$
פרסום ושיווק

חוכמת הבייגלה: הצרכנים חוזרים למותג הזול במקום השטוחים

מנתוני סטורנקסט עולה כי המותג החדשני של אסם רשם ירידה של 10% בשלישון הראשון של 2014 לעומת השנה החולפת, וכי הצרכנים חזרו לרכוש את הבייגלה המסורתי, שמחירו זול ב-20% בממוצע

אורנה יפת 12:4826.05.14

שוק הבייגלה נמצא בירידה. נתוני סטורנקסט שפורסמו השבוע מגלים כי הקטגוריה רשמה ירידה של 11% בשלישון הראשון של שנת 2014 לעומת שלישון ראשון 2013. לא רק זאת, קטגוריית השטוחים שנחשבה לקטגוריה חדשנית וצומחת מאז 2011 עם כניסתה של אסםלקטגוריה, רשמה בשנה האחרונה ירידה והצרכנים חזרו לרכוש את הבייגלה המסורתי שנחשב זול יותר.

בשנה שעברה היו מכירות הבייגלה אל מול השטוחים זהות ושתי הקטגוריות אחזו בנתח שוק של כ-50%. בשלישון הראשון של 2014 חל היפוך במגמה וקטגוריית הבייגלה מחזיקה 60% מכלל שוק הבייגלה שמגלגל 137 מיליון שקל, בעוד השטוחים מהווים 40% ממנו. מגמה זו מתרחשת לנוכח הירידה בצריכה בשוק המזון והעובדה שהצרכנים מצמצמים צריכה בעיקר של מוצרים יקרים, ובמקרה זה מעדיפים את הבייגלה שמחירו זול ב-20% בממוצע לעומת השטוחים.

 

הבעלים של מאיר בייגל, גלעד זילברברג. החברה השקיעה 3 מיליון שקל בכניסה לתחום החטיפים המתוקים הבעלים של מאיר בייגל, גלעד זילברברג. החברה השקיעה 3 מיליון שקל בכניסה לתחום החטיפים המתוקים צילום: רונן אקרמן

 

על רקע זה, מנסות היצרניות לחפש מנועי צמיחה ונישות חדשות לחדור אליהן, כדי לפצות על הירידה בשוק הבייגלה. מאיר בייגל, השחקנית השלישית והקטנה בקטגוריה (לצד אסם ובייגל בייגל) החליטה לראשונה להיכנס לתחום החטיפים המתוקים. החברה השקיעה 3 מיליון שקל בכניסה לקטגוריה שמגלגת 400 מיליון שקל בשנה ותתחרה באסם עם מוצר חדש, פתי בייגל, שהוא שילוב של ביסקוויט פתי בר עם בייגלה.

 

"אנחנו מצפים להכנסות של 40-20 מיליון שקל ממכירות המוצר בתוך שלוש שנים", אמר גלעד זילברברג, בעלי מאיר בייגל. "אנחנו מציעים מוצר שהוא יותר טעים מהשטוחים המתוקים של אסם שירדו מהמדף, יותר בריא ממנו ובמחיר יותר נגיש לצרכן".

 

 פתיבייגל של מאיר בייגל. יתחרה באסם פתיבייגל של מאיר בייגל. יתחרה באסם צילום: אפיק גבאי

 

מבחינת החברה וכן מבחינת הקטגוריה, מדובר בחדשנות מוצרית, שמאיר בייגל מתכוונת להשיק גם בחו"ל. "אנחנו פרצנו לחו"ל וזו החדשנות הראשונה שאנחנו מציגים בארץ ונשיק אותה גם בחו"ל", אמר זילברברג, והוסיף כי החברה התלבטה בסוגיית המחיר. "החלטנו להשיק אותו במחיר מומלץ לצרכן של 6.50 שקלים בחנויות הדיסקאונט ו-6.90 שקלים בחנויות הנוחות. היתה לנו התלבטות כי הפיתוח לקח שנתיים וההשקעה של 3 מיליון שקל לא כוללת את השקעה השיווקית. אנחנו מצפים אחרי השקעה כזו לגבות את הפרמיה ואחרי הכל אנחנו מנהלים פה עסק. אבל מצד שני צריך לתת פתרון נגיש לצרכנים ובטח בתקופה כל כך רגישה מבחינה צרכנית".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x