$
פרסום ושיווק

אפליקציית האוכל הישראלית Eatwith זכתה בקמפיין פרסום בשווי 4 מיליון יורו באירופה

שלשה סטארטאפים ישראלים זכו בקמפיינים בתחרות של רשת הטלוויזיה האירופית פרוזיבן שתסייע להם להיכנס לשוק האירופי

אסף גלעד 13:4421.12.14
שלושה סטארטאפים ישראלים יפרסמו את השירות שלהם בערוצי הטלוויזיה במספר מדינות באירופה בהן גרמניה, אוסטריה ושוויץ בהיקף כולל של 7 מיליון יורו. הקמפיין הפרסומי ניתן לסטארטאפים מטעם רשת הטלוויזיה האירופית פרוזיבן כפרס בסופה של תחרות שנערכה ביום ה' האחרון. הרשת הגרמנית, שפעילה גם בהשקעות בסטארט-אפים ישראלים, תשדר את הפרסומות בתשעה ערוצי טלוויזיה שונים במטרה לסייע להם לחדור לשוק האירופי כחלק מקמפיין אותו מפעילה החברה במטרה להגביר את מעורבותה בקהילת היזמים הישראלית. אתר האירוח הביתי Eatwith יקבל קמפיין בשווי של 4 מיליון יורו בזמן מסך, חברת המידע הרפואי MediSafe תקבל קמפיין בשווי של 2 מיליון יורו, וחברת משחקי הטאבלט TinyTap תקבל קמפיין בשווי מיליון יורו. לפרוזיבן חשיפה בכ- 42 מיליון בתי אב בגרמניה, אוסטריה ושוויץ והיא מחזיקה בנתח של 40% משוק הפרסום בטלוויזיה ו -50% משוק הווידאו ברשת במדינות אלה.

 

באירופה פועלות מאות תחנות טלוויזיה, אבל רק תאגיד הטלוויזיה הגרמני פרוזיבן (ProSieben) בחר לעבוד עם השוק הישראלי, כל פעם מחדש. בעשור הקודם הפך תאגיד הטלוויזיה הגרמני לשותף המוביל של שתי חברות שכבר אינן איתנו יותר: יצרנית הטלפונים החכמים הישראלית IXI ורשת הצ'ט ICQ, וסייע בהפצתן בקרב הקהל בגרמני והשוויצרי. כיום פעילותו בישראל עוברת מתיחת פנים, שקיבלה ביטוי בהשקעה המהירה שביצעה החברה בסטארט-אפ Dynamic Yield בחודש יוני האחרון.

 

פרוזיבן התעקשה, והצליחה להיכנס ברגע האחרון לפני סגירת הסיבוב בן 12.5 מיליון הדולר, לצד קרנות צמרת כמו בסמר ו-Innovation Endeavors של יו"ר גוגל אריק שמידט, יובל שחר ודרור ברמן. על פי ההערכה, היא השקיעה בחברה מיליוני דולרים כחלק מהסיבוב, שמטרתו לספק לה אחזקה בחברה המסוגלת לשנות את אתר החדשות לפי טעמי הצופה.

 

האיש שעומד מאחורי הפעילות החדשה של פרוזיבן בישראל הוא קווין בקספלר, 36, יליד גרמניה שעלה לישראל לפני חמש עשרה שנה ומאז הוא חי על הקו בין תל אביב למטה הרשת בעיר אונטרפרוהינג שבדרום גרמניה. בקספלר, יזם סדרתי שהקים בארה"ב מספר חברות בהן חברות Brightwire ו- Transactions Matterhorn, מפעיל מזה חצי שנה את פעילות ההשקעות של פרוזיבן בישראל מתוך משרד קטנטן בתןך מתחם הסטארט-אפים מיינד ספייס בשדרות רוטשילד, יחד עם ענקיות כמו קוקה קולה ופלנטיר שחסו גם הם במתחם המספק נגישות ליזמים צעירים.

 

מתוך אפליקציית Eatwith. חשיפה לשוק האירופי מתוך אפליקציית Eatwith. חשיפה לשוק האירופי

 

בפרוזיבן מבטיחים כי ההשקעה השניה לאחר דיינמיק אילד כבר בדרך, כאשר בחברה ממשיכים לבחון השקעות בחברות ישראליות נוספות בתחומי טכנולוגיות וידאו, פרסום, מסחר דיגיטלי, אפליקציות ושירותים למשתמש הסופי, טלוויזיה ותוכן דיגיטלי. בנוסף לכך, אומר בקספלר, החברה גם מעוניינת להשקיע בקרנות הון סיכון ישראליות. "אנחנו לא המשקיע התאגידי הטיפוסי", אומר בקספלר. "אנחנו מקיימים פגישות השקעה מדי שבוע ומסוגלים לקבל החלטות השקעה תוך שבועות ספורים". לדבריו, החברה תכנס להשקעה בשלבי A או B בחברות הסטארטאפ.

 

בנוסף לתשעה ערוצי טלוויזיה מחזיקה פרוזיבן גם בשירותי VOD, גיימינג, מוסיקה, וכן סוכנויות פרסום כגון SugarRay המשמשת כסוכנות קריאייטיב, וסוכנות הדיגיטל Booming, אוסטריה ושוויץ. את השקעותיה מבצעת החברה באמצעות קרן SevenVentures שמושקעת בכ- 50 חברות סטארט-אפ אירופיות בהן Talenthouse ו- Shopkick.

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x