$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

פרוקטר אנד גמבל מוותרת על שיווק מותג טיפוח השיער הרבל אסנס בארץ

עשור לאחר השקתו, ובשל ירידה דרסטית במכירות, תוריד ענקית הצריכה את המותג מהמדפים

אורנה יפת 10:0511.04.13

פרוקטר אנד גמבל מפסיקה לשווק בישראל את מותג טיפוח השיער שלה הרבל אסנס. ל"כלכליסט" נודע כי החברה החליטה לאחרונה להפסיק לתמוך בארץ במותג הכולל סדרת שמפו ומרכך, ולאחר חיסול המלאי על מדפי רשתות השיווק בחודשים הקרובים, הוא ייעלם מהשוק.  

בחברה החליטו לוותר על המותג לאחר שלא הצליח להיטמע בשוק הישראלי והוא תפס נתח של 1% בלבד מקטגוריית השמפו. פרוקטר השיקה את הרבל אסנס בישראל בשנת 2003 בהשקעה של 2.5 מיליון דולר. הוא הוחדר לשוק כמותג המכיל צמחים אורגניים ורכיבים טבעיים, מתוך תקווה כי ישתלב בטרנד הבריאותי ששטף את העולם. אלא שהמסר לא עבר בהצלחה ובעוד שני מותגי השיער האחרים של פרוקטר - הד אנד שולדרס ופנטן - הצליחו ותפסו קרוב ל־30% מהשוק, נחל הרבל אסנס כישלון.

 

 

שני המותגים פגעו במידה מסוימת בהצלחת הרבל, מוצבו כמותגי פרימיום ושווקו על ידי פרוקטר במחירים גבוהים יחסית של 28–32 שקל. במקביל, לדברי גורמים בשוק, גם כאשר מחיר הרבל אסנס "נשחט" על ידי רשתות השיווק וירד מ־20 שקל בממוצע לכ־10 שקלים, המכירות שלו לא הצליחו להתרומם. בנוסף, בעוד שבשני המותגים האחרים השקיעה פרוקטר בחדשנות ושיפור טכנולוגי הרבל אסנס נזנח מאחור.

 

מהחברה נמסר כי היא ממשיכה להוביל את קטגוריית השמפו בישראל עם פנטן והד אנד שולדרס ושההחלטה להפסיק את שיווק המותג התקבלה "לאור תוצאות המכירות של הרבל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x