• תפריט
פרסום ושיווק

הרשות השנייה חזרה בה מפסילת קמפיין של ביטוח ישיר ברדיו

הקמפיין מציע 0% מע"מ על ביטוח דירה. הרשות השנייה החליטה לשנות את החלטתה בעקבות חוות דעת שהעביר לה המפקח על הביטוח, שלפיה אין בפרסומת משום הטעיה

אופיר דור 09:1122.12.14

חברת ביטוח ישיר תוכל להמשיך לשדר את קמפיין הפרסום שלה למבצע "0% מע"מ על ביטוח הדירה", כך קבעה הרשות השנייה בהחלטה מעודכנת הנוגעת לקמפיין.

 

במקור ועדת הפרסומות של הרשות פסלה את הקמפיין בסוף נובמבר, בעקבות תלונה שהגישה בנושא לשכת סוכני הביטוח.

 

הרשות קבעה כי הפרסומת מעוררת חשש להטעיה היות שמחירי הביטוח אינם כוללים מע"מ, ולטענתה מהתשדיר עלה מצג שונה. לאחר בחינה נוספת שערכה הרשות, הודיע בשבוע שעבר מנכ"ל הרשות היוצא שי באב"ד למנהלי תחנות הרדיו האזורי כי הם יכולים לשוב ולשדר את הפרסומת. "לאחר בחינה נוספת של התשדיר ותגובת ביטוח ישיר שבה הובהר כי ניתנה הנחה בגובה 18%, אזי לעמדתי אין המדובר בהטעיה", כתב באב"ד.

 

שי באב"ד, לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד, לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה

 

הרשות השנייה החליטה לשנות את החלטתה בעקבות חוות דעת שהעביר לה המפקח על הביטוח, שלפיה אין בפרסומת משום הטעיה. במכתב שהעבירה למפקח היועצת המשפטית של החברה טל פריאל־מן היא הבהירה כי מדובר בפרסומת הומוריסטית שבמרכזה עומד דיאלוג בין שתי יונים. "למען הזהירות, ועוד הוספנו והבהרנו בפרסומת שליונים אין מושג מה זה מע"מ, וממילא טענתן לגבי קיומו או היעדרו בביטוח הוא לא מידע שניתן להסתמך עליו", כותבת פריאל־מן. "למיטב הבנתנו, ברור לכל מאזין לפרסומת שההנחה היא המסר היחיד שלה, וההייחסות למע"מ במסגרתה אינה מקצועית אלא הומוריסטית".

 

בטל שלח
    לכל התגובות