• תפריט
פרסום ושיווק

סודה סטרים: "קשת מסרבת לשדר סרטון פרסומת שלנו"

סודה סטרים פנתה לזכיינית ערוץ 2 כדי לשדר סרטון פרובוקטיבי שעלול לפגוע בקוקה־קולה. בקשת, שבעלת השליטה בה היא יצרנית המשקה, ביקשו לערוך בו שינויים. קשת: "הם טרם העבירו חוות דעת משפטית כנדרש"

אורנה יפת 08:2415.01.13

זכיינית ערוץ 2 קשת מעכבת פרסומת טלוויזיה של חברת סודה סטרים שיועדה לשידור ביום הבחירות ב־22 בינואר.

ל"כלכליסט" נודע כי סודה סטרים ביקשה מקשת להעלות לאוויר סרטון פרסומת פרובוקטיבי שבמהלכו רואים בקבוקים, הדומים לבקבוקי קוקה־קולה, מתנפצים, אך בקשת סירבו לשדר את הסרטון במתכונתו הנוכחית ודרשו מהחברה לערוך בו שינויים.

 

מתוך הסרטון של סודה סטרים שנפסל באנגליה מתוך הסרטון של סודה סטרים שנפסל באנגליה

 

בסודה סטרים טוענים כי מדובר בהתנהלות תמוהה של קשת, במיוחד לאור העובדה כי בעלת השליטה בזכיינית היא החברה המרכזית למשקאות (קוקה־קולה ישראל).

 

בקשת, מנגד, טוענים כי "לא עלה ולא נשקל אינטרס כזה או אחר של בעלי המניות של קשת בקשר לשידור הפרסומת. מדובר בפרסומת שנפסלה לשידור לפני כחודש ימים בבריטניה מטעמים רגולטוריים. בבריטניה סודה סטרים שינתה את הפרסומת בהתאם לכללי הרגולציה".

 

בין משרד הפרסום של סודה סטרים, פוגל אוגילבי, לבין קשת היו בשבועות האחרונים חילופי אימיילים ושיחות טלפוניות במהלכן דרשו אנשי קשת מהחברה לעשות שינויים בצבעוניות של הוויז'ואלים כדי שלא יזכירו מותגים קיימים כמו קוקה־קולה. בתחילת השבוע שלחה סודה סטרים באמצעות משרד עו"ד גולדפרב זליגמן מכתב לסמנכ"ל השיווק של קשת, צבי ליבליך, ובו דרשה לקבל בכתב את הסיבה הרשמית להתנגדות זכיינית הרשות השנייה לאישור הפרסומת. במכתב עומדת סודה סטרים על כך שהסרטון ישודר, היות ולטענת החברה הוא עומד בהוראות הרשות השנייה.

 

בפרסומת נראים בקבוקי משקאות קלים המתנפצים עם כל לחיצה על מכשיר הסודה סטרים. אמנם הבקבוקים אינם ממותגים, אך הטענה בקשת היא כי המראה הכללי ובעיקר הצבעים שלהם מדמים את הבקבוקים של המתחרה ומזכירים את המותגים קוקה־קולה, קינלי וספרייט.

 

הסרטון נפסל לאחרונה לשידור באנגליה בטענה כי הוא משמיץ מותגים מתעשיית המשקאות התוססים. עם זאת, הוא אושר לשידור במדינות אחרות, ואף צפוי להיות משודר בגמר הסופרבול האמריקאי בחודש הבא. בישראל ביקשה החברה להעלות את החלק הראשון של הקמפיין כבר ביום הבחירות, על מנת לנצל את הרייטינג הגבוה ביום זה, כאשר הקמפיין המלא צפוי לעלות במרץ. כבר לפני מספר שבועות פנתה סודה סטרים לזכיינית כדי לאשר מראש את הסרטון.

 

במסגרת התכתבות בין הצדדים ציינה סודה סטרים בפני הזכיינית כי "כל הברנדים המופיעים בסרטון הומצאו ועוצבו לצורך ההפקה ואינם מותגים אמיתיים של חברת משקאות". בתגובה נענתה על ידי קשת כי הדרישה לטשטוש הצבעים והבקבוקים בעינה עומדת וכי "לא בכדי נבחרו הצבעים המוצגים בתשדיר".

 

אפי אשל, מנכ"ל סודה סטרים ישראל, אמר ל"כלכליסט" כי "בקשת לא מוכנים להוציא לנו מכתב רשמי עם הסבר מדויק מה פסול בפרסומת שלנו ומדוע הטיפול בבקשה הועבר ישירות למחלקה המשפטית של הזכיינית". לדבריו, במקום שקשת תיתן הסבר לחברה מה פסול בפרסומת, היא דורשת מסודה סטרים לתת הסברים מדוע הפרסומת ראויה. "זה הזוי לבקש מאיתנו לתרץ מדוע הסרט ראוי לפרסום. נראה לי קצת מופרך שהם לא מעלים את הדברים על הכתב ורק מדברים בעל פה עם משרד הפרסום שלנו. הם מושכים זמן".

 

קשת דחתה את הטענות: "קשת כפופה לכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והיא נוהגת על פיהם. לא יסייע כל ניסיון ציני ללחוץ על קשת לפעול שלא על פי חוק. בכדי לקדם את הליך אישור הפרסומת מול הרשות השנייה, התבקשה סודה סטרים, כמו מפרסמים אחרים, להעביר לידי קשת חוות דעת משפטית לפיה הפרסומת עומדת בכללים, וכן תסריט בעברית של הפרסומת. משום מה, עד היום לא התקבלה חוות דעת כזו וההחלטה אם לשדר את הפרסומות ואם לאו, נתונה בידי הרשות השניה ולקשת אין כל שיקול דעת בעניין".

 

בטל שלח
    לכל התגובות