• תפריט
פרסום ושיווק

כיל מהמרת על משרד הפרסום שהריץ את לפיד

יצרנית האשלג החליטה לצאת בקמפיין לשיפור תדמיתה. במכרז שערכה גבר משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, שאחד מבעליו הוא יורם באומן ששימש כקמפיינר של יאיר לפיד בבחירות, על משרד אדלר חומסקי. כיל: "בחרנו במשרד שקיבל את הציונים הגבוהים יותר"

עמיר קורץ וליאור גוטמן 06:4923.09.13
יצרנית האשלג כיל שכרה את שירותי משרד הפרסום באומן בר ריבנאי לצורך שיפור תדמיתה ועל רקע ההחלטה הצפויה על גובה התמלוגים שתיאלץ לשלם למדינה, כך נודע ל"כלכליסט".

באומן בר ריבנאי היה משרד הפרסום שליווה את מפלגת יש עתיד ואת שר האוצר יאיר לפיד במהלך הבחירות האחרונות לכנסת. אחד מבעלי באומן בר ריבנאי הוא יורם באומן (לצד פובליסיס העולמית), איש פרסום ותיק הנחשב למקורב מאוד ללפיד, ושימש כיועצו האסטרטגי וכקמפיינר שלו במהלך מערכת הבחירות.

יורם באומן (מימין) ויאיר לפיד. באומן נמנה עם הכוורת של שר האוצר יורם באומן (מימין) ויאיר לפיד. באומן נמנה עם הכוורת של שר האוצר צילום: אוראל כהן

 

על פי הערכות בענף, תקציב הפרסום של כיל מוערך בעד 8 מיליון שקל בשנה, עלות שתכלול בין השאר הפקת תשדירים ומודעות עבור השוק המקומי והזר.

 

כשראובן אדלר ישב ב"פורום החווה"

 

משרד הפרסום באומן בר ריבנאי גבר בשלב הסופי של המכרז על משרד הפרסום אדלר חומסקי. בעבר היה אדלר חומסקי הפייבוריט של חברות רבות במשק שרצו להתקרב למוקדי הכוח הפוליטיים, בעיקר בתקופה שבה ראובן אדלר (שבינתיים מכר את מניותיו במשרד שהקים) שימש כיועץ קרוב של ראשי הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואריאל שרון, והיה חבר ב"פורום החווה".

 

בסביבת כיל שוללים את הטענה שלפיה הקרבה של באומן ללפיד היתה שיקול בבחירת משרדו. הם גם מציינים שלפיד כבר אסר על המיזוג שתוכנן בין כיל לחברת פוטאש הקנדית, והחליט על מינוי ועדה מקצועית שתקבע את גובה התמלוגים שהחברה תשלם.

 

עוד מזכירים המקורבים כי בעבר כבר הסתייעה כיל במשרד הפרסום אדלר חומסקי ולא במשרדי פרסום המקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו. "ישנן חברות פרסום אחרות במשק שידועות בקרבתן לליכוד", אמר המקורב, "כך שבחירה בהן היתה משפרת לכאורה את מעמדה של כיל, מציאות שלא התקיימה בפועל".

 

בכיל מסבירים שבחרו במשרד באומן בר ריבנאי לאחר תהליך בדיקה מעמיק ויסודי. "לאחר תהליך של קביעת קריטריונים ואמות מידה לחברת הפרסום שתלווה את כיל בארץ ובעולם, נבחרו לשלב הסופי שתי חברות פרסום מהגדולות והטובות ביותר בישראל – אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי", מסרה כיל בתגובה. "במהלך מכרז של כמה שבועות, שלווה בייעוץ מקצועי, הציגו שתי החברות יצירתיות, יכולת קריאייטיבית ומוטיבציה גבוהה. בסופו של דבר, כיל בחרה את משרד הפרסום שקיבל את הציונים הגבוהים יותר בקטגוריות השונות שנכללו במכרז, כולל עלויות ותמחור עבודה ומדיה".

 

"התמודדנו וניצחנו כי היינו טובים יותר"

 

כיל אינה חברת צריכה ואינה רגילה לערוך מסעות פרסום, ולכן נשאלת השאלה מדוע החברה בוחרת כעת לצאת בקמפיין פרסומי. סיבה אפשרית היא שמדובר בהיערכות למאבק הצפוי סביב מסקנות ועדת ששינסקי השנייה.

 

מנכ"ל כיל סטפן בורגס. "תהליך בדיקה מעמיק ויסודי" מנכ"ל כיל סטפן בורגס. "תהליך בדיקה מעמיק ויסודי" צילום: סיון פרג'

 

כזכור, בחודש יוני מינה שר האוצר לפיד ועדה בראשות פרופ' איתן ששינסקי, שעתידה לקבוע מהו חלקה הראוי של הממשלה (שמורכב מתמלוגים וממסים) בגין כריית משאבי טבע שונים. הוועדה תבחן בעיקר את ענפי המינרלים והמים, זאת לאחר שבמהלך 2010 עמד פרופ' ששינסקי בראש הוועדה שהמליצה להעלות את סך המיסוי שישלמו חברות הנפט והגז למדינה מ־37.5% לרף של עד 62%.

 

מקורבים לכיל אמרו ל"כלכליסט" כי מנכ"ל החברה החדש סטפן בורגס בוחן אפשרות להשתמש בפרסום ככלי שיסביר את פעילות החברה, משום שלא כל האנשים בישראל יודעים בכלל מה עושה כיל. בנוסף הסבירו המקורבים לחברה שכיל היא מותג בינלאומי שחלק מעבודתו נעשה בחו"ל, ושם יש צורך בהסברה על פעילות החברה, כך שבהחלט ייתכן שעיקר העבודה הפרסומית תיעשה דווקא מעבר לים.

15תגובות
בטל שלח
  • הם משלמים למשרד הפרסום של לפיד, מתוך הנחה שהוא מקורב לשר ויוכל להשפיע על מהלכיו (ל"ת)
    רני, (24.09.13)
  • תזכרו לפעם הבאה שאתם בוחרים שדר חדשות לכנסת!!! (ל"ת)
    איש, (23.09.13)
  • הגם אתה ברוטוס (הכוונה כמובן ללפיד) - שיטת השקשוקה סיפור ההמשך... (ל"ת)
    משה, (23.09.13)
  • מישהו מכם קונה אשלג??? הפירסום נועד להשפיע על מקבלי ההחלטות בישראל יש רק לקוח אחד שקונה אשלג בכמות שאינה זניחה (חיפה כימיקלים). אם כי"ל משקיעה 8 מילין ש"ח בפירסום באמצעות המשרד שהריץ את שר האוצר זה לא כדי לשכנע אתכם לקנות אשלג אלא כדי לשכנע את מקבלי ההחלטות לאפשר לכי"ל להמשיך לזהם, לפגוע בנוף ובאיכות הסביבה, לשלם תמלוגים נמוכים ומיסים נמוכים, להמשיך ולקבל מענקי השקעה וענקים אחרים, להמשיך ולפעול כקרטל עולמי ולעשוק את הציבור בישראל ואת צרכני האשלג בעולם כולו.
    ב.ק., (23.09.13)
לכל התגובות