים המוכנים, החברה מתחייבת שלא להעלות לקמעונאים את המחיר אך סביר להניח כי יהיו עליו פחות מבצעים. המשמעות מבחינת הצרכן היא מחיר גבוה יותר לעומת הסדרה הקיימת על המדף. לדברי ניר, "אני לא נכנס לנישה הזו של עוף ללא אנטיביוטיקה שנמכר במחיר גבוה לצרכן. אנחנו נמכור לקמעונאי את העופות ללא אנטיביוטיקה במחיר של עוף רגיל. זה קומודיטי. ייצור קילו עוף ללא אנטיביוטיקה עולה לי 25–50 אגורות יותר ביחס לגידול של עוף רגיל. לאורך זמן אנחנו יכולים להוריד את עלויות הייצור האלה, ואנחנו לא מסתכלים על ההשקה הזו למועד קצר אלא לטווח ארוך", אומר ניר.

 

בישראל בולטות בקטגוריית העופות הטריים תנובה, מילועוף, עוף עוז, פלייש שופרסל ומשק ארצי. הקטגוריה גלגלה ב־2014 סכום של 1.147 מיליארד שקל. קטגוריית המוצרים הקפואים (שניצל, קציצות וכו') גלגלה בשנה החולפת 227 מיליון שקל, והמותגים המובילים בה הם מאמא עוף ועוף טוב. לדברי ניר, היעד של עוף טוב הוא להגיע בתוך שנתיים לנתח שוק של 12% בקטגוריית הארוז טרי שבה מחזיקה כיום החברה 6% בלבד, ולנתח שוק של 45% בקטגוריית המוצרים הקפואים, במקום 37% כיום.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x