$
פרסום ושיווק

HOT מעתיקה את מודל הסלולר לטלוויזיה

חברת הכבלים השיקה היום 4 חבילות טלוויזיה חדשות המשלבות ערוצי פרימיום שעד היום נרכשו בנפרד

רותי לוי 20:2609.01.13

חברת HOT  השיקה היום (ד') את המושג "טלוויזיה ללא הגבלה". למעשה, מדובר ב – 4 חבילות חדשות שיוצעו ללקוחותיה הקיימים והחדשים המשלבים כברירת מחדל גם את מגוון ערוצי הפרימיום. עד היום נמכרו ערוצי הפרימיום (כמו ערוץ 5+, ערוץ הביוגרפיה, ערוץ הופ! לילדים או ערוץ ויוה) בצורה נפרדת ובתשלום נוסף, מחוץ לחבילות הבסיס. הלקוחות יכולים היו לרכוש ולהסיר אותם מהחבילה בעת הצורך. למשל, את ערוצי הספורט לתקופת משחקי היורו או את ערוצי הילדים לתקופת החופש הגדול. מחיר הערוצים נע בין 9-50 שקל לערוץ.

 

החבילות החדשות של HOT, כאמור, כוללות את כל הערוצים – חבילת " טלוויזיה פלטינום" תימכר ב – 399 שקל. HOT חישבה כי השווי הכספי של החבילה לפני המהלך עמד על 914 שקל. לקוחות שיצטרפו בשבועיים הקרובים, לפני תום החודש, יהנו ממחיר השקה של 315 שקל בחודש למשך שנה. לקוחות שאינם מעוניינים בערוצי הספורט שבחבילה יכולים לרכוש את חבילת " טלוויזיה טופ" שעלותה 249 שקל, גם במקרה זהHOT חישבה את השווי הכספי הפוטנציאלי ללקוחות שהיו רוכשים את כל הערוצים בנפרד – 743 שקל.

 

מנכ"ל HOT הרצל עוזר וסמנכ"לית השיווק סביון בר סבר במסיבת העיתונאים המשיקה את המסלולים מנכ"ל HOT הרצל עוזר וסמנכ"לית השיווק סביון בר סבר במסיבת העיתונאים המשיקה את המסלולים צילום: עמית שעל

 

גם השיקה שתי תוכניות טריפל תואמות (טופ ופלטינום) הראשונה כוללת את חבילת הטלוויזה "טופ" עם טלפון קווי ללא הגבלה ותשתית אינטרנט במהירות 30 מגה-ביט ב – 349 שקל. השנייה כוללת את חבילה הטלוויזיה "פלטינום" עם טלפון קווי ללא הגבלה ותשתית אינטרנט של 100 מגה-ביט ב- 499 שקל.

 

ההשקה הצניעה עליית מחירי הערוצים

 

על הנייר נדמה כי מדובר בהוזלה דרמטית, אך קשה שלא לתהות כמה היענות תהיה לחבילות החדשות. HOT העתיקה את מודל הסלולר והטלפון הביתי "ללא הגבלה" אל מקלט הטלוויזיה, אך דווקא שם נדמה כי הצרכן מחפש פרסונליזציה והתאמה אישית – חבילה צרה והוגנת עם אפשרות לרכוש בנפרד תוכן לפי דרישה. חבילה שחסרה היום בשוק הטלוויזיה הישראלי. ל - HOT הייתה הזדמנות לייצר חבילה כזו לפני חודש, כאשר חברות הטלוויזיה השיקו חבילה צרה, בהוראת הרגולטור. אלא שהחבילה הצרה, לא איזנה את החוסר: היא הגיעה עם מנעד ערוצים מצומצם במיוחד, מחיר גבוה ב 40% מהבטחת שר התקשורת וללא אפשרות לתחבר לשירותי VOD.

 

למעשה, המהלך נראה כמו תגובה מאוחרת למבצע שהשיקה yes בתחילת החודש. מזה מספר שבועות שחברת הלווין מציעה ללקוחותיה להוסיף חבילת של 11 ערוצי פרימיום בעלות של 19.90 שקל בחודש , HOT כהרגלה עשתה צעד אחד רחוק יותר והציעה את כל ערוצי הפרימיום כמקשה אחת.

 

אם באמת קיימים לקוחות כל כך כבדים שצורכים ומשלמים על מספר גדול יחסית של ערוצי פרימיום בקביעות, אזי החבילות החדשות עשויות דווקא להיות בעוכרה של חברת הכבלים שכן המעבר אליהן יוריד את ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח שעומדת כיום על 213 שקל .

 

מסיבת העיתונאים הלא אופיינית שכינסה החברה לשם הכרזה על החבילות החדשות, נועדה למסגר אותן כמהלך דרמטי. אך מעניין כי הצרכנים בארץ מתלוננים מאז ומתמיד על כך שהם נאלצים לשלם על ערוצים שאינם צופים בהם ו -HOT בתגובה ניפחה להם את החבילה עוד יותר. עוד מעניין כי השקת החבילות מצניעה עליית מחירי ערוצי פרימיום שנרכשים בצורה הישנה. מי שלא יצטרף לחבילות החדשות – ישלם מעתה עד 17% יותר על ערוצי הפרימיום שירכוש בנפרד.

 

x