$
פרסום ושיווק

תפרון במו"מ למכירת פעילות בגדי הים שלה ב-300 אלף דולר

מנכ"ל החברה עמית מרידור: המניע למכירה היה התמקדות בפעילות האל-תפר שמייצגת את היתרון היחסי של החברה על חברות דומות בעולם

גיל קליאן וניר צליק 08:1319.03.13
חברת הטקסטיל תפרון דיווחה אתמול כי היא מנהלת מו"מ למכירת פעילות בגדי הים שלה תמורת כ־300 אלף דולר. כעת מעריכים בשוק כי אם יבשיל המו"מ לחוזה מכירה זה יקרה בימים הקרובים, כאשר בגלל היקפה המצומצם של הפעילות ירכוש אותה גורם ישראלי.

 

עמית מרידור, מנכ"ל תפרון עמית מרידור, מנכ"ל תפרון צילום: ישראל הדרי

 

מנכ"ל החברה עמית מרידור הסביר בשיחה עם "כלכליסט" כי המניע למכירה היה התמקדות בפעילות האל־תפר, שלדברי מרידור מייצגת את היתרון היחסי של החברה על חברות דומות בעולם. אותה טכנולוגיה לדברי מרידור פועלת היטב בשוקי ההלבשה התחתונה ואופנת הספורט - אך לא כל כך בשוק בגדי הים.

 

"הודענו לפני יותר משנה שהייחודיות של תפרון היא בתחום האל־תפר", אמר מרידור, "יש לנו בתחום הזה מובילות טכנולוגית עולמית. הודענו שכל מה שלא בתחום הזה - אנחנו נלך ונצמצם אותו. תחום בגדי הים בישראל היה פעם גדול ומעניין, אבל אין לנו שום מפעל בארץ שמייצר בגדי ים ואנחנו פה חטיבה קטנה עם ייצור אצל קבלני משנה במצרים. יצאנו מזה כי אנחנו רוצים להתמקד במה שאנחנו טובים בו. בנוסף, זה תחום עונתי מאוד, יש מכירה רק חמישה חודשים בשנה". לדברי מרידור, "בגדי ים זה משהו מאוד אופנתי, יש המון אקססוריז, הבדים מתחלפים בכל עונה, ההדפסים משתנים כל הזמן - ועולם האל־תפר לא בנוי לזה. גם הכמויות הנמכרות לא מספיק גדולות".

 

בנוסף דיווחה אתמול תפרון על תוצאותיה לשנת 2012. בסיכום השנה הכנסות תפרון קטנו ב־4.2% לסכום של 113.5 מיליון דולר (מכירות בגדי הים עמדו על 15.5 מיליון דולר, ירידה של 11%), אך החברה הצליחה לעבור לרווח תפעולי צנוע של כחצי מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 3.5 מיליון דולר בשנת 2011. בשורה התחתונה דיווחה תפרון על הפסד נקי של חצי מיליון דולר בשנת 2012, לעומת הפסד של 4.3 מיליון דולר ב־2011. השיפור בתוצאות נבע בעיקר מהליכי התייעלות שכללו פיטורי עובדי מטה, לצד שינוי בספקים של החברה כדי להקטין עלויות. "בסך הכל המגמה ממשיכה להיות טובה", סיכם מרידור.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x