$
פרסום ושיווק

מנכ"לית סטימצקי: "מרץ היה קטסטרופלי"

חודש וחצי אחרי כניסת חוק הספרים לתוקף טוענת איריס בראל כי במרץ נרשמה ירידה חדה במכירות: "הקניונים ריקים, האנשים לא קונים"

נורית קדוש 14:5031.03.14

חודש וחצי אחרי כניסת חוק הספרים לתוקף, חושפת איריס בראל, מנכ"לית סטימצקי, ירידה חדה במכירות חודש מרץ. "חודש מרץ היה קטסטרופלי והתאפיין בירידה חדה במכירות". את הדברים אמרה בראל במסגרת הרחבת פעילות הרשת לתחום הציוד המשרדי.

איריס בראל איריס בראל צילום: אוראל כהן

 

בראל טוענת כי הירידה במכירות לא נבעה רק מכניסת חוק הספרים לתוקף, אלא מאפיינת את כלל ענף הקמעונאות. "הקניונים ריקים ואנשים לא קונים. העובדה שהשנה לא הרגשנו את החורף, גרמה לכך שפחות לקוחות הגיעו לקנות בגדים בקניונים וכתוצאה מכך, גם אנחנו נפגענו". בתחום הספרים סובלות הרשתות לדברי בראל מכך שגובה קניה ממוצעת ירד מ- 95 שקל ל- 65 שקל, נוכח ביטול מבצעי ההנחות והורדת המחיר הקטלוגי לספרים חדשים.

 

בתוך כך, בהשקעה של מיליון שקל, סטימצקי מרחיבה את פעילותה ונכנסת לתחום הציוד המשרדי בקונספט של Shop in Shop''. הרשת הציבה עמדות ציוד משרדי הכוללות כלי כתיבה, ראשי דיו מקוריים של HP, צרכי משרד ויצירה. לדברי בראל,: "ההחלטה להיכנס לתחום הציוד המשרדי, הינה החלטה אסטרטגית, שהתבצעה בעקבות זיהוי הוואקום שנוצר עקב סגירת חלק מסניפי אופיס דיפו. ההתרחבות לתחום הציוד המשרדי תאפשר לסטימצקי לפנות לקהלי יעד חדשים".

 

בשלב זה מהוות מחלקות כלי הכתיבה רק כ- 20% ממכירות הרשת, אולם בראל מעריכה כי בעוד עשר שנים תהווה קטגוריית הציוד המשרדי כמחצית מהחנות והספרים יחזיקו בשטח דומה. עוד צופה בראל כי הרשת תמנה אז רק כ- 100 חנויות.

 

על פי נתוני הרשת, תחום הציוד המשרדי מגלגל מיליארד שקל בשנה, 250 מליון שקל מתוכם בחזרה לבית הספר. ב-2011 אופיס דיפו היוותה 35% מהשוק, קרביץ 24% וחנויות פרטיות אחרות 41%. היקלעות אופיס דיפו בשנה החולפת להקפאת הליכי הביאה להיחלשותה ובסטימצקי מעריכים כי יוכלו לחלוש על כ- 25% מהמכירות הקמעונאיות בתחום.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x