$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

פישמן רוצה להשתלט על חנות הצעצועים השכונתית

קבוצת פישמן מנסה למצוא מנוע התרחבות לטויס אר אס הוותיקה, ומשיקה פיילוט לטוי בוקס - רשת חנויות צעצועים שתפעל בשכונות ובמרכזים מסחריים, ותנסה להפוך את החנויות השכונתיות לסניפי זכיין

אורנה יפת 07:0028.03.13

פישמן רשתות, מקבוצת פישמן, מנסה להגדיל את הנוכחות שלה בשוק הצעצועים: ל"כלכליסט" נודע כי הקבוצה נערכת לפיילוט ראשון של חנות טויס אר אס שכונתית.  

 

החנויות החדשות, שיפעלו תחת השם טוי בוקס, ישתרעו על 100–200 מ"ר ויפעלו בשכונות ובמרכזים מסחריים - מקומות שבהם פועלים, בדרך כלל, שחקנים פרטיים. חלק מהקונספט הוא להגיע לבעלי חנויות צעצועים פרטיות, הפועלים בשכונות ובמרכזים מסחריים, ולהציע להם להצטרף לרשת תחת המותג הבינלאומי במודל של זכיינות.

 

חנות מרשת טויס אר אס חנות מרשת טויס אר אס צילום: אוראל כהן

 

הפיילוט הראשון צפוי להיערך במרכז מסחרי בנתניה: טויס אר אס פנתה לבעליה של חנות צעצועים מקומית קטנה שפועלת במתחם, והציעה לו להצטרף כזכיין לרשת החדשה. ביצועי הפיילוט יכריעו אם וכיצד להרחיב את הפעילות לסניפים ולזכיינים נוספים.

 

שתי רשתות הצעצועים של קבוצת פישמן, טויס אר אס והפיראט האדום, מפעילות חנויות בשטחי מסחר של מאות מטרים רבועים; חלק מהחנויות מגיעות ל־1,500 מ"ר. טוי בוקס, לעומת זאת, מתוכננת להיות רשת של שטחים מצומצמים. הרשת לא תתחרה בטויס אר אס שמספקת חוויית קנייה מסוג אחר, או בפיראט האדום שמציעה מחירים נמוכים ופועלת בפאואר סנטרים.

 

גורמים בענף הצעצועים מביעים ספק נוכח סיכויי ההתממשות של מהלך כזה, וטוענים כי הוא אינו כלכלי וכי בעלי חנויות צעצועים קטנות יתקשו לעמוד בתשלום דמי הזיכיון. בכירים בענף אמרו ל"כלכליסט" כי בעלי חנויות צעצועים פרטיות מתקשים להרוויח לאורך זמן, וכזכיינים הם נדרשים גם לדמי זיכיון וגם לתשלום עמלה חודשית - זאת בעוד מחזורי המכירות שלהם אינם גבוהים בהשוואה לאלו של חנויות הצעצועים הגדולות.

 

מצד שני, הרשת החדשה יכולה לאפשר לקבוצת פישמן להתרחב. טויס אר אס מפעילה כיום 21 חנויות צעצועים גדולות, ואייל פישמן, מבעלי פישמן רשתות, מעריך את פוטנציאל ההתרחבות של הרשת ל־25–26 חנויות בסך הכל, כך שהרשת הולכת ומתקרבת למיצוי פוטנציאל ההתרחבות שלה. התרחבות נוספת בקונספט של חנויות גדולות, שתופסות שטח רב ומייצרות הוצאות רבות, היא מהלך קשה ויקר, וטוי בוקס מייצרת אפיק התפתחות חלופי. יתרון נוסף שמציע הקונספט החדש על החנויות הגדולות הוא בקניונים, שם דמי השכירות מכתיבים חנויות קטנות שמייצרות מכירות גדולות.

 

אייל פישמן אישר את המידע ומסר ל"כלכליסט": "הפיילוט לקונספט החדש נעשה באישור טויס אר אס העולמית. אין לנו הרבה יכולת לגדול עם חנויות גדולות של טויס אר אס. הכוונה בחנויות החדשות היא לפתוח בשכונות או במרכזים מסחריים ולהתמקד בשירות ובנוחות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x