• תפריט
פרסום ושיווק

קרב סכינים: יוניליוור תנסה לערער את שליטת ג'ילט בשוק סכיני הגילוח העולמי עם AXE

בימים הקרובים יגיע הסכין החדש של החברה למדפים בארה"ב. השוק נשלט כיום ללא עוררין על ידי ג'ילט של פרוקטר אנד גמבל

גיל קליאן 08:3513.02.13
האם השליטה הבלתי מעורערת של ג'ילט (פרוקטר אנד גמבל) בשוק סכיני הגילוח בעולם הולכת להתערער? בעוד כמה ימים יעלה על מדפי רשת וולמארט בארה"ב סכין גילוח תחת המותג אקס (AXE) של יוניליוור, סכין שפותח למעשה עם חברת סכיני הגילוח שיק. מדובר בפרק נוסף במלחמות פרוקטר ויוניליוור, שתי חברות מוצרי הצריכה הגדולות בעולם, המתחרות על לבו של הלקוח ברשתות השיווק בעשרות קטגוריות שונות תחת מותגים שונים.

 

הבחירה להשיק את הסכין החדש בארה"ב היא ניסיון שאפתני של יוניליוור: מחזור המכירות של שוק סכיני הגילוח בארה"ב מסתכם בכ־1.8 מיליארד דולר בשנה ונשלט ללא עוררין על ידי ג'ילט של פרוקטר, שתופס כ־80% מהשוק. במדינות אחרות נתח השוק של ג'ילט נמוך יותר, כך שניתן להניח שליוניליוור היתה יכולה להיות התחלה קלה יותר במדינה אחרת. בישראל נתח השוק של ג'ילט נאמד ב־95% ושליטתה בשוק המקומי כמעט מוחלטת.

 

 

ביוניליוור ישראל לא ידעו לומר אתמול בתגובה לפניית "כלכליסט" מתי ואם סכין הגילוח החדש יושק בישראל, אך יש כאלה

ברשתות הקמעונאיות שישמחו למותג מתחרה בג'ילט, במיוחד כשהוא מתבסס על מותג שהצליח לחדור לשוק המקומי כמו AXE.

 

מאז הושקו הדאודורנטים של AXE בישראל ב־2005, נחל המותג הצלחה גדולה, וב־2008 הגיע למעמד של המותג המוביל בשוק בקטגוריית הדאודורנטים לגברים והצליח להניע צמיחה בכל הקטגוריה.

 

בארה"ב מתכננת יוניליוור למשוך את הצרכנים, בין השאר באמצעות מחיר אטרקטיבי. הסכינים החדשים של אקס יתומחרו ב־2.5 דולרים לסכין, לעומת 3 דולרים לסכין של מאך 3 ו־4 דולרים לסכין של ג'ילט פיוז'ן פרוגלייד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x