$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": רשת לוצ'י מתכננת לסגור סניפים

הרשת, בבעלות קרייזי ליין, פנתה למספר קניונים כדי לסיים את חוזי השכירות של חנויות מפסידות. המנכ"ל: "אנחנו עובדים כרגיל. רק נזהרים יותר"

אורנה יפת 08:2203.10.12

רשת האופנה לוצ'י בוחנת את המשך דרכה ומנסה לבצע תוכנית הבראה. הרשת, שנמצאת בבעלות משפחת לוין, בעלת השליטה בקרייזי ליין, מתכננת לסגור חנויות מפסידות ולבחון מחדש את פעילות החנויות הנותרות לאחר עונת החורף הנוכחית.

 

לוצ'י לוצ'י צילום: אוראל כהן

 

ל"כלכליסט" נודע כי הרשת פנתה להנהלות הקניונים בבקשה לסיים את השכירות של חנויות שמפסידות כסף רב והיא עתידה לסגור בחודשים הקרובים את החנויות בקניון השרון בנתניה, ובקניון אבנת בפתח תקווה. כפי הנראה צפויה לוצ'י לסגור גם את החנות בקניון איילון. מלבד סגירת חנויות מפסידות ביקשה הרשת מהקניונים גם אופציה להחזיר להם חנויות נוספות אם לא תצליח להפוך אותן לרווחיות בחודשים הקרובים. בחלק מהחנויות יש לרשת חוזים ארוכי טווח מול הקניונים ולכן היא תצטרך להגיע עמם להסדר.

 

במסגרת הניסיונות להבריא את הרשת, הקפיאה הנהלת החברה את פתיחת החנויות ובשנה האחרונה לא נפתחה אף חנות של רשת האופנה. גם במהלך השנה הקרובה אין לרשת תוכניות התרחבות.

 

רשת לוצ'י נרכשה כאשר מנתה 13 חנויות וכיום היא פועלת עם 35 סניפים, מרביתם בקניונים ומרכזים מסחריים. היא פונה לקהל יעד של צעירות בגילי 18 עד 30, והפרזנטורית שלה היא הדוגמנית־שחקנית רותם סלע. משפחת לוין רכשה את הרשת מערן וליאור קרייצר במרץ 2007, בתקווה כי תהווה סינרגיה לרשת קרייזי ליין, הפונה לנשים מבוגרות יותר, ובין היתר מיתגה אותה מחדש באמצעות חברת המיתוג ניאו גרופ.

 

בראיון ל"כלכליסט" אמרה ב־2009 עופרה שביט לוין, כי המשפחה השקיעה עשרות מיליוני שקלים בלוצ'י, בין היתר בפתיחת חנויות, מיצוב מחדש, החלפת הלוגו ונראות חדשה לחנויות ובתחלופה גדולה של דגמים. בקרייזי ליין ראו בלוצ'י מנוע צמיחה והצליחו להכפיל את מספר החנויות, אך לוצ'י נפגעה בין היתר מכניסת הרשתות הבינלאומיות H&M ו־forever 21 שפונות לקהל יעד של נשים צעירות ומציעות פריטי לבוש אופנתיים עם ניחוח של חו"ל ובמחירים מופחתים, גם על חשבון האיכות.

 

יאיר כפרי, מנכ"ל לוצ'י, הכחיש שהרשת שוקלת להפסיק פעילות. "אנחנו עובדים כרגיל. הכל בסדר וכבר הזמנו את הקולקציה לעונת הקיץ הבאה. בשלב זה אנחנו לא פותחים חנויות כי מאז שרכשנו את הרשת פתחנו 22 חנויות. זו פתיחה מסיבית כאשר מרבית הסניפים נפתחו בתוך שלוש שנים ובשנה האחרונה אנחנו קצת מקפיאים את הפתיחות. לפתוח 20 סניפים בשלוש שנים זה קצב מסחרר וכיום אנחנו נזהרים יותר. גם בקרייזי ליין לא פתחנו חנויות בשנה האחרונה. עוד לא סגרנו אף סניף של לוצ'י".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x