$
פרסום ושיווק

אלי מיזרוח: הגידול במכירות של הרשתות לא עומד בקצב גידול שטחי המסחר בת"א

מנכ"ל קבוצת גולף בוועידת הקניונים: "תל אביב נמצאת בתהליך של התעוררות. אבל לטעמי זה יותר מדי, מהר מדי ודומה מדי". מנכ"ל קניוני עזריאלי: "הרשתות צמאות לשטחים והקניונים צרים מלספק אותם"

אורנה יפת 13:1624.11.14

"תל אביב נמצאת בתהליך של התעוררות. אבל לטעמי זה יותר מדי, מהר מדי ודומה מדי". כך אמר אלי מיזרוח, מנכ"ל קבוצת גולף בפאנל בנושא ריבוי שטחי המסחר החדשים בתל אביב, שנערך בוועידת הקניונים התשיעית. "השאלה איך התפתחות שטחי המסחר תביא בשורה חדשה. אנחנו רואים מגמה של התפתחות מהירה של שטחי מסחר וקצב הגידול במכירות של הרשתות הקמעונאיות לא עומד בקצב הגידול של שטחי המסחר. וזו מגמה שלילית כי אנחנו נספוג ירידה ברווחים ותהיה קניבליזציה. מגמה שנייה וחיובית מבחינתנו כקמעונאים, היא שהעלות למ"ר של שכר דירה נמצאת בירידה. יש לנו בקבוצה 8 מותגים ו-330 חנויות. ברור שאני מוטרד. יש לי לא מעט חנויות שקרובות לפרויקטים החדשים".

 

בתל אביב צפויים לקום בשנים הקרובות קניונים ומרכזים מסחריים בשטח כולל של 130 אלף מ"ר. בין הפריוקטים קניון חדש של גינדי במתחם השוק הסיטונאי, מרכז מסחרי בפרויקט בלו בצומת גלילות, שרונה מרקט, הרחבת קניון עזריאלי, מידטאון תל אביב, הרחבת קניון איילון ברמת גן וקניון רמת אביב ועוד.

 

ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי צילום: נמרוד גליקמן

 

ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי, חושב שבתל אביב אין מספיק שטחי מסחר ורחובות הערים לא יכולים לספק את המענה לביקוש בשטחים והקניונים הקיימים לא יודעים לספק את הסחורה. "חסרים שטחים בתל אביב. העיר צמאה לשטחי מסחר. אנחנו לא יודעים לספק את הסחורה. הרשתות צמאות לשטחים והקניונים צרים מלספק אותם. כל הקמה של רשת או כל פעם שרשת רוצה עוד 200 מ"ר אז צריך לייצר עוד שטחים. הקניונים הקיימים אינם אלסטיים. גם רחבות הערים לא מספקים את המענה. באיזה רחוב אפשר לפתוח חנות של 1,300 מ"ר? צריך ללקט 84 חנויות מ-84 בעלי נכסים ולכן אין לנו תחרות עם הרחוב ואנחנו לא מייבשים את הרחובות, וגם אם אנחנו עושים את זה קצת, לא אכפת לי כי זו הפרנסה שלי. אנחנו עושים את הדברים לטווחים הארוכים".

 

לדברי תורן, לגינדי תל אביב יקח זמן רב עד שיבסס עצמו בעיר והוא לא יפגע בחוזקו של עזריאלי תל אביב. "התחזית שלי היא שיקח לגינדי תל אביב 4-5 שנים לנסות לבסס את מעמדו בעיר. להיות חדש זה יתרון קטן ולשנות הרגלים של צרכנים זה קשה. הפדיון לא יהיה גבוה אבל בטווח הארוך זה יצליח. קניון כמו רמת אביב אם דמי השכירות שלו יהיו גבוהים אז הם ירדו, עזריאלי תל אביב שמוסיף 43 אלף מ"ר, שכר הדירה לא ירד אולי קצת יעלה. עזריאלי תל אביב הוא פרויקט של המדינה שמגיעים אליו מכל מקום בארץ. הוא כפרויקט שמסתובבים בו 50 אלף בני אדם ביום יש תשוקה לשכור בו שטחים. הפרויקט החדש של גינדי תל אביב יהווה תחרות לדינגוף סנטר ועוד קצת לחנויות רחוב, אבל זה לא מתקפת קניונים".

 

זאב שטיין מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן שבונה ביחד עם גינדי את הפרויקט בשוק הסיטונאי הגיב לדברי תורן ואמר: "הפרויקט שלנו לא ייחודי שהוא צריך להוכיח את עצמו. אני חושב שהקניון יבסס את עצמו בשלוש שנים ולא בחמש שנים. תל אביב מתנהגת אחרת מכל המדינה. התל אביבים קונים בתוך העיר ואנשים מהפריפריה באים לקנות בה. ואין מספיק שטחים מסחריים. רבוע נדל"ן הגיעה לפרויקט לא כקבוצת קניונים, אלא אנו בוחנים את הפרויקטים שלנו אחרי ניתוח מעמיק ואורבני ולכן אנו בטוחים בהצלחת המיקום הספציפי הזה".

 

סרג' דרעי, מנכ"ל רשת רנואר, מאמין שריבוי שטחי המסחר בעיר יגדיל את הפדיונות בטווח הארוך אך מאידך יוריד את שכר הדירה. "תל אביב הרבה מאד שנים לא סיפקה שטחי מסחר ולעומת זאת היא התפתחה מאד, היא מושכת תיירות, המסעדות בה התפתחו. היא משרתת את כל המדינה וזקוקה לשטחי מסחר. אבל תהיה קניבליזציה ואנו משלמים בהתאם למחזורי המכירות. אני מאמין שהשכירויות יתאימו עצמן למכירות. אנחנו מצפים לירידה בשכר דירה. אנחנו כחברה נעשה פדיון הרבה יותר גבוה בתל אביב ונרוויח יותר. בסופו של יום זה טוב למסחר".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x