$
פרסום ושיווק

הקניות לקראת חג הפסח בשיא, אבל סכומי הקנייה בשפל

כמות הקניות עלתה בשבוע האחרון ב־40%, שיעור העלייה הגבוה ביותר בשבע השנים האחרונות. אך גובה הקנייה הממוצעת צנח בכ־50 שקל לעומת השנה שעברה, נתון המעיד על זהירותם של הצרכנים

נורית קדוש 07:2813.04.14

האיפוק שגילו הצרכנים מאז תחילת השנה פינה את מקומו בשבוע החולף לקדחת קניות: אחרי שלושה חודשים דלים בקניות, נרשמה בסיכום השבוע שעבר עלייה בשיעור של 40% בכמות הקניות ביחס לתקופה המקבילה בפסח אשתקד. אך לצד העלייה הכמותית נרשמה גם ירידה כספית משמעותית, בשיעור של 11.9%, בגובה הקנייה הממוצעת – 362 שקל לקנייה לעומת 411 שקל בשבוע שקדם לפסח אשתקד – כך עולה מנתוני גמא ניהול וסליקה, שהתקבלו מסליקה של יותר ממיליון עסקאות צרכניות שנערכו בשבוע החולף ב־12 אלף נקודות מכר ברחבי ישראל.

 

מהנתונים עולה כי בערב פסח הנוכחי נרשמו סכומי הקנייה הנמוכים ביותר ביחס לכל ערבי הפסח שעברו. בנוסף גובה הקנייה הממוצע בשבוע החולף היה גבוה רק במעט מהשבוע שקדם לו - בשבוע הראשון של אפריל גובה הקנייה היה 353 שקל, הפרש של תשעה שקלים בלבד מסכום הקנייה לקראת החג בשבוע האחרון. ההמתנה ודחיית הקניות לשבוע האחרון שלפני החג, בצירוף הירידה הדרמטית בגובה הקנייה הממוצע מצביעים על הזהירות הגדלה של הצרכנים.

 

קניות בסופר (ארכיון) קניות בסופר (ארכיון) צילום: אוראל כהן

 

אריאל גנוט, מנכ״ל גמא, מסביר כי "ההבדל הגדול בין השנה לשנה הקודמת הוא שאשתקד התפרסו הקניות לחג על פני שלושה השבועות שקדמו לחג ואילו השנה הן התרכזו כמעט רק בשבוע האחרון שלפני הפסח. השבוע האחרון היה מעין צונאמי של קניות שלא ראינו כמותו בכל 13 שנות פעילות החברה. הגענו למחזורי שיא".

 

גם ברשתות חשו בכך שהקונים דחו את ביצוע הקניות לשבוע האחרון שלפני החג, וזאת למרות שמבצעי ההוזלות החלו כבר לפני שלושה שבועות.

 

עוד עולה מנתוני גמא כי הענפים שבהם חלה העלייה בגובה הקנייה בשבוע האחרון בשבוע האחרון הם אופנה, מזון, ציוד צילום, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מחשבים ותכשיטים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x