$
פרסום ושיווק

הרשות השנייה מורידה מהאוויר את "רשת כלכלית" בחשד למכירת אייטמים

לידי הרשות השנייה הגיעו הסכם וחשבונית לפיהם שילמה לשכת יועצי המס 12 אלף שקל עבור פינות בהשתתפות נשיא הלשכה ירון גינדי

אופיר דור 12:3201.06.14

הרשות השנייה הורתה להוריד מהאוויר החל מהיום את התוכנית "רשת כלכלית", שמשודרת בזכיינית ערוץ 2 רשת, בשל חשד למכירת אייטמים.

 

לרשות השנייה הגיע הסכם וחשבונית עסקה בין לשכת יועצי המס בישראל לבין חברת "איטליה ברנד גרופ" מתל אביב, שעניינם תשלום עבור הופעות של נציג מטעם הלשכה בפינה קבועה אחת לשבוע בתוכנית "רשת כלכלית".

 

אבי צבי" מנכ"ל רשת אבי צבי" מנכ"ל רשת צילום: עומר מסינגר

 

מההסכם עולה כי עבור כל אייטם בתוכנית תשלם לשכת יועצי המס 12 אלף שקל (ללא מע"מ) וכי מדובר ב-36 פינות שישודרו עד לסוף שנת 2014. בדיקה שערכה הרשות העלתה כי ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, השתתף בפועל בחמש תוכניות שונות של רשת כלכלית בחודשים האחרונים.

 

מבדיקה ראשונית שביצעה הרשות השנייה נמצא כי מגישת התוכנית שרון כידון וחברת ההפקות בבעלות חיים סלוצקי לא ידעו על העסקה בין רשת ללשכת יועצי המס. ההנחיה לשלב את האייטמים בתוכנית הגיעה בהוראות מהזכיינית רשת.

 

מהרשות השנייה נמסר כי "התנהלות זו חמורה במיוחד נוכח החלטת וועדת ערר של מועצת הרשות השנייה מנובמבר 2012 בנושא מכירת אייטמים בתוכניות אשר לקחה בחשבון את התחייבות הזכיינית רשת להימנע ממכירת אייטמים בתכניותיה בעתיד".

 

מרשת נמסר כי "רשת החליטה על יציאתה לפגרה של 'רשת כלכלית' ארבע תוכניות לפני המועד המתוכנן לאחר שהתגלה חשד לכאורה לגבי אייטמים מסחריים. אנו נבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות ונמשיך לפעול על פי כללי הרשות השנייה. רשת כלכלית תשוב לשידור בתום פגרת הקיץ".

 

מאיטליה ברנד גרופ תל אביב, משרד הפרסום של לשכת יועצי המס בישראל, נמסר בתגובה "התשלום עבור שיתוף הפעולה עם רשת כלכלית ולשכת יועצי המס הוא עבור חסות על מתחם האינטרנט של התכנית ברשת כלכלית, בה הועלו באנרים רבים ופינות תוכן המקדמות את קמפיין ההסברה של לשכת יועצי המס בישראל. התשלום בוצע עבור מטרה זו בלבד, וכל ניסיון להציג את התשלום אחרת, נוגד את ההסכמים החתומים בעניין. לא קיימת חשבונית על 6 פינות בעלות שצויינה".

 

עוד נמסר מאיטליה ברנד גרופ, כי "לשכת יועצי המס בישראל ונשיא הלשכה מופיעים מאות פעמים בחודש באמצעי התקשורת השונים, כולל התקשורת האלקטרונית. ירון גינדי, נשיא הלשכה, עבר מבחן בד להגשת הפינה בכפוף לשיקולים מערכתיים עוד טרם נחתם הסכם שיתוף הפעולה. פעילות התוכן היתה מנותקת לחלוטין מהפעילות המסחרית ולמשרד הפרסום לא היתה כל גישה או תקשורת עם עורכי התוכנית ומגישיה. ההחלטה להוריד את התכנית הזויה בעינינו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x