$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

יצרני המזון נפגשו כדי לתכנן קמפיין משותף למקרה שתפרוץ שוב מחאה צרכנית

בפגישה השתתפו נציגי חברות המזון הגדולות והבינוניות, ובהן שטראוס, אסם ויוניליוור. הקמפיין של היצרנים מתוכנן להבליט את חלקה של הממשלה בעליית מחירי המזון

נורית קדוש 07:0326.03.14

מנהלי חברות מזון מובילות נפגשו שלשום במטרה לתכנן קמפיין להתמודדות עם התפרצות מחודשת של מחאה צרכנית, כך נודע ל"כלכליסט". הפגישה התקיימה במשרדי קוקה־קולה ישראל והשתתפו בה נציגי חברות המזון הגדולות והבינוניות, ובהן שטראוס, אסם ויוניליוור. מנכ"ל קוקה־קולה איציק תמיר הוא יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים.

הקמפיין של היצרנים מתוכנן להבליט את חלקה של הממשלה בעליית מחירי המזון. לדברי בכיר בענף שנציג של החברה שלו השתתף בפגישה, "כמו שהציבור מבין היום שהממשלה היא שאחראית לכך שמחירי הנדל"ן גבוהים וביכולתה להפחיתם, כך הגיע הזמן שיבינו שהממשלה אחראית גם לכך שמחירי המזון כאן גבוהים ביחס לעולם".

 

יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, איציק תמיר יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, איציק תמיר צילום: עמית שעל

 

לדבריו, במסגרת הפגישה נידונה הדרך להסביר את התרומה שיש למע"מ ולעלויות נוספות על המחירים לצרכן. מנכ״ל שהשתתף גם הוא בפגישה טוען כי לא מדובר בהיערכות למחאה אלא בקמפיין לשיפור תדמית התעשייה, "כי בתקופה האחרונה משמיצים אותה ומתייחסים אל היצרנים כאל חבורת רמאים שרק רוצה לסחוט כסף. אין לנו כוונה להטיל בוץ בממשלה, אלא לבקש שתיתן את חלקה להפחתת מחירי המזון".

 

חששם של היצרנים ממחאה חוזרת מנומק בירידה ברכישת מוצרי מזון, שעשויה להעיד על הצטברות מחודשת של זעם ציבורי. פרט לכך, בתעשיית המזון חשים בתקופה האחרונה תחת מתקפה בעקבות חוק המזון שמגביל את הספקים הגדולים, ולנוכח הצהרות הממשלה שתטפל במחירי המזון הגבוהים, בין היתר באמצעות פיקוח על הרווחיות והרחבת היבוא.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x